spajdermän Skrivet 7 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2011 Jag hittade massa lustiga öler idag på systemet! First Frontier är den som jag tycker verkar mest intressant. En välhumlad och bäsk IPA på 7,1%, min sorts öl! Grand Cru smakar som NÅGOT. Den smakar konstigt och som NÅGOT. Jag minns inte vad NÅGOT är, men den smakar som det. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 13 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2011 Köpte en låda Black Granite Shiraz som jag och en vän tänkte dela på imorgon. Ska bli spännande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 9 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2011 Jag har provat två nya whiskysorter. anCnoc highland single malt scotch (12YO), och Islay Mist (12YO). AnCnoc blev jag rätt missnöjd med. Var sugen på en single malt, men den var bara ingen höjdare. Skittråkig smak och smått äcklig. Betalade visserligen bara runt 350 kronor för den, så jag kanske förtjänade det. Islay Mist 12YO, däremot, är en riktig höjdare! 300-någonting på bolaget. En blended med stora inslag av Laphroaig. Den vann pris för årets blended whisky från 12 år och under. Väldigt värd, den rekommenderas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 30 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2011 Jag letar efter en whisky där vanilj är den dominerande smaken. Någon som sitter på något bra tips? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 6 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2011 Jag som precis hade börjat dricka god ale åkte till USA och blev en sucker för Budweiser. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 7 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2011 Jag som precis hade börjat dricka god ale åkte till USA och blev en sucker för Budweiser. Lol Själv har jag under min tripp till Europa (underbart land det där) återupptäckt att Tyskland och Tjeckien har oerhört fina lagersorter. Måste kolla om rothaus finns på systemet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 7 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2011 Brooklyn lager är jävligt god på tap! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 7 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2011 Lol Själv har jag under min tripp till Europa (underbart land det där) återupptäckt att Tyskland och Tjeckien har oerhört fina lagersorter. Måste kolla om rothaus finns på systemet. Håller med. Gillar skruvkapsylen. Den är cool. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 11 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2011 :D Cave Johnson’s Flaming Lemonade (Portal 2 Cocktail) Ingredients: 10 oz. lemonade 2 oz. limoncello 1 splash Everclear (or other grain alcohol) 1 grain alcohol-soaked lemon wheel Directions: Cut a lemon wheel and soak it in grain alcohol while you make the drink. Mix the lemonade and limoncello into a tall glass, then float a splash of grain alcohol on top of the drink. Place the lemon wheel on the rim of the glass and ignite the top. Admire your delicious weapon, then extinguish and drink. “I’m gonna get my engineers to invent a combustible lemon that burns your house down!” -Cave Johnson (Cocktail created and photographed by the Insatiable Geek.) http://www.thedrunkenmoogle.com/post/8765866134/cave-johnsons-flaming-lemonade-portal-2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 23 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2011 Jag har provat två nya whiskysorter. anCnoc highland single malt scotch (12YO), och Islay Mist (12YO). AnCnoc blev jag rätt missnöjd med. Var sugen på en single malt, men den var bara ingen höjdare. Skittråkig smak och smått äcklig. Betalade visserligen bara runt 350 kronor för den, så jag kanske förtjänade det. Islay Mist 12YO, däremot, är en riktig höjdare! 300-någonting på bolaget. En blended med stora inslag av Laphroaig. Den vann pris för årets blended whisky från 12 år och under. Väldigt värd, den rekommenderas. Ancnoc är en helt ok whiskey, om än lite intetsägande. Vad förväntade du dig av en speyside? Att du sem rekommenderar en blended gör mig förbannad. Sprit utspädd med whiskey är inte whiskey.. Köpte en Lagavulin 16yo, jävligt smarrig. Fanns inte 24yo på systemet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 23 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2011 Vilken är Systemets bästa bourbon? Skiter i pris. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 23 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2011 Vilken är Systemets bästa bourbon? Skiter i pris. Varför dricka bourbon när du kan dricka riktig whisky? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 23 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2011 Varför dricka bourbon när du kan dricka riktig whisky? Därför att bourbon har en bitig sydstatcharm jag inte finner i scotch. Antar att jag inte är en fullblodad whiskey-människa, men det är vad jag tycker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 23 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2011 Ancnoc är en helt ok whiskey, om än lite intetsägande. Vad förväntade du dig av en speyside? Att du sem rekommenderar en blended gör mig förbannad. Sprit utspädd med whiskey är inte whiskey.. Köpte en Lagavulin 16yo, jävligt smarrig. Fanns inte 24yo på systemet. Haha. Den var en god, mildare och i stort sett en billigare variant av Laphroaig. Jag gillart'. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 24 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2011 Haha. Den var en god, mildare och i stort sett en billigare variant av Laphroaig. Jag gillart'. Det är fortfarande inte whiskey. Köp en flaska explorer och blanda med Laphroaig så skulle du få samma resultat. Lägg på 70:- så skulle du fått en singel malt Caol Ila. Förjävla god whiskey i den prisklassen utan att vara en jävla blended. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 25 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2011 @Ni som varit/är på Irland: vad kostar "dryckerna" där egentligen? Irland=dryckesland nr 1! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 14 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2011 Köpte en Laphroaig Quarter Cask 1L på flygplatsen i Amsterdam för €30, kostar 650kr på systemet. Winning! Har längtat efter att ha en god whisky hemma. Nomnom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 15 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2011 Drack en mycket god stout igår )som jag tyvärr glömt namnet på ). Sen fick jag reda på att vår studentpub har nästan hela (snart hela) sortimentet av trapister som finns genom systemet. Dags att börja prova allihopa. Rochefort 8 är min favorit hittils. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 15 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2011 Just avnjutit två glas med hemgjort äppelvin Smakar helt förträffligt gott, jämfört med mina tidigare försökt. Har kanske fått in snitsen nu ^^ 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 24 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2011 Är gin och cola gott? Det är de enda ingredienserna jag har tillgängliga just nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts