RavenE Skrivet 7 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2012 http://www.systembolaget.se/ImageVaultFiles/id_20242/cf_399/688052.JPG Nygårda Julmust, lagrad på Bourbonfat. No 90374 Alltså... Näe. Hade förväntat mig julmust med en stark ton av något mer, men... Smakar bara julmust, lätt avslagen sådan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 7 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2012 (redigerad) http://www.systembolaget.se/ImageVaultFiles/id_20242/cf_399/688052.JPG Nygårda Julmust, lagrad på Bourbonfat. No 90374 Alltså... Näe. Hade förväntat mig julmust med en stark ton av något mer, men... Smakar bara julmust, lätt avslagen sådan. Smakar det inte whisky alls? Kanske är julmustsmaken alldeles för kraftig för att påverkas av fatlagringen. Redigerad 7 december, 2012 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 7 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2012 Smakar det inte whisky alls? Kanske är julmustsmaken alldeles för kraftig för att påverkas av fatlagringen. Det doftade liiite, liiite whisky, så mina förväntningar steg lite när jag luktade. Men whisky-smaken fanns inte alls där. Julmusten dominerade till 100%. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 7 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2012 http://www.systembolaget.se/ImageVaultFiles/id_20242/cf_399/688052.JPG Nygårda Julmust, lagrad på Bourbonfat. No 90374 Alltså... Näe. Hade förväntat mig julmust med en stark ton av något mer, men... Smakar bara julmust, lätt avslagen sådan. Blev rekommenderad att köpa den efter jag hade testat deras ekfatslagrade, som jag gillade. Ingen hit alltså? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 15 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2012 Var inne på Systembolaget nere på stan under gårdagen och beställde en flaska Patrón Añejo till nyår, kommer bli naaaaajs. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 18 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2012 I början av december drack jag en flaska Blossa saftglögg från förra året. Smakade smaskens. Sedan dess har jag druckit lite starkare glöggsorter och insett att det faktiskt är gött. Nu sitter jag här och dricker av årets Blossa saftglögg och jag gillar den inte riktigt. Frågor: Kan ni som har druckit Blossas saftglögg i år minnas att den smakar annorlunda jämfört med tidigare år? Tror ni den är samma men att jag inte uppskattar den lika mycket eftersom jag har fattat tycke för de starkare glöggsorterna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 18 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2012 I början av december drack jag en flaska Blossa saftglögg från förra året. Smakade smaskens. Sedan dess har jag druckit lite starkare glöggsorter och insett att det faktiskt är gött. Nu sitter jag här och dricker av årets Blossa saftglögg och jag gillar den inte riktigt. Frågor: Kan ni som har druckit Blossas saftglögg i år minnas att den smakar annorlunda jämfört med tidigare år? Tror ni den är samma men att jag inte uppskattar den lika mycket eftersom jag har fattat tycke för de starkare glöggsorterna? Saftglögg är fan skit. Blossas 12 (årets årgång) starkvinsglögg med nått japanskt hejsanhoppsan var förbannat god. Upptäckte dock allt för sent när flaskan nästan var slut att den var miljoner gånger godare kall än varm. Gärna ett par isbitar i. MUMS! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 19 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2012 Saftglögg är fan skit. Blossas 12 (årets årgång) starkvinsglögg med nått japanskt hejsanhoppsan var förbannat god. Upptäckte dock allt för sent när flaskan nästan var slut att den var miljoner gånger godare kall än varm. Gärna ett par isbitar i. MUMS! Det ska testas! Var inget jättefan av den varma ingefärssmaken, men kan tänka mig att det blir mumsigare i kall form. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 19 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2012 Det ska testas! Var inget jättefan av den varma ingefärssmaken, men kan tänka mig att det blir mumsigare i kall form. Ja, Yozo ingefära-glöggen drack jag två gånger varm och resten kall. Fungerar riktigt bra som kalldricka! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 21 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2012 Nu är det julledigt ett litet tag. Tänkte ta och fira med den här. Vet inte hur mycket man kan lita på att han som skrev det är bra på rom eller inte. Men han verkar ha testat en del och gillade den. Så jag ser fram emot att sippa lite på den ikväll! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 26 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2012 Jag skrev någon gång tidigare i år att jag har börjat gilla rödtjut och att jag verkligen är glad över det. Det är dock fortfarande så att jag gärna dricker när jag blir bjuden, men att jag har dålig koll på vilka viner som duger. Jag förstår att olika viner passar till olika tillfällen, men ifall ni skulle rekommendera ett vin som ligger under eller runt 100-lappen vilket skulle det då vara? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 26 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2012 Jag skrev någon gång tidigare i år att jag har börjat gilla rödtjut och att jag verkligen är glad över det. Det är dock fortfarande så att jag gärna dricker när jag blir bjuden, men att jag har dålig koll på vilka viner som duger. Jag förstår att olika viner passar till olika tillfällen, men ifall ni skulle rekommendera ett vin som ligger under eller runt 100-lappen vilket skulle det då vara? Det beror helt på vilket sorts vin det är du gillar. Ska det vara fylligt eller lite tunnare? Kryddigt och mustigt eller mjukt och bärigt? Kan du nämna något vin du vet att du gillar så blir det enklare att ge dig bra tips! Ett billigt vin jag gillar är Tommasi. Det är ett lite fylligare vin med en någorlunda kryddig smak, det passar skitbra till kötträtter (speciellt nöt och lamm)! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 26 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2012 Fick en flaska riktig champagne i julklapp av jobbet. Ser fram emot att dricka den vid tolvslaget! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 29 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2012 (redigerad) Dyrt som fanken, men så jävla värt det! Redigerad 29 december, 2012 av Jacker 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 29 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2012 ^När det inte finns Standard. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 29 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2012 ^När det inte finns Standard. När jag jobbade i lågstadiet fick personalen presenter av föräldrarna vid terminens slut. Av den ryska familjen fick jag, som enda manliga man i klassens arbetslag, en inskeppad flaska Stolichnaya, medan kjoltygen fick choklad och diverse. In Soviet Russia osv. 6 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 31 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 31 december, 2012 Kanske fel tråd men tar det ändå. Vet ni nåt gott man kan blanda Fireball med? Har druckit det rent förrut men kan va kul att testa blanda det med nåt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 1 januari, 2013 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2013 Kanske fel tråd men tar det ändå. Vet ni nåt gott man kan blanda Fireball med? Har druckit det rent förrut men kan va kul att testa blanda det med nåt. Ska endast shottas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 9 mars, 2013 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2013 Lite mildare än Amarillon men fortfarande fantastisk. http://www.systembolaget.se/ImageVaultFiles/id_11293/cf_399/217862.JPG 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 13 maj, 2013 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2013 (redigerad) Mitt standardhak har nyligen fått in Sigtuna East Coast Pale Ale på fat, rekommenderas! Kul med lokalbryggt liksom även om jag kanske hade önskat mig lite mer beska. http://www.systembolaget.se/ImageVaultFiles/id_19712/cf_399/676842.JPG På tal om lokalbryggt så blev jag sjukt positivt överraskad av Södras Pale Ale. Intensiv smak dock väldigt dyr. Testade nyligen också Oppigårds Single Hop. Väldigt intressant och fräsch karaktär men kanske inget man dricker mer än en-två av på en kväll. Känns sjukt somrig! Tar gärna emot förslag på karaktärsrika ales i allmänt! Redigerad 13 maj, 2013 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts