Renard Skrivet 27 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2011 Det är så kvavt att jag knappt kan andas. Tropisk värme ska stanna i tropikerna för bövelen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 27 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2011 Jag följer Smhi.se och Yr.no slaviskt för att veta vilka dagar jag kan exjobba, och var. Börjar bli liiite förbannad på att Yr ständigt förutsäger ett annat väder än Smhi. De tre sista ställena av de jag ska göra ur ordinare lista visar strålande sol på Smhi, medan Yr säger att det kommer pissregna överallt i hela Östergötland. Lätt det blir att planera då Anyway, mulet och konstant regnrisk idag så det blir hemmahäng och grillning med folket ikväll. Uppskattas! Måste tyvärr förmodligen upp i morgon så mycket kröka blir det inte YR har alltid rätt... typ. Det är så kvavt att jag knappt kan andas. Tropisk värme ska stanna i tropikerna för bövelen! Näääädå, men på vintern så kan värmen hålla sig borta! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 27 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2011 I Göteborg regnar det på bra.. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 28 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2011 YR har alltid rätt... typ. Jag läste en artikel i någon tidning (kommer inte ihåg vilken) där de undersökt vilken av 5 vädersiter som var bäst i alla städer i sverige. Var tydligen inte så mycket skillnad i % rätt mellan SMHI och YR.NO. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 14 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2011 Regnigt, blåsigt och mörkt norr om Stockholm. Såg en stor gran som blåst omkull idag också. Sommaren drar definitivt sin sista suck just nu, känns lite deppigt. Fast jag kan fortfarande ha shorts på jobbet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 17 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2011 http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/308588_10150315467987961_778882960_7964969_1342658840_n.jpg :( 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 2 oktober, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2011 Åååh. Usch. Oktober. Månad av slagregn, månad av dunkel, månad av död. Jag är inte en vän av oktober. September var dock sällsynt vacker i år, inte minst i förrgår. Det var nästan som en hägring av maj. Himlen var molnfri och sådär mörkblå som den bara blir på hösten, solstrålarna strömmade genom gyllengröna bladverk och gjorde luften ljummen och staden speglade sig i åns klara svall. Människorna på gatan; många i shorts, tops och upprullade skjortärmar; glittrade av liv och sorglöshet och för en stund, för denna sista drömska indiansommardag, glömde de månaderna av frost, bister kyla, is och storm som står bara bortom knuten. Förvisso, vintern har också sin skönhet och sin charm - men den övergång som nu nalkas är en tid som åtminstone jag inte tilltalas av. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 2 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2011 Vi har haft en massa dimma i Göteborg fyra kvällar i streck nu. Den kommer in runt fem och vid elvatiden på kvällen är den så tät att man inte ser tio meter framför sig på en del ställen. Det har varit häftigt. Påminde mig om San Francisco. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 18 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2011 Jag är så trött på det här mellanvädret vi har i Göteborg just nu. För varmt med en lagom tjock jacka, för kallt med en tunn. För varmt med halsduk, för kallt utan. Regn och blåst ena stunden, solsken andra. Ser hellre att vintern kommer fort så att jag i alla fall vet hur jag ska klä mig. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 7 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2011 Snart måste jag sluta med mc-jackan och sätta på mig min jävla igloo till vinterjacka igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 20 november, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 november, 2011 Nu börjar vintern göra sitt intrång, i morse var jag för första gången den här senhösten tvungen att skrapa bilrutorna när jag skulle åka och handla. Men det har varit en ovanligt fin höst - hyfsat varmt och torrt och nästan inget höstrusk som vanligtvis brukar höra till den här årstiden. Det uppskattas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 20 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2011 Nu börjar vintern göra sitt intrång, i morse var jag för första gången den här senhösten tvungen att skrapa bilrutorna när jag skulle åka och handla. Men det har varit en ovanligt fin höst - hyfsat varmt och torrt och nästan inget höstrusk som vanligtvis brukar höra till den här årstiden. Det uppskattas. Ja det är faktiskt sant, det har varit lite fuktigt på marken. Men det har inte regnat speciellt mycket den här hösten vad jag vill minnas. Det sparar sig förhoppningsvis till dess att minusgraderna rullat in så det blir ordentligt med snö. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 23 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2011 Har haft två dagar med otroligt grått väder, vilket gör sinnet... tja grått. Man blir otroligt allmänt opepp helt enkelt. Får jag som jag vill så skulle jag vilja ha ett lagomt litet snötäcke runt första advent (inte så att hela samhället havererar som de två senaste åren), sedan kan temperaturen få ligga runt -5 till 0° fram till februari typ, så man slipper slasken. Hur ofta får man som man vill? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 23 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2011 Tycker det är helskojigt när samhället havererar. Mer sådant! Tror det är nyttigt för stressade storstadsbor (som mig själv). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 25 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2011 Tycker det är helskojigt när samhället havererar. Mer sådant! Tror det är nyttigt för stressade storstadsbor (som mig själv). På ett sätt är det förvisso ganska skönt att naturen, den rår inte enns vårt högteknologiska samhälle på. Man blir nertagen på jorden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 25 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2011 Vart har snön tagit vägen!? Ingen snö, och ingen snö så långt väderleksrapporten räcker (9 dec) ens!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 5 december, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 december, 2011 PAPA BEAR TO ALL UNITS: CODE WHITE, CODE WHITE! IT'S SNOWING! I REPEAT: IT'S SNOWING! PAPA BEAR OUT. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 5 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2011 Ska nog ta och skriva det på facebook så att alla vet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 5 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2011 PAPA BEAR TO ALL UNITS: CODE WHITE, CODE WHITE! IT'S SNOWING! I REPEAT: IT'S SNOWING! PAPA BEAR OUT. Gjorde nyss min första snöängel i kallingar. Skönt men oskönt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 5 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2011 Gjorde nyss min första snöängel i kallingar. Skönt men oskönt. haha, du har spårat ur mannen. 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts