Jump to content

iPhone 4

Karatemorfar
 Share

Recommended Posts

• 3 weeks later...

Hur gör man sin Spotify-lista till offline-material utan att slösa bandbredd på mobilen? Har försökt koppla in den i datorn först, men bandbredden går ju fortfarande via mobilen?

Om du ansluter till ett trådlöst nätverk så borde det väl inte slösa på bandbredd?

Annars kan du ju lägga över låtarna manuellt via USB:n.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...

Jag funderar på att skaffa en iPhone 4, dock har jag några funderingar jag kan ta här.. Är det värt att vänta på femman? När kommer den? Är det ett "måste" att skaffa abonnemang så man kan surfa? Hur många gbit gör ni av med i "snitt" i månaden? 3? 5? 10? Beror ju lite iosf hur man använder den, men ja, ni förstår hur jag menar. Har ni några negativa tankar om telefonen? Tack på förhand!

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan man kopiera kontakter FRÅN Iphone till tex Outlook?

Jag la från min gamla mobil över till outlook och synkade med Iphone för att få IN dem i Iphone.

http://www.ehow.com/how_5631494_copy-contacts-iphone-outlook.html

http://www.everythingicafe.com/forum/threads/how-can-i-back-up-my-contacts-from-my-iphone-to-my-pc.6412/

Den sista länken verkar mest förklarande men det verkar som att den synkar åt båda hållen. Tipset är att säkerhetskopiera kontakterna i outlook och sen ta bort alla där för att sen synka iphonen. Förhoppningsvis funkar det.

Redigerad av Plaisir
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag funderar på att skaffa en iPhone 4, dock har jag några funderingar jag kan ta här.. Är det värt att vänta på femman? När kommer den? Är det ett "måste" att skaffa abonnemang så man kan surfa? Hur många gbit gör ni av med i "snitt" i månaden? 3? 5? 10? Beror ju lite iosf hur man använder den, men ja, ni förstår hur jag menar. Har ni några negativa tankar om telefonen? Tack på förhand!

Ingen vet ju ännu om iPhone 5 ska komma. Än så länge är det bara rykten och anonyma personer inom branschen som säger att den ska komma.

Men ska man gå efter rykten så har de alltid varit rätt angående nya iPhone's. September sägs den ska komma, men det ska inte vara så mycket nytt. Bättre kamera och kanske ny design (droppformad).

Att ha en iPhone utan abonnemang, eller surf-tillägg är som att köpa en cykel utan trampor. Det är nödvändigt om du ska få något bra ur telefonen.

Jag gör inte av med mer än 400-600 mb i månaden. Har ett 1gb surf abonnemang.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen vet ju ännu om iPhone 5 ska komma. Än så länge är det bara rykten och anonyma personer inom branschen som säger att den ska komma.

Men ska man gå efter rykten så har de alltid varit rätt angående nya iPhone's. September sägs den ska komma, men det ska inte vara så mycket nytt. Bättre kamera och kanske ny design (droppformad).

Att ha en iPhone utan abonnemang, eller surf-tillägg är som att köpa en cykel utan trampor. Det är nödvändigt om du ska få något bra ur telefonen.

Jag gör inte av med mer än 400-600 mb i månaden. Har ett 1gb surf abonnemang.

Alright, tackar! Du har inga "negativa" kommentarer om den? Dvs, dåligt ljud, eller något annat sånt?

Syster har en, och jag har testat hennes och jag tycker den är OK. Det jag mest är ute är en telefon som jag kan surfa på, för det går inte på den jag har just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alright, tackar! Du har inga "negativa" kommentarer om den? Dvs, dåligt ljud, eller något annat sånt?

Syster har en, och jag har testat hennes och jag tycker den är OK. Det jag mest är ute är en telefon som jag kan surfa på, för det går inte på den jag har just nu.

Jag har haft iPhone sedan 2007, så det säger kanske allt om vad jag tycker om iPhone :)

Kan inte komma på något negativt alls med den. Folk som inte har iPhone klagar på att den är för stor, men alla jag vet som har en iPhone tycker den är perfekt i storlek.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har haft iPhone sedan 2007, så det säger kanske allt om vad jag tycker om iPhone :)

Kan inte komma på något negativt alls med den. Folk som inte har iPhone klagar på att den är för stor, men alla jag vet som har en iPhone tycker den är perfekt i storlek.

Okok, tack. Jag har dock inga problem med storleken, tyckte den låg rätt bra i handen. Tar väll lite tid att lära sig menyn också, men det fixar jag nog, så det blir nog superbra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag sitter fortfarande på iOS 4.0.1, någon som vet om det finns jailbreak för senaste iOS? Börjar bli sugen på att uppgradera då några appar jag vill ha inte stödjer min version.

Also, detta kanske jag borde posta i app-tråden, men finns det någon bättre app för mail? Börjar bli galen på standardappen, att jag inte kan markera alla mail som lästa samtidigt är sjukt irriterande. Jag kan få hyfsat många mail på en dag, missar jag att kolla dem på några dagar på telefonen tar det aslång tid att kolla igenom alla sedan för att markera dem som lästa trots att jag redan läst dem på datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag sitter fortfarande på iOS 4.0.1, någon som vet om det finns jailbreak för senaste iOS? Börjar bli sugen på att uppgradera då några appar jag vill ha inte stödjer min version.

Also, detta kanske jag borde posta i app-tråden, men finns det någon bättre app för mail? Börjar bli galen på standardappen, att jag inte kan markera alla mail som lästa samtidigt är sjukt irriterande. Jag kan få hyfsat många mail på en dag, missar jag att kolla dem på några dagar på telefonen tar det aslång tid att kolla igenom alla sedan för att markera dem som lästa trots att jag redan läst dem på datorn.

Jailbreakme.com blev uppdaterat för några dagar sedan till att stödja alla enheter på 4.3.3.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bak och framsidan är i glas. Och glas spricker lätt...

Du borde vänta tills sep. hört från många håll att 5:an kommer nu i höst.

Vad gäller surf har Morfar rätt, YT.ar du inte överdrivet mycket så lär 1 gig räcka mer än väl. Jag ligger ungefär som morfar, och jag surfar MYCKET!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bak och framsidan är i glas. Och glas spricker lätt...

Du borde vänta tills sep. hört från många håll att 5:an kommer nu i höst.

Vad gäller surf har Morfar rätt, YT.ar du inte överdrivet mycket så lär 1 gig räcka mer än väl. Jag ligger ungefär som morfar, och jag surfar MYCKET!

Precis.

Skulle också ha skrivit att jag surfar riktigt mycket. Speciellt om jag jobbar. Då är det in på Facebook, Feber, Aftonbladet minst 10 gånger på en dag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor