iweX Skrivet 9 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2011 (redigerad) Bak och framsidan är i glas. Och glas spricker lätt... Du borde vänta tills sep. hört från många håll att 5:an kommer nu i höst. Vad gäller surf har Morfar rätt, YT.ar du inte överdrivet mycket så lär 1 gig räcka mer än väl. Jag ligger ungefär som morfar, och jag surfar MYCKET! Ja, det vet jag. Men jag tror det är ganska lugnt, har inte tappat varken min ipod eller någon telefon, men risken finns ju och det får man väll ta antar jag. Vi får se om jag väntar, jag behöver en ny telefon snarast för jag vill kunna surfa när jag är borta, och jag har ingen telefon just nu. Att köpa en bärbar dator och en telefon finns inte, för jag behöver inte en bärbar dator. Ähh, tog och beställde den ifrån halebop. hoppas jag får den tills på fredag bara! Svart 16gb blev det. Redigerad 10 juli, 2011 av iweX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 11 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2011 Såg det, blev glad, sedan insåg jag att unlock inte fungerar, då blev jag ledsen. Glömde ju av att det gick bra om man satt på gammal firmware vilket jag gör sitter nu på jailbreakad upplåst 4.3.3. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 16 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2011 Har en fråga ang internet. Jag har satt ett lösenord på min router igår. Innan när jag INTE hade lösenord så kom jag hem och Iphonen anslöt direkt själv till "DLINK". Nu måste jag skriva i lösenordet, sen efter en stund om jag skall surfa på Iphonen måste jag skriva i lösenordet igen??? Den där kryssrutan som finns under Inställningar--->Wi-Fi-"fråga vid anslutning", skall den vara grå eller blå, om man vill att Iphonen MINNS lösenordet och själv loggar in när man kommer hem? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 16 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2011 Har en fråga ang internet. Jag har satt ett lösenord på min router igår. Innan när jag INTE hade lösenord så kom jag hem och Iphonen anslöt direkt själv till "DLINK". Nu måste jag skriva i lösenordet, sen efter en stund om jag skall surfa på Iphonen måste jag skriva i lösenordet igen??? Den där kryssrutan som finns under Inställningar--->Wi-Fi-"fråga vid anslutning", skall den vara grå eller blå, om man vill att Iphonen MINNS lösenordet och själv loggar in när man kommer hem? Jag har den rutan grå, då ansluter den själv till kända nätverk och frågar inte om du vill ansluta till okända nätverk. Prova att gå in på ditt nätverk och tryck på "Glöm det här nätverket", anslut sedan till det genom att skriva in lösenordet. Fungerade för mig när jag hade problem med att den inte anslöt själv till nätverket hos mamma. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 17 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2011 Jag har den rutan grå, då ansluter den själv till kända nätverk och frågar inte om du vill ansluta till okända nätverk. Prova att gå in på ditt nätverk och tryck på "Glöm det här nätverket", anslut sedan till det genom att skriva in lösenordet. Fungerade för mig när jag hade problem med att den inte anslöt själv till nätverket hos mamma. Problemet 2 delat. Att det inte ansluter själv samt kopplar ifrån efter en stund. Skall testa som du säger att kryssa ur rutan och glömma för att sen logga in igen, när jag kommer hem. Tack Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 17 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2011 Ska man vänta på iphone fem eller köpa sig en iphone fyra redan nu? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 17 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2011 Ska man vänta på iphone fem eller köpa sig en iphone fyra redan nu? Vänta till 5.an. Vänta åtminstone en månad. Då lär mer info om 5:an komma. Surt att köpa 4:an nu, så kommer 5:an i Sep. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 18 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2011 Problemet kvarstår. Fast nu är det så att Victorias Iphone håller fast vid wi-fi. Men jag kopplas bort efter ett tag och måste logga in på nytt. Det fins ett E på min Iphone men det skall vara sådana där böjda streck när man är uppkopplad. Eftersom hennes är stabil har jag börjat undra om det är så att det bara finns en plats på min router? Ocha att jag kanske måste öppna en till? Eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 18 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2011 Problemet kvarstår. Fast nu är det så att Victorias Iphone håller fast vid wi-fi. Men jag kopplas bort efter ett tag och måste logga in på nytt. Det fins ett E på min Iphone men det skall vara sådana där böjda streck när man är uppkopplad. Eftersom hennes är stabil har jag börjat undra om det är så att det bara finns en plats på min router? Ocha att jag kanske måste öppna en till? Eller? Jag tror(!) att det är så att du sparade din uppkoppling utan lösen och nu när du satt lösen så blir det något konstigt mitt i allt. Så det du borde göra är att verkligen gå in i inställningar och glömma allt vad internetuppkoppling heter och lägga till den igen. Alltså "nollställa" alla nätverksanslutningar så gott det går. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 18 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2011 Jag tror(!) att det är så att du sparade din uppkoppling utan lösen och nu när du satt lösen så blir det något konstigt mitt i allt. Så det du borde göra är att verkligen gå in i inställningar och glömma allt vad internetuppkoppling heter och lägga till den igen. Alltså "nollställa" alla nätverksanslutningar så gott det går. Provat allt tycker jag. Skall testa igen för säkerhetsskull. Hur går det för dig då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 18 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2011 Provat allt tycker jag. Skall testa igen för säkerhetsskull. Hur går det för dig då? Gör det och försök som sagt att rensa ut allt som har med uppkoppling att göra för att verkligen ge det en chans Jorå det går bra. Hittade ett ställe inne i stan som fixar den för 800(!) spänn. Men funderar på om man ska ta något ställe som typ Applebutiken för o få det ordentligt gjort Ringde även upp Telia idag för o få ordning på hur man får hem ett micro sim från dom. Han bara babblade om annat så jag la på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 18 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2011 Gör det och försök som sagt att rensa ut allt som har med uppkoppling att göra för att verkligen ge det en chans Jorå det går bra. Hittade ett ställe inne i stan som fixar den för 800(!) spänn. Men funderar på om man ska ta något ställe som typ Applebutiken för o få det ordentligt gjort Ringde även upp Telia idag för o få ordning på hur man får hem ett micro sim från dom. Han bara babblade om annat så jag la på. Kolla så det görs med originaldelar! Du kan bara klippa till ditt eget kort så går det in. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 18 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2011 Kolla så det görs med originaldelar! Du kan bara klippa till ditt eget kort så går det in. Nja.. Jag har Telenor för tillfället men tänkte skaffa mig Telia Max 25. Man ska tydligen lägga en beställning och sen ringa upp Telia och säga till så skickar de micro istället för vanligt. OMSTÄNDIGT! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 24 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2011 Finns det en sladd som jag kan koppla från Iphonen in i tvn som gör att jag kan se filmer jag har på iphonen på tvn? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 25 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2011 Om din TV har ett usb-uttag så funkar standardsladden. ;D Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 25 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2011 (redigerad) Om din TV har ett usb-uttag så funkar standardsladden. ;D Och då kan man se filmer på iphonen? Jag har ett USB-uttag men när man kopplar in Iphoneen så stödjs inte USB-enheten står det på tv? Redigerad 25 juli, 2011 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 25 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2011 Det var udda. Jag har en app som gör min telefon till ett usb-minne så att jag kan förvara lite vad jag vill på den, och ifall jag aktiverar det läget så fungerar det. Iaf, om det inte funkar för dig, så finns det iPhone - HDMI att köpa därute, gå till närmsta Applestore och fråga! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 25 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2011 Det var udda. Jag har en app som gör min telefon till ett usb-minne så att jag kan förvara lite vad jag vill på den, och ifall jag aktiverar det läget så fungerar det. Iaf, om det inte funkar för dig, så finns det iPhone - HDMI att köpa därute, gå till närmsta Applestore och fråga! SÅ du stoppar bara i laddningsladden i tvn och det funkar? Du har inte JB den? Och vad är det för app? kanske den som gör att det funkar. Appstore sa att man var tvungen att ha en docka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 25 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2011 Finns det appar som hjälper en att skydda sin Iphone? Itracker finns som skall skicka position och nummer om någon sätter i ett annat simkort i telefonenen. Men det funkar bara med Cydia, jB alltså om jag fattat det rätt. Men vill minnas att det finns en app som tar ett foto och skickar till ens mail när någon försöker knappa in pinkoden men det blir fel. Minns ni vad appen heter eller kan ni tipsa om fler bra appar? Tack//Vice Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 25 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2011 Finns det appar som hjälper en att skydda sin Iphone? Itracker finns som skall skicka position och nummer om någon sätter i ett annat simkort i telefonenen. Men det funkar bara med Cydia, jB alltså om jag fattat det rätt. Men vill minnas att det finns en app som tar ett foto och skickar till ens mail när någon försöker knappa in pinkoden men det blir fel. Minns ni vad appen heter eller kan ni tipsa om fler bra appar? Tack//Vice Apples egna "Hitta min iPhone" fungerar utmärkt tycker jag. Så vitt jag vet är den dessutom bunden till din telefons unika nummer (UUID) och kommer därför spåra din telefon även om simkortet är bytt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts