Henkibojj Skrivet 30 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2010 G'day. Genom åren har man samlat på sig ett antal fjärrkontroller som inte längre vill svara på knapptryckningar om det är de mest använda knapparna. De ovanligaste knapparna, såsom Repeat eller liknande, ger full respons men volym- och powerknapparna är närapå trasiga. Antagligen har man slitit sönder kontaktytan mot kretskortet, eller så är gummit utnött på nåt sätt. Går det att laga det här med hjälp av nån kontaktspray eller liknande? Eller är det nåt jag hittat på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 30 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2010 Du måste väl kunna plocka isär kontrollen och göra rent kontaktytorna på "kretskortet" eller vad det nu är med hjälp av en tops och aceton? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 30 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2010 Du måste väl kunna plocka isär kontrollen och göra rent kontaktytorna på "kretskortet" eller vad det nu är med hjälp av en tops och aceton? Aceton fräter sönder plast, en liten varning bara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 31 maj, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2010 Jag tror inte det handlar om smuts, även om det är en möjlig teori. Jag tänkte att man kanske skulle spraya gummidelen av fjärrkontrollen med något för att få bättre ledningsförmåga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts