RavenE Skrivet 11 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2011 (redigerad) Nu när touchen på min nuvarande HTC Hero håller på att lägga av har jag börjat titta på en iPhone4. Är dock inte speciellt påläst men jag undrar när den vita versionen av iPhone4 släpps samt om någon uppdaterad version av fyran eller en eventuell iPhone5 är på ingång? Minns inga exakta datum, men den vita versionen tror jag ska dyka upp i vår någon gång. Den 6e juni hålls WWDC där Apple visar upp nya produkter, och här tror man att även iPhone 5 presenteras. Detta med tanke på att alla(?) tidigare versioner av iPhone har presenterats under dessa mässor. Redigerad 11 februari, 2011 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 11 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2011 Ingen som råkar veta ett bra, gratis och funderande program för att konvertera filmer från AVI till MP4 för iPhone? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 11 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2011 Skaffa VLC bara. =D Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 11 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2011 Skaffa VLC bara. =D På grund av GNU-bögarna bakom VLC finns inte appen kvar i app store. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 11 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2011 På grund av GNU-bögarna bakom VLC finns inte appen kvar i app store. Förstår inte riktigt, kan du utveckla det där? De som redan har appen kan fortfarande använda den, eller? Kommer den komma tillbaka i appstore framöver? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 11 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2011 Förstår inte riktigt, kan du utveckla det där? De som redan har appen kan fortfarande använda den, eller? Kommer den komma tillbaka i appstore framöver? Om man laddade ner den innan den togs bort så kan man fortsätta använda den. Om den kommer tillbaka vet jag inte. Förmodligen inte förrän antingen apple eller VLC ändrar i sina licensavtal, vilket jag inte tror någon av dem kommer göra. Kan läsa mer på: http://macworld.idg.se/2.1038/1.362383 eller http://www.tuaw.com/2011/01/09/the-gpl-the-app-store-and-you Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 11 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2011 (redigerad) Men den finns i Cydia... =D Där är det dock en version där du måste köra med SSH för att lägga in videos. Samma version som fanns i AppStore innan, där det fungerar via iTunes finns i Installous Redigerad 13 februari, 2011 av Gof 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 12 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2011 På grund av GNU-bögarna bakom VLC finns inte appen kvar i app store. Skyll inte på GNU. Det är apple som är dumjävlarna. VLC finns till Android, långnäsa höhö. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 12 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2011 Skyll inte på GNU. Det är apple som är dumjävlarna. VLC finns till Android, långnäsa höhö. Gör det? Länka för när jag söker på vlc på market hittas inget förutom en massa remotes Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 12 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2011 Minns inga exakta datum, men den vita versionen tror jag ska dyka upp i vår någon gång. Den 6e juni hålls WWDC där Apple visar upp nya produkter, och här tror man att även iPhone 5 presenteras. Detta med tanke på att alla(?) tidigare versioner av iPhone har presenterats under dessa mässor. Jag använder handbreak! Den koverterar filmen och slänger in svensk text. Bara välj Img. filen och välj subs swe sen starta Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 12 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2011 Ingen som råkar veta ett bra, gratis och funderande program för att konvertera filmer från AVI till MP4 för iPhone? Jag använder handbreak! Den koverterar filmen och slänger in svensk text. Bara välj Img. filen och välj subs swe sen starta Du menade nog att quotea Xersize egentligen va, Vice? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 12 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2011 Du menade nog att quotea Xersize egentligen va, Vice? Ja. Jag är trött, har jobbat 14 timmar idag. =/ Sorry Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 12 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2011 Ja. Jag är trött, har jobbat 14 timmar idag. =/ Sorry No worries! Därför jag citerade er båda så att ditt svar kommer till sin rätt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 12 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2011 No worries! Därför jag citerade er båda så att ditt svar kommer till sin rätt! Funkar inte så Bara en av dem får meddelande om det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 13 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2011 (redigerad) Hej! Har en fråga här: Hur fasen får man in vanliga jpg bilder i Ipoden? Jag har ingen mapp som heter "bilder" när jag kopplar in iphonen i datorn och itunes kommer upp?! Men den finns inne i själva Iphonen. Och jag kan inte lägga in nån bil i "Musik" eller "film". Hur göra? Och en sak till om ni kan hjälpa mig med detta? Som ni ser heter min Iphone "Victor-Victorias Iphone" Kan man ändra det? Redigerad 13 februari, 2011 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 13 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2011 Hej! Har en fråga här: Hur fasen får man in vanliga jpg bilder i Ipoden? Jag har ingen mapp som heter "bilder" när jag kopplar in iphonen i datorn och itunes kommer upp?! Men den finns inne i själva Iphonen. Och jag kan inte lägga in nån bil i "Musik" eller "film". Hur göra? Nu har jag inte tillgång att koppla in iPhonen, så jag skriver från minnet. Reserverar mig för minnesfel. Om du markerar iPoden, så att du ser "huvudbilden (all info om modell osv) i iTunes, så har du en rad längst upp. Information, ljud, kalendrar osv. Där uppe ska det finnas en flik som heter Bilder/foton/nått liknande. Klicka på den så ska du kunna välja vilken mapp med bilder du vill synka. Skapa därför förslagsvis en mapp på skrivbordet som heter "Bilder till iPoden", så kan du enkelt lägga alla bilder du vill ha på iPoden i den mappen. Hoppas jag minns någorlunda rätt! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 13 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2011 (redigerad) Nu har jag inte tillgång att koppla in iPhonen, så jag skriver från minnet. Reserverar mig för minnesfel. Om du markerar iPoden, så att du ser "huvudbilden (all info om modell osv) i iTunes, så har du en rad längst upp. Information, ljud, kalendrar osv. Där uppe ska det finnas en flik som heter Bilder/foton/nått liknande. Klicka på den så ska du kunna välja vilken mapp med bilder du vill synka. Skapa därför förslagsvis en mapp på skrivbordet som heter "Bilder till iPoden", så kan du enkelt lägga alla bilder du vill ha på iPoden i den mappen. Hoppas jag minns någorlunda rätt! Var inne där och snurrade men kan inte välja- Min mapp "Bilder" som ligger på c: är sjukt stor. Kan bara kryssa i och då börjar den synka/kopiera direkt. Det är inte den jag skall ta bilder ifrån utan an mapp jag lagt på skrivbordet. Redigerad 13 februari, 2011 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 13 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2011 Det funkade faktiskt! Den synkade inte alls man kunde välja efter nån sek! Tack! Vet du nått om hur man ändrar namnet? =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 14 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2011 Det funkade faktiskt! Den synkade inte alls man kunde välja efter nån sek! Tack! Vet du nått om hur man ändrar namnet? =) Du behöver återställa. När det är klart kommer du få välja om du ska ha återställa till en säkerhetskopia av gamla (samma namn också) eller en helt "ny" formaterad telefon. Då får du välja namnet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 14 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2011 Du behöver återställa. När det är klart kommer du få välja om du ska ha återställa till en säkerhetskopia av gamla (samma namn också) eller en helt "ny" formaterad telefon. Då får du välja namnet. Haha nej! Jag kom på hur man gjorde, man dubbelklickade bara på namnet/enheten i Itunes, så ändrades namnet. =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts