Henkibojj Skrivet 13 november, 2012 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2012 Jag vet att jag blir knallsjuk av att cykla tio minuter eller gå på stan 30 minuter utan mössa. Jag känner det innan jag kommit hem ens, och de gånger jag gått omkring i Stockholm och velat slippa undan mössan har jag alltid haft feber i en vecka efteråt. Jag känner det redan på tåget hem. Jag försöker mössvägra (mest pga frisyren faktiskt) genom att ha en tunn kapuschong uppe som inte går lika åt på håret, men det funkar inte länge till märker jag. Med det sagt, langa bild eller länk på en varm mössa som ni vet inte pajar frisyren så köper jag den omedelbart. (<- Troligen första gången denna smiley visar en åtdragen huva på en jacka...) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 13 november, 2012 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2012 Här är det inte en skymf till snö. Så jävla besviken. Hemma var'e minsann vitt som fan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 14 november, 2012 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2012 Jag vet att jag blir knallsjuk av att cykla tio minuter eller gå på stan 30 minuter utan mössa. Jag känner det innan jag kommit hem ens, och de gånger jag gått omkring i Stockholm och velat slippa undan mössan har jag alltid haft feber i en vecka efteråt. Jag känner det redan på tåget hem. Jag försöker mössvägra (mest pga frisyren faktiskt) genom att ha en tunn kapuschong uppe som inte går lika åt på håret, men det funkar inte länge till märker jag. Med det sagt, langa bild eller länk på en varm mössa som ni vet inte pajar frisyren så köper jag den omedelbart. (<- Troligen första gången denna smiley visar en åtdragen huva på en jacka...) Handlar det inte om att vänja sig? Börjar du bära mössa tidigt på hösten? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 14 november, 2012 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2012 Handlar det inte om att vänja sig? Börjar du bära mössa tidigt på hösten? Jag börjar bära när jag börjar bli sjuk. Mer än så tänker jag inte vänja mig. Jag försöker ju som sagt undvika men det går ju inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 26 november, 2012 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2012 Satan så mörkt det har varit idag. Jag var tvungen att tända i fönstren vid 12-tiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 26 november, 2012 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2012 Satan så mörkt det har varit idag. Jag var tvungen att tända i fönstren vid 12-tiden. Förut har man alltid kunnat skrocka åt att "det är mörkt när vi kommer och mörkt när vi går, ho ho ho" om man stöter på någon med vädret som ända gemensamma intresse ute på en cigg eller något. Men idag har det fanken i mig varit mörkt hela dagen. Det är sannerligen inte direkt uppiggande att stirra ut genom kontorsfönstret och se mörker, dimma och en skvätt regn. Jag är ingen snö-människa, men klyshigt nog skulle jag nästan uppskatta någon centimeter som lyser upp lite. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 26 november, 2012 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2012 Jag är ingen snö-människa, men klyshigt nog skulle jag nästan uppskatta någon centimeter som lyser upp lite. Samma här. För bara ett eller två år sedan var jag enorm motståndare till vintern och allt som kom med den. Nu för tiden tycker jag inte att kylan i sig är alls lika irriterande och deprimerande som framför allt mörkret är och jag tror att det handlar om att delar av min militärutbildning genomfördes i -26 och flera decimeter snö. Mörkret, och att inte ha sett solen på över en månad gör mig fan ledsen inombords. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 29 november, 2012 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2012 Vaknade upp till snö! Satte på Sinatras julskiva och gjorde frukost, känns himla mys. 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 29 november, 2012 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2012 Snö även för mig imorse, dock inte vinterns första, den fick jag uppleva i november ute på landstället. Känner mig lite ambivalent, skulle vilja uppskatta det mer. Och det skulle jag nog gjort också om mitt arbete var opåverkat av dåligt väglag. Annars ett lagom datum för snö såhär några dagar innan advent! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 30 november, 2012 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 november, 2012 Hej mitt vinterland... Sedan jag blev bilägare är jag inte fullt så förtjust i snö längre. Men visst, mysigt är det ju. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
IceCandy Skrivet 2 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2012 Jag drömde att min klasskamrat försökte lura i mig att det minsann snöade ute. Vaknade upp också såg det ut såhär. Sjukt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 5 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2012 Härlig halvsnöstorm i Stockholm just nu. Älskar väderkaos i allmänt. Synd bara att jag precis blev inringd till jobbet. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 5 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2012 (redigerad) Här har det snöat tre dagar i rad, och det blåser ganska mycket samtidigt. Så det känns lite kaosaktigt, även fast det inte lagt sig lika mycket på backen som man tycker att det borde gjort med tre dagars snöande. Det roliga är att här ute tuffar bussarna på riktigt bra, men när jag kommer in till Linköping där det ligger märkbart mindre snö på backen så är bussen alltid sen. Igår hade den problem med att komma upp för en backe, så chauffören bad alla som stod upp i bussen att ställa sig i ledet på bussen, för där sitter tydligen drivhjulen. Redigerad 5 december, 2012 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 5 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2012 Älskar snö för den anledningen att man kan sladda med bilen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 5 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2012 Härlig halvsnöstorm i Stockholm just nu. Älskar väderkaos i allmänt. Vid det här laget får man väl lov att säga att det övergick från en halvstorm till en sjuhelvetes snökanon. Att försöka cykla på jobbet idag var rena skämtet. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 6 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2012 (redigerad) Kunde inte ens ta mig till jobbet idag, efter att ha skottat fram bilen i 40 min så möttes jag av ett 20-tal bilar som hade kört fast i snödrivor, sen fick jag reda på att inga bussar gick, och en långtradare hade fastnat i den stora utfarten från Tyresö till stan. Så det var bara att ringa och säga som det var! Imorgon lär det väl inte bli bättre, så....långhelg!! Redigerad 6 december, 2012 av Kiedis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 6 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2012 Hur många decimeter har fallit i Stockholmsregionen? -- Hit kom snön i måndags, omkring en decimeter har nog fallit totalt skulle jag tro. Jag gillar det! Mycket ljusare ute, speciellt märks det när solen har gått ner. Dessutom har det, hör och häpna, varit soligt i två dagar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 6 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2012 Hur många decimeter har fallit i Stockholmsregionen? Typ från 3 decimeter upp till en halvmeter på sina håll, beroende på hur vindarna blåst. Det jobbiga var väl egentligen att allt kom så fort. Idag har dock vädret varit betydligt skonsammare, nästan så att lite har töat bort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 7 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2012 -15 i Göteborg, jävla piss. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 7 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2012 Typ från 3 decimeter upp till en halvmeter på sina håll, beroende på hur vindarna blåst. Det jobbiga var väl egentligen att allt kom så fort. Idag har dock vädret varit betydligt skonsammare, nästan så att lite har töat bort. I går kväll var det perfekt vinterväder här i Tyresö, det var -5 och det snöade lite lätt. Kom nästan i lite julstämning! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts