Misterwhoopee Skrivet 31 juli, 2014 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2014 I en desperat aktion för att ge svängrum åt mitt fönster står nu alla mina krukväxter utspridda huller om buller i och utanför rummet. Trots att jag för andra kvällen i rad har fönstret maxöppet går inte rumstemperaturen under 26 grader. De regnskurar som kommit har gett högst tillfällig svalka, och SMHI ger fortsatta prognoser om temperaturer upp mot 30-strecket. Argh! Fan vad gnällig jag känner mig. För att nu inte låta allt för negativ och gå in lite på Jazz tropikspår så får jag dock säga att den senaste tiden bjudit på ypperligt badväder. Sällan man bara går i svenskt sjövatten utan att tveka och sedan stannar kvar ett bra tag. Detta måste ha varit den varmaste svenska juli under min livstid. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 31 juli, 2014 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2014 (redigerad) Haha, ja kvällarna är ganska kämpiga. Har sovit ovanpå täcket de senaste två veckorna. Har i övrigt smitit till sommarstugan så ofta jag bara har kunnat sedan hettan slog till. Det är snudd på outhärdligt att bo i en liten etta utan egentliga vädringsmöjligheter. Redigerad 31 juli, 2014 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 1 augusti, 2014 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2014 Jag jobbar tio timmar om dagen, inte sällan bakfull, i ett stort tält med minimala möjligheter till luftgenomströmning. Vi har haft över 30 grader där inne i ett par veckor nu. Man vänjer sig dock, ska inte klaga alldeles för mycket. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 1 augusti, 2014 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2014 Haha, ja kvällarna är ganska kämpiga. Har sovit ovanpå täcket de senaste två veckorna. Önskar att jag kunde göra så, men jag kommer liksom inte in i "sovläge" förrän alla kroppsdelar utom huvudet täcks av något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 3 augusti, 2014 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2014 Vilket magnifikt åskväder det var i natt (Stockholm)! Vaknade till vid 5-tiden av att det dånade utanför. Sedan var det 20-30 min då det blixtrade och small konstant, samtidigt som himlen öppnade sig. Mellan varje stor smäll var det ett konstant bakomliggande muller. Välbehövligt för växtligheten dessutom. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 3 augusti, 2014 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2014 Sjukaste åskan även nere i Skåne runt halv fem, aldrig sett något liknande. Det gick att se vindarna i vattnets banor, grannens parasoll flög upp på vårt tak och blixten slog ner i ett träd precis utanför. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 3 augusti, 2014 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2014 Sjukaste åskan just nu i södern. Jag kan inte räkna till mer än fem sekunder mellan blixtarnas intervaller. Det är riktigt rock n roll. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 6 augusti, 2014 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2014 Fan att aldrig det där ovädret tog sig hit . Vi hade ett åskoväder visserligen men det kom långt bortifrån så det var aldrig tal om några stora smällar. Jag som älskar att ligga i sängen och se och höra hur det smäller utanför... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 6 augusti, 2014 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2014 Ingen här som bor i närheten av branden? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 6 augusti, 2014 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2014 Ingen här som bor i närheten av branden? Inte direkt, men det luktar rök och är "disigt" i Uppsala nu. Blev en liten överraskning efter en vecka i USA. I södra Dalarna, där jag kommer ifrån, 4-6 mil från branden har det enligt uppgift regnat glödande barr och sikten på vissa platser varit bara några fåtal meter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 24 augusti, 2014 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2014 Galet mycket blixtar över Göteborg de senaste timmarna . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 24 augusti, 2014 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2014 32 grader varmt idag. Var på revingehed P7 idag och höll på att dö i värmen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 22 september, 2014 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2014 (redigerad) Snö. Spoiler Men bara litegrann, tur att man inte bor i Kiruna Redigerad 22 september, 2014 av Mark Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 12 januari, 2015 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2015 -30. Fuck off, vinter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 12 januari, 2015 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2015 -30. Fuck off, vinter. 5+ här. Gud välsigne tropikerna. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 12 januari, 2015 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2015 Vädret i Uppsala är sämst, jag har inte något emot att det snöar i sig men snön blir tösnö så fort den landat och sedan blir det slask. Sjukt jobbigt att cykla när det är tösnö. Hade det varit -5 hade det ju varit perfekt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 17 januari, 2015 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2015 Jag ber till vädergudarna att plusgraderna håller i sig. Ge mig en och en halv månad bara, sedan blir det vår. Ingen snö, ingen is, ingen halka. I går var det sju grader och sol utomhus, det var helt fantastiskt! Jag är såååå glad och tacksam över att pappa inte ville stanna kvar i Gävle när jag kom till världen. Vilket deprimerande liv jag hade levt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 20 mars, 2015 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2015 Igår var dem ute och sopade bort sanden från gångvägarna, och när jag tittar ut genom fönstret just nu singlar stora snöflingor ner på marken. Dessa återfall... hej å hå! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 23 mars, 2015 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2015 Vi har gått mot varmare tider det senaste men dem senaste dagarna har det fan i mig varit kallt. Nu när man vaknar så snö/regnar det också. Vafan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 23 mars, 2015 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2015 Vi har gått mot varmare tider det senaste men dem senaste dagarna har det fan i mig varit kallt. Nu när man vaknar så snö/regnar det också. Vafan. De senaste två veckorna har jag kunnat gå i skjorta och uppknäppt vårjacka över. Nu tvingas jag ta fram skepparrocken och mössan när jag ska ut med hunden. Älskade Göteborg . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts