Aggee Skrivet 2 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2010 Tjena, köpte ett par Bose Companion 3 datorhögtalare igår, men när de är ikopplade hörs ett svagt brus, inte så värst högt men tillräckligt högt för att man ska störa sig på det. Det brusar fastän högtalarna inte är kopplade till datorn utan bara i eluttaget, så det är inte datorn/ljudkortet som felet ligger i. Nån som vet vad det kan bero på? Tacksam för svar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 2 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2010 Sänk ljudet så försvinner det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Aggee Skrivet 2 juli, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2010 Sänk ljudet så försvinner det. Bruset blir iofs lite värre om jag vrider upp volymen på volymkontrollen till max, men det brusar nästan lika mycket när jag har vridit ner volymen så lågt det går. Räcker alltså med att volymkontrollen är ikopplad så hör man bruset. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 2 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2010 Kabelhärva? Kan vara störningar mellan kablarna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 2 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2010 Är den inkopplad i ett jordat uttag? (samt har högtalarna jord?) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Aggee Skrivet 2 juli, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2010 Är den inkopplad i ett jordat uttag? (samt har högtalarna jord?) Det är mer än vad jag vet, hur ser man det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 3 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2010 Har du tryckt in sladden från högtalarna in i datorn ordentligt? Tryck och vrid lite med- motsols. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 3 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2010 Det är mer än vad jag vet, hur ser man det? Någon som orkar länka till tråden där någon frågade detta? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 3 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2010 Tjena, köpte ett par Bose Companion 3 datorhögtalare igår, men när de är ikopplade hörs ett svagt brus, inte så värst högt men tillräckligt högt för att man ska störa sig på det. Det brusar fastän högtalarna inte är kopplade till datorn utan bara i eluttaget, så det är inte datorn/ljudkortet som felet ligger i. Nån som vet vad det kan bero på? Tacksam för svar. Ligger någon strömsladd nära högtalarsladdarna? Testa separera dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 4 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2010 Det är mer än vad jag vet, hur ser man det? Ett jordat uttag har små metallpiggar i uttaget. Ett ojordat har inte dessa metallpiggar. http://www.elkatalogen.se/media/catalog/product/cache/1/image/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/1/8/1841970bild_1.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MISTER Skrivet 5 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2010 Det är nått elektriskt som stör. Till exempel mobilen, stereo eller nått liknande. det kan även vara datorn. När jag får SMS så brusar det i högtalarna -.- Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts