SimonJ Skrivet 19 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2010 Hej! När jag tittar på film på Voddler så laggar/rycker filmerna lite hela tiden, det går fortfarande att titta på film men det är rycker och krånglar hela tiden. Beror detta på datorn eller på Voddler? Det är nästan ingenting installerat på datorn eftersom den bara används för att titta på film på. Windows XP Home Edition Pentium 4 3.0 GHz 1 GB RAM Geforce 8600 GT 512 MB Voddler använder 100% av CPU:n när man tittar på film, även fast jag har ändrat från hög till normal kvalitet, det konstiga är att det fungerade bättre förut innan massa uppdateringar från Voddler. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 19 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2010 Hur snabbt Internet har du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 20 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2010 Hur snabbt Internet har du? This, eftersom att Voddler använder sig av live streaming eller hur man ska säga. Det har nog inte med datorn att göra utan mer med internethastigheten eller internetbelastningen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 20 juni, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2010 Enligt Bredbandskollen så skickar jag 18 Mbit/sek och tar emot i 14 Mbit/sek, kanske ska nämna att vi har trådlöst internet, kanske har med det att göra också? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 20 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2010 Testa Start Kör services.msc Wireless Zero Configuration, Disable Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 21 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2010 Är bara voddler som är korkade, gick att kolla utmärkt i den gamla klitenten men sedan böt de till den nya "som ska ta mindre kraft", egentligen tar den mer kraft ><. Jag får samma symptom som dig med min dator som är likvärdig/lite bättre. tipps: Använd icefilms istället! Voddler fungerar dock utmärkt till att leta upp bra filmer! Bara att testa pausa ett tag och sedan fortsätta. Slutar det lagga är det ju helt klart internettuppkopplingen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts