Jump to content

iPhone 4

Karatemorfar
 Share

Recommended Posts

• 2 weeks later...

Blir galen på att den vita aldrig släpps... Den är bra mycket snyggare och eftersom det cirkulerar (givetvis väldigt lösa) rykten om att det blir någon form av hårdvaruppgradering eller fix i och med den vita modellen så känns det ändå lite halvvärt att vänta. Men det får fan ske snart alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

http://macworld.idg....one-4-snart-har (w00t)

Synd bara att det känns för sent att köpa iP4. Men det kanske bara är jag som tycker det...

Apple måste vara det enda företaget som kan få sina prylar att bli ocoola på bara ett halvår. Till deras fördel givetvis, lagom tills de pungar ut en ny fräsch modell som man ju måste ha. confused_1181149_0.gif

Har haft min iPhone 4 sedan oktober. Jag är fortsatt nöjd. Testat några HTC-och Samsung lurar men inget som fallit mig i smaken och jag ångrar inte löpet. Skulle förvisso aldrig tillåta mig själv att ånga ett så dyrt köp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag drogs med lite i iPhone 4-vågen och blev jävligt sugen på att köpa en. Men sedan blev det lite segt med utbudet och allt eftersom tiden gick kom jag på att, fan, 3GS är fortfarande en riktigt schysst lur. Tror jag väntar tills nästa generations iPhone.

Vad jag vill säga med detta är att, för fan Kebab, iPhone 4 är GRYM och den är fortfarande väldigt ny och fräsch, speciellt om du köper en vit. Du kommer inte att ångra dig, och SÅ fort blir den inte utdaterad. Det tar minst 2 år.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Öh, nej? Apple är ju snarast det företag som har längst produktcykel - de släpper ju bara en ny modell varje år.

(jag har då inte heller märkt av att iPhone 4 skulle vara "ocool" nu. jag sitter för övrigt fortfarande med första generationens iPhone, och den är alldeles utmärkt så här drygt fyra år senare)

Förvisso sant. Men Apple har en tendens att lyckas hypa sina produkter på ett sätt som i stort sett inget annat företag lyckas med. Detta gör, i mitt tycke, att t.ex föregående iPhone-modeller snabbt tappar sin "coolhet" då Apple kommer med en ny modell proppad men massa nya funktioner och ny design.

Jag tycker att iPhone 4 känns väldigt ocool jämfört med hur cool den var de första månaderna. Kan dock bero på att jag själv äger den.

Får ändå känslan av att t.ex SE inte skapar den där magiska känslan av att man måste ha det senaste.

Skall dock tilläggas att jag, liksom felshoe inte kommer byta pga. vad som är trendigt. Så länge den är pigg och fräsch samt fyller mina behov så planerar jag inte att byta. För den är jävligt schysst. wink_684833_0.gif

Redigerad av aikjonas12
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förvisso sant. Men Apple har en tendens att lyckas hypa sina produkter på ett sätt som i stort sett inget annat företag lyckas med. Detta gör, i mitt tycke, att t.ex föregående iPhone-modeller snabbt tappar sin "coolhet" då Apple kommer med en ny modell proppad men massa nya funktioner och ny design.

Jag tycker att iPhone 4 känns väldigt ocool jämfört med hur cool den var de första månaderna. Kan dock bero på att jag själv äger den.

Får ändå känslan av att t.ex SE inte skapar den där magiska känslan av att man måste ha det senaste.

Skall dock tilläggas att jag, liksom felshoe inte kommer byta pga. vad som är trendigt. Så länge den är pigg och fräsch samt fyller mina behov så planerar jag inte att byta. För den är jävligt schysst. wink_684833_0.gif

Men Apple har ju fortfarande inte ens släppt någon ny modell, då kan väl inte 4:an anses ocool? Det är ju den senaste modellen för bövelen, hur mycket mer uppdaterad kan man bli?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men Apple har en tendens att lyckas hypa sina produkter på ett sätt som i stort sett inget annat företag lyckas med. Detta gör, i mitt tycke, att t.ex föregående iPhone-modeller snabbt tappar sin "coolhet" då Apple kommer med en ny modell proppad men massa nya funktioner och ny design.

Nja...

Om jag minns rätt släpptes 3GS ungefär samtidigt som HTC Hero.

Idag är 3GS fortfarande en okej mobil, medan HTC Hero känns närmast stenålder med tanke på alla mobiler som HTC & Androidgänget spottar ut, för att inte tala om alla otaliga uppdateringar på Android OS som gör gamla modeller obsoleta snabbt, jämfört med Apples iOS som funkar på alla gamla iPhones.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...