Jump to content

iPhone 4

Karatemorfar
 Share

Recommended Posts

Vad i helv... flertalet av mina vänner som har en svart iPhone 4 i sin ägo funderar starkt på att sälja den och köpa en vit i stället; bara för att den är vit. Vad är detta för hysteri?! Finns den mentaliteten även hos era bekanta?

Vilket bevisar att de endast har en Iphone för att det är status, givetvis är den ännu mer sällsynta vita ännu mer status!

Vissa har ju uppenbarligen lite andra prioriteringar här i livet och kan spendera dom pengarna på utseendet på en mobiltelefon!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fullständigt befängt påstående. Folk tycker om att köpa nya saker för att det är nya saker (och psykologin och de fysiologiska anledningarna är väl dokumenterade). Det spelar ingen roll om det är skor och kläder eller bilar eller kylskåp (nåja), vi tittar ständigt på nya saker och lockas av dem för att de är nya.

Tror det ligger lite i bådas poänger, för dels är det så att folk vill ha nytt lite just för att det är nytt, oberoende av vad det är, men samtidigt så är iPhone lite "status". Dock inte lika mycket som när iPhone var nytt, men det finns fortfarande lite status i det hela, så det är nog en kombination om du frågar mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte för att avbryta svart mot vit eller 4 mot 5, men jag tänkte bara tipsa om i-Funbox. Ett utforskar-program som är mycket bättre och enklare än iTunes om det bara gäller att sortera om i telefonen, föra filer mellan telefonen och datorn, installera appar (även vid JB) och mycket annat. Som sagt, tänkte bara släppa ett tips, må bäst :)

EDIT: Ja, det lär så klart fungera till iPhone 3/3GS också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 3 weeks later...