Henkibojj Skrivet 28 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2010 Goddagens. Bror min bor i en lägenhet där han har möjlighet att skaffa bredband direkt från väggen, men pga bindningstiden på ett år låter han bli. Istället använder han mobilt internet (USB-sticka) till sin laptop så han kan surfa därifrån (eller varifrån han nu vill). Hans PS3 däremot får ju bli utan internet, så jag undrar om det är möjligt att stoppa in ett mobilt internet i USB-porten på datorn och på nåt sätt få hans WLAN att bli Wifi-host för intilliggande apparater. Datorn och PS3an har även Ethernet så om det kan hjälpa vore det också genomförbart. Det ska ju finnas nån "dela denna anslutning"-funktion i kontrollpanelen, men måste apparaterna som snyltar på anslutningen verkligen vara av samma typ av apparat? Måste de kanske till och med ha samma operativsystem? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 28 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2010 Ni har tur! Förmodligen tidernas bästa program när det krisar med anslutning! http://www.connectify.me/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 2 juli, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2010 Coolt, jag har tipsat brorsan om det. Han brukar visserligen kunna ta lite tid på sig att testa nya program och sånt men det blir säkert bra Tack ska du ha! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts