Mathias Skrivet 12 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2011 Installerat nu! Men en fråga bara: är det bara jag som inte har en kamera-knapp när skärmen är låst, som de sa skulle finnas i iOS 5? Det är samma här! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 13 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2011 Vad är det för uppdatering som kommit och varför bör man oroa sig för kontakterna? Kopplar nästan aldrig in min lur i datorn Ios 5.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 13 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2011 Installerat nu!Men en fråga bara: är det bara jag som inte har en kamera-knapp när skärmen är låst, som de sa skulle finnas i iOS 5? Det är samma här! Dubbelklicka på homeknappen när lock screenen är framme. (Som man gör för att komma åt "media-knapparna". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 13 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2011 (redigerad) Vad är det för uppdatering som kommit och varför bör man oroa sig för kontakterna? Kopplar nästan aldrig in min lur i datorn Mina kontakter är kvar. Tänkte inte ens på det. Massa n00bs som failar, lyssna inte, uppdatera bara. Det skapas ju en backup-fil innan nya OS5 installeras på mobilen. BTW, man måste dubbelklicka på home-knappen för att kameraknappen ska synas. Skönt, annars hade man garanterat kommit åt kameran hela tiden. Edit: ...precis som Mathias sa. Redigerad 13 oktober, 2011 av aikjonas12 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 23 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2011 Mina kontakter är kvar. Tänkte inte ens på det. Massa n00bs som failar, lyssna inte, uppdatera bara. Det skapas ju en backup-fil innan nya OS5 installeras på mobilen. BTW, man måste dubbelklicka på home-knappen för att kameraknappen ska synas. Skönt, annars hade man garanterat kommit åt kameran hela tiden. Edit: ...precis som Mathias sa. Fast ett tips är att leta reda på "för över inköp" knappen och föra över alla appar till datorn. Tar en jäkla tid men du slipper tappa data i applikationerna som saves, lösenord och allt sånt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 23 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2011 Fast ett tips är att leta reda på "för över inköp" knappen och föra över alla appar till datorn. Tar en jäkla tid men du slipper tappa data i applikationerna som saves, lösenord och allt sånt! Ah, den funktionen hade jag förstås sedan innan. Kanske därför det gick smärtfritt för mig, hade även alla kontakter synkade med adressboken i datorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 31 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2011 Blä, det här med iPhone. Köpte en iPhone 4 av en vän som hade förnyat sitt abonnemang och därmed fick en ny lur. Han hade uppdaterat den innan så den ligger på IOS 5 nu men är fortfarande operatörslåst till Telenor och jag vet inte hur farao man löser det (jag har Comviq). Luren är tethered jailbreakad eftersom jag inte kunde finna någon untethered än. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 7 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2011 Haha, det här går ju bra! Enligt Telenor kan de bara låsa upp operatörslåset om mobilen är äldre än 12 månader vilket den inte är. FFFFFFFUUUUU- Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 7 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2011 Haha, det här går ju bra! Enligt Telenor kan de bara låsa upp operatörslåset om mobilen är äldre än 12 månader vilket den inte är. FFFFFFFUUUUU- Använd chippet Plasir kör med. Han köpte ju min lur, som var/är knuten till Telia Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 9 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2011 Använd chippet Plasir kör med. Han köpte ju min lur, som var/är knuten till Telia Vad är det för chip du pratar om? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 12 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2011 Vad är det för chip du pratar om? Önskar jag kunde hjälpa dig men är för borta atm. Men leta antingen i den här tråden eller i köp och sälj tråden för att hitta det. Man får skära bort en liten bit av simkortet men det funkar gööör bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 10 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2011 Jag har två frågor angående dessa telefoner. Nummer ett, var kan man få tag på skins i stil med de från http://www.icarbon.com/ från ett svensk företag? Nummer två, skal som detta: http://se.urbanista.com/products/las-vegas , fungerar det verkligen och vad kallas de? Finns det billigare alternativ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
assburgerssyndrome Skrivet 3 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2012 Jag fick en iPhone 4 i jul men som är låst till 3 och undrar, vart är det billigast att fabriksupplåsa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 3 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2012 Vilka apps är ett måste? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 3 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2012 (redigerad) Jag fick en iPhone 4 i jul men som är låst till 3 och undrar, vart är det billigast att fabriksupplåsa? Antagligen måste det gå ett år innan du kan låsa upp hos någon operatör (brukar kosta 300kr), annars finns det t.ex. Vet att mumien.se låste upp, men nu står det att det för tillfället inte är möjligt. Och ponera att de hade kunnat göra det, så det klirrar man bl.a GPS-funktionen i samband med upplåsningen. Vet inte om det finns någon fungerande mjukvaruupplåsning än? Vilka apps är ett måste? Min topp 5 lista utan inbördes ordning: (standard-appar ej inkluderade): 1. Week cal - En väl fungerande kalender-app 2. Dropbox - Bye bye USB-minne 3. Spotify 4. SoundHound - Få reda på vad låten du hör på radion heter(eller på fetsen, eller i affären osv). Samma sak som Shazam fast man slipper betala för att få obegränsat med låtar. 5. Snapspeed - Värdig utmanare till Instagram Redigerad 3 januari, 2012 av aikjonas12 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 3 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2012 Jag har ett problem.. On/off knappen på min är trasig. Den är som i ett "Mellan"läge, så om jag ska låsa telefonen/stänga av den måste jag trycka in knappen mot ett bord/vägg osv, dvs där den blir helt intryckt.. Vad ska jag göra tycker ni? Lämna in telefonen..? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 3 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2012 Jag har ett problem.. On/off knappen på min är trasig. Den är som i ett "Mellan"läge, så om jag ska låsa telefonen/stänga av den måste jag trycka in knappen mot ett bord/vägg osv, dvs där den blir helt intryckt.. Vad ska jag göra tycker ni? Lämna in telefonen..? Hur gammal är den? Är den under 2 år tror jag det är värt att lämna in den. Sveriges konsumentlagar lär gälla i det här fallet även om det, om den är äldre än 6 månader, är din sak att bevisa att du inte varit ovarsam med mobilen. Vet folk som fått ny MacBook gratis till opch med efter två år, utan att några extra försäkringar köpts till. Tror Apple heller ger gratis service en gång för mycket än att dra på sig ett dåligt rykte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 5 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2012 Hur gammal är den? Är den under 2 år tror jag det är värt att lämna in den. Sveriges konsumentlagar lär gälla i det här fallet även om det, om den är äldre än 6 månader, är din sak att bevisa att du inte varit ovarsam med mobilen. Vet folk som fått ny MacBook gratis till opch med efter två år, utan att några extra försäkringar köpts till. Tror Apple heller ger gratis service en gång för mycket än att dra på sig ett dåligt rykte. Den är max 6 månader. Jag köpte den genom Halebop.se så jag maila dit och se vad dom säger att jag ska göra, tack i varje fall! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 5 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2012 Hur gammal är den? Är den under 2 år tror jag det är värt att lämna in den. Sveriges konsumentlagar lär gälla i det här fallet även om det, om den är äldre än 6 månader, är din sak att bevisa att du inte varit ovarsam med mobilen. Vet folk som fått ny MacBook gratis till opch med efter två år, utan att några extra försäkringar köpts till. Tror Apple heller ger gratis service en gång för mycket än att dra på sig ett dåligt rykte. 3 år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 5 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2012 3 år. Så pass, fel av mig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts