Gof Skrivet 17 mars, 2014 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2014 Jag gillar att vi är ett forum där vi sitter och pratar om vädret. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 17 mars, 2014 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2014 Det är helt okej här idag! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 17 mars, 2014 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2014 Jag hade -20 när jag skulle gå till jobbet imorse. Temperaturen har legat runt nollan i flera veckor fram tills nu. Sug min kuk, vinter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 20 mars, 2014 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2014 ~15 grader i solen idag. Najs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 20 mars, 2014 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2014 ~15 grader i solen idag. Najs. I solen är det väl betydligt varmare än så? I vilket fall sitter jag inne med hemtenta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 20 mars, 2014 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2014 I solen är det väl betydligt varmare än så? I vilket fall sitter jag inne med hemtenta. Sant. Enligt wikipedia är det 15 miljoner grader varmt i solen. Jag ska försöka att vara tydligare i framtiden. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 20 mars, 2014 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2014 (redigerad) Sant. Enligt wikipedia är det 15 miljoner grader varmt i solen. Jag ska försöka att vara tydligare i framtiden. Hahaha, det var inte så jag menade. Snarare att det var väl 15 grader i skuggan idag, och det är ju det man brukar mäta. 15 grader i solen är inte särskilt varmt, tror jag. Fast... "För att termometern ska ange luftens temperatur så bra som möjligt måste den skuggas för solen. Ett mätinstrument som värms upp av solens strålning visar för hög temperatur. Ett vanligt missförstånd är att temperaturmätningen ska utföras på en plats som befinner sig i skugga. Så är det inte, utan det är endast själva termometern som ska vara skyddad mot sol." Jag har noll koll, helt enkelt! Redigerad 20 mars, 2014 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 20 mars, 2014 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2014 Hahaha, det var inte så jag menade. Snarare att det var väl 15 grader i skuggan idag, och det är ju det man brukar mäta. 15 grader i solen är inte särskilt varmt, tror jag. Fast... "För att termometern ska ange luftens temperatur så bra som möjligt måste den skuggas för solen. Ett mätinstrument som värms upp av solens strålning visar för hög temperatur. Ett vanligt missförstånd är att temperaturmätningen ska utföras på en plats som befinner sig i skugga. Så är det inte, utan det är endast själva termometern som ska vara skyddad mot sol." Jag har noll koll, helt enkelt! Du kanske har rätt. Jag är inte helt hundra själv på hur det står till, men om jag inte missminner mig har min termometer (åtminstone förut) varit idiotiskt placerad så att solen skiner rakt på den. Hur som helst var det väldigt göddigt väder idag. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 19 april, 2014 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2014 ~20 grader och strålande sol. Våren har officiellt anlänt. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 21 april, 2014 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2014 Som sagt, riktigt skönt påskväder! Passade på att sola min likbleka hy både idag och i lördags. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 21 april, 2014 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2014 Jag underskattade solen sjukt mycket igår, är kräftröd om armarna och i ansiktet efter bara ett par timmar i solen. Fast, det är rätt schysst ändå. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 21 april, 2014 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2014 Alltså denna helg har varit så episk... hoppas, HOPPAS... att valborg beter sig på samma sätt. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 20 maj, 2014 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2014 Helt sjukt varmt i Göteborg! Förjävla skönt, ända nackdelen skulle väl vara att jag blir så jävla svettig så fort det är det minsta varmt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 20 maj, 2014 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2014 Magiskt väder i Lund, var även magiskt stora delar av karnevalen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 20 maj, 2014 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2014 Magiskt väder i Lund, var även magiskt stora delar av karnevalen. För varmt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 20 maj, 2014 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2014 Magiskt väder i Lund, var även magiskt stora delar av karnevalen. ...hade blivit rena rama Hogwarts om du träffat mig. Men den chansen missade du. Nu får du vänta 4 år... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 20 maj, 2014 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2014 ...hade blivit rena rama Hogwarts om du träffat mig. Men den chansen missade du. Nu får du vänta 4 år... Hehe, jag tror att du och jag har väldigt lite gemensamt Vice. så det vore nog snarare en risk än en chans... men kul att du var där och bidrog till karnevalen i alla fall! Imorgon ska det bli 24 grader här: Utomhusstudier. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 21 maj, 2014 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2014 Hehe, jag tror att du och jag har väldigt lite gemensamt Vice. så det vore nog snarare en risk än en chans... men kul att du var där och bidrog till karnevalen i alla fall! Imorgon ska det bli 24 grader här: Utomhusstudier. Ja usch ja. En stor risk hade det varit. Du hade kanske slutat i någon bagagelucka... Pluggar du i lund? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 22 maj, 2014 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2014 Varmaste dagen någonsin, håller på att smälta bort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 22 maj, 2014 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2014 Ska bli 26 grader imorgon! Det var fett länge sedan jag var med om sådan värme. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts