GiZmo Skrivet 15 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2010 Jag lyckades installera den nya hårddisken och har nu flyttat över allt viktigt från den trasiga till den nya (vilket tog en jävla tid!). Nu ser det ut så här: Disk 1: 400 GB, pata, Windows-installation, trasig = byts ut Disk 2: 500 GB, gamla "lagringsdisken" Disk 3: 1 TB, nya disken Hårddisk 1 kasseras och jag har tänkt nyinstallera Windows på en partition på disk 3. Nu till en dum fråga: Kommer det som finns på disk 2 att finnas kvar eller måste den formateras för att nya windowsinstallationen på disk 3 ska eh... känna igen den? När du säger till den nya, menar du då att du har fört över filerna till Disk 2 eller Disk 3? Nu minns jag inte riktigt hur det är med installern, men den kanske vill formatera disken.. Har du då sparat grejjerna på Disk 3 så kommer de försvinna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 15 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2010 När du säger till den nya, menar du då att du har fört över filerna till Disk 2 eller Disk 3? Nu minns jag inte riktigt hur det är med installern, men den kanske vill formatera disken.. Har du då sparat grejjerna på Disk 3 så kommer de försvinna Lugn, lugn, jag vet vad jag gör... Jag delade upp disk 3 i två partitioner (ellervaddetheter) och lade filerna i den ena och installerade windows i den andra. Jag har nu installerat windows och filerna finns kvar. Piece of cake, relax, chill. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts