Sniper Skrivet 14 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2010 Åh vad glad jag blir! Äntligen har solen kommit tillbaka, efter en hel helg med regn! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 24 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2010 Så fort man är ledig blir det dåligt väder Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 24 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2010 Så fort man är ledig blir det dåligt väder + 26 och sol. (Y) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 24 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2010 Så fort man är ledig blir det dåligt väder Skojar du? Här är det soligt och jättevarmt, jag var i Mårängen för första gången på fyra år. Men jag badade inte. För du är väl i Norrköping nu, right? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 24 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2010 + 26 och sol. (Y) Skojar du? Här är det soligt och jättevarmt, jag var i Mårängen för första gången på fyra år. Men jag badade inte. För du är väl i Norrköping nu, right? No Sir, I'm done with Norrköping. Har flyttat till Oslo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 24 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2010 No Sir, I'm done with Norrköping. Har flyttat till Oslo. Ja just fan, du åkte ju dit, ja. Det hade jag helt glömt bort. Nåja, otur för dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 24 juni, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2010 Jaha, go vänner, nu har det vänt och vi börjar gå mot mörkare tider igen, ljusare än så här blir det inte! Oh joy! \o/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 30 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2010 Bah, så värdelöst. Såg fram emot att sluta kl ett idag och dra och bada. Igår var det ju sol och skitvarmt, idag regnar det givetvis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 12 september, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 september, 2010 Suck, jag blir bara så emo när det är som det är. 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 12 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2010 Hösten är på G med grå himmel, kalla vindar och allmänt deppig atmosfär. Överväger att gå i ide. Ställer larmet på 1 juni 2011 och vaknar pigg och utvilad, ready to take on the summer. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 5 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2010 (redigerad) Är det bara jag som gillar hösten? Naturen är som vackrast, vädret är lagom bra, atmosfären är mysig. Och Halloween! \o/ Redigerad 5 oktober, 2010 av kattälskaren Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 5 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2010 Är det bara jag som gillar hösten? Naturen är som vackrast, vädret är lagom bra, atmosfären är mysig. Och Halloween! \o/ Nej, jag håller med dig! Hösten är härlig och jag älskar även vintern med sitt julmys som "snart" vankas! Problemet med Sverige är bara att kylan och mörkret håller i sig så länge. Februari är den mest deprimerande vädermånaden enligt mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 5 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2010 Nej, jag håller med dig! Hösten är härlig och jag älskar även vintern med sitt julmys som "snart" vankas! Problemet med Sverige är bara att kylan och mörkret håller i sig så länge. Februari är den mest deprimerande vädermånaden enligt mig. Tru dat, boi! Hösten känner jag ingenting speciellt för - varken avsky eller förkärlek. Däremot är vintern en skarp favorit hos mig! O'boy! Atmosfären som kommer när snön faller och stannar kvar är så himla magisk om kvällarna! Men sen kommer februari. Den där månaden då vintern varken stannar kvar eller våren är på väg. >_< >_< Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 5 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2010 Jag avskyr hösten, och jag avskyr vintern än mer. Så fort det första lövet byter färg från grönt börjar jag längta efter våren, och det finns inte en enda dag mellan september och april när jag går och är glad över vädret. Alla dagar nu är dåliga väderdagar. Det blåser, det är kallt, det är mörkt. Att gå utanför dörren är ett projekt med alla kläder man måste ta på sig, och rösten i mitt huvud som säger åt mig att fly söderut hade jag gärna lyssnat på om jag hade väl hade råd att åka. Jag ställer mig vid alla fönster i vardagsrummet varje morgon och tittar på alla träd där ute som bara dör! Helt plötsligt är de inte till någon nytta längre, liksom. De bara dör. När träden dör, dör jag med. Känns det som. Jag förbannar mina förfäder som bosatte sig här. Hoppas verkligen att de dog en otroligt plågsam död och att de inte har det bättre nu. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 5 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2010 Käkade D-vitamin förraförra året för att fajta off vinterdepresseionen. Gick sådär men var helt klart bättre än andra år. Jag klarar inte av att det blir mörkt klockan tre. När man går upp och det är mörkt och man kommer hem när det är mörkt vill man bara skrika och slåss liksom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 5 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2010 (redigerad) Jag avskyr hösten, och jag avskyr vintern än mer. :o Det hade jag aaaaaldrig kunnat gissa. Själv älskar jag alla årstider, fast på olika vis. Hösten är faktiskt den årstid som jag har mest lyckliga och härliga minnen ifrån. Det enda jag inte tycker om är när det är blött. Regning höst, blaskig vinter eller regnig vår. Regnig sommar går däremot an, om det är varmt och åskar samtidigt. Redigerad 5 oktober, 2010 av eXotic 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 5 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2010 Jag avskyr hösten, och jag avskyr vintern än mer. Så fort det första lövet byter färg från grönt börjar jag längta efter våren, och det finns inte en enda dag mellan september och april när jag går och är glad över vädret. Alla dagar nu är dåliga väderdagar. Det blåser, det är kallt, det är mörkt. Att gå utanför dörren är ett projekt med alla kläder man måste ta på sig, och rösten i mitt huvud som säger åt mig att fly söderut hade jag gärna lyssnat på om jag hade väl hade råd att åka. Jag ställer mig vid alla fönster i vardagsrummet varje morgon och tittar på alla träd där ute som bara dör! Helt plötsligt är de inte till någon nytta längre, liksom. De bara dör. När träden dör, dör jag med. Känns det som. Jag förbannar mina förfäder som bosatte sig här. Hoppas verkligen att de dog en otroligt plågsam död och att de inte har det bättre nu. Hur deppigt det än må låta så håller jag verkligen med dig. Sommaren är vad livet handlar om. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 5 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2010 Hur deppigt det än må låta så håller jag verkligen med dig. Sommaren är vad livet handlar om. Jag hade det på känn! Och jag förstår inte vad människor uppskattar med hösten. Vad tycker ni om med regnet, blåsten, mörkret, kylan, och bara väntan på det där allra värsta som inte ens har kommit än, fastän det känns som att det verkligen inte kan bli värre? Sedan står man där i november, december, januari, februari och mars, och försöker förstå. Försöker förstå hur människor någon gång i tiden valde att bosätta sig här. I det här jäkla landet, där den högst uppmätta temperaturen någonsin var 38 grader, och där vi minst nio månader om året förföljs av kyla, mörker och total längtan efter de dagar då det blir bättre. Jag tycker det är helt sjukt i huvudet hur ni kan säga att det blir vackert på hösten, och hur ni kan säga att ni längtar efter de varma dagarna inomhus i vinter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 6 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2010 Ledsen felshoe, men det är du som är sjuk. Nordlandsklimatsfobi? Klär man sig rätt så fryser man inte och slutar man vara en liten klimakteriekärring så bryter man inte ihop av mörkret. Ganska värdelöst att sitta i en lägenhet i stan iofs, jag längtar till Öland. Men det är ju samma sak på sommaren. 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 7 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2010 Ledsen felshoe, men det är du som är sjuk. Nordlandsklimatsfobi? Klär man sig rätt så fryser man inte och slutar man vara en liten klimakteriekärring så bryter man inte ihop av mörkret. Ganska värdelöst att sitta i en lägenhet i stan iofs, jag längtar till Öland. Men det är ju samma sak på sommaren. Kalla det vad du vill, vantrivs gör jag i alla fall. Känner mig som en transsexuell som är född i fel land istället för fel kropp. För mig handlar det inte om att klä sig rätt eller att sluta vara en liten klimakteriekärring, saken är den att jag inte ska behöva 'klä mig rätt'. Det är någonting som inte stämmer när man måste bära så många lager kläder att man väger fem kilo mer när man går ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts