Renard Skrivet 2 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2010 (redigerad) I skrivande stund pågår Humorgalan för fullt på TV4. Men är själva idén att blanda humor med allvar bra eller dåligt? Visst är det viktigt att samla in pengar till behövande länder, men att blanda roliga sketcher och sånger med bilder på svältande barn är enligt mig bara morbidt. Humor lockar en stor publik, och fler väljer att se på galan och skicka in pengar just pga detta. Men ställ detta possitiva faktum mot att de faktiskt växelvis går mellan David Batra, 38-årig, välnärd svensk komiker, och Awet 5 år som inte fått ordentligt med mat på flera månader, och vars mage har svällt upp som en ballong. Disskutera! Jag vill höra vad ni tycker! Redigerad 2 maj, 2010 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 3 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2010 Jag tror jag föredrar konceptet med musikgalor framför humorgalan, även om den musik som bjuds sällan är sådan jag lyssnar på. En annan grej med humorgalan är att komikerna sällan har något bra material till dessa galor, vilket bara avskräcker folk från att titta vilket leder till sämre PR för själva galan än om de hade haft en dokumentärbaserad gala rakt igenom. Blandningen humor + allvar funkar egentligen, men inte i humorgalan eftersom det är halvtafflig humor till rätt ordentligt allvarliga ämnen. George Carlin har en väldigt bra blandning av humor och allvar, som knappast uppnås i humorgalan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 3 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2010 Humorgalan är bara pinsamt, drog inte på smilbanden en enda gång. Är humor en mix av svältande negrer och Hey Baberiba-gänget i peruker? Njae... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts