Jump to content

Call of Duty: Black Ops

_ThuuG
 Share

Recommended Posts

Är så sjukt dåligt i jämförelse med Bad Company 2. Bad Company 2 har iaf inte teleport-knivningar och fruktansvärd obalans som i Blops.

Och så hjälper det verkligen att Blops har en ungefärlig medelålder på 14 - 16 och BC2 har kring 16 - 20.

Okej. Har inte kört så mycket MP i Black Ops, ungefär 16 timmar. Körde lite nu dock, och det var första gången som det verkligen gick bra. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bästa taktiken (imo) är att skjuta 5/6 skott på benen / magen med pistolen första rundan, och sedan kniva.

Nästa runda tål de 6/7 skott... Runta 3 tål de 7/8 skott och här kan man börja få slut på ammo, om man inte fått max ammo.

VickeX vet inte vad han pratar om, börjar man skjuta redan på första rundan så har man aldrig, tillräckligt med skott för att klara runda tre, det är fakta och inte bara egen erfarenhet. Spelar man två, så kommer det sju zombies första rundan. Ni kommer alltså skjuta minst 20 skott var om ni gör som VickeX säger. Redan på första rundan. Hur ska ni klara er efter det? Hoppas på att slumpen slumpar fram en fakking max ammo? Chansen för att det ska hända är inte speciellt hög. Tro mig, jag har spelat ensam måååååååååååååånga gånger med en AFK-aktiv-handkontroll, och att max ammo kommer fram är högst 50/50. Jag som matematiker skulle till och med ge det lägre odds. Så börja inte skjuta förrän tredje ronden om ni inte vill ha slut på skott redan i den andra.

Men man har även ganska mycket poäng. Här kan ni välja om ni ska stanna i det första rummet en eller ett par rundor till, och då är det bäst att köpa något av de två vapnen som finns i rummet, eller om ni ska använda poängen för att öppna nästa rum och köpa ett vapen där istället. Personligen så gör jag och min kompis helst det senare.

VickeX talar sanning, gör det senare.

På "Kino Der Toten" öppnar vi dörren till höger på övervåningen och köper den sub-machinegun som finns på väggen där, om inte turligt nog lådan är där, då köper vi den istället. Oftast så får man någonting bättre än en pistol, och om inte så är det enkelt att tjäna upp poäng för att köpa sub-machinegun senare.

VickeX har delvis rätt, men köp Stakeout eller MP40 först, för att vara på den säkra sidan, istället för att låta slumplådan avgöra om ni ska överleva eller inte. Slumplådan ska man bara använda när man har pengar över! Aldrig annars.

Då lämnar vi en lollare (som vi kallar dem, de zombies som man sprängt av benen med en granat) och gör förestående.

Krypare kallas de. Internationellt, crawlers!

Är så sjukt dåligt i jämförelse med Bad Company 2. Bad Company 2 har iaf inte teleport-knivningar och fruktansvärd obalans som i Blops.

Och så hjälper det verkligen att Blops har en ungefärlig medelålder på 14 - 16 och BC2 har kring 16 - 20.

Det är jävligt sant. Ibland har man sprungit förbi en motståndare, sedan dör man. När man sedan kollar killcam så har han knivat en på en plats som man enligt en själv inte ens stod på, knivnings radien behöver fixas!

Många klagar på det, men Treyarch verkar inte lyssna. :/

Likadant med medelålder, men det problemet verkar bara vara på PS3, på XBOX hos en polare hörde jag bara folk som lät som 30+ hela natten. Men varenda jävla match på PS3 så verkar alla var fucking p-10. RAAAAAAAAAAAAAAAGE!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Edit: Jag är officiellt först på sajten att fixa platinum på Black Ops. :D

Redigerad av eXotic
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

blablablablabla fuuu D:

Tjugo i fyra på natten. Hur orkar du? :D

---

Nå ni, som har spelat ett tag nu. Är det fortfarande värt att köpa? Datorn är inte här än och det enda lilla som motiverar mig alls att ta mig till butiken är zombies med polare. Det var samma med WaW och det spelades väl i tre-fyra månader.

Är multiplayern så kass verkligen? Har Bad Company 2 också så går ingen nöd på spel direkt, men hade ju vart kul med lite omväxling. :)

Till PC.

Redigerad av Adrian G
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

---

Nå ni, som har spelat ett tag nu. Är det fortfarande värt att köpa? Datorn är inte här än och det enda lilla som motiverar mig alls att ta mig till butiken är zombies med polare. Det var samma med WaW och det spelades väl i tre-fyra månader.

Är multiplayern så kass verkligen? Har Bad Company 2 också så går ingen nöd på spel direkt, men hade ju vart kul med lite omväxling. :)

Till PC.

Jag var full och hade precis kommit hem. :P

Jag tycker det är värt att köpa i alla fall, men jag tycker å andra sidan COD är roligare än Battlefield eftersom COD är lite mer intensivt och det händer saker hela tiden.

Zombies är grymt kul att lira med polare också, att lägga upp taktiker och samarbeta mot tusentals zombies är grymt skoj.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

---

Till PC.

Missförstå mig inte, Black Ops är ett väldigt stimulerande spel på det viset. Men enligt mig så är det så grymt mycket sämre än BC2 och COD4. Om du inte gillar att det är lite passivt som i BC2, då föreslår jag Blops. Men jag personligen gillar variationen i BC2 och att kniva någon är inte något man gör hela tiden som i Blops.

Kniven är mer eller mindre det som förstörde spelet för mig, jag har inga problem med ballstic knife eller det - det är distansen man knivar från. Nu är ju inte jag någon som kan saker om kulhastigheter och grejor, men sist jag kollade så tror jag nog en kula går snabbare än en man med en kniv. Men det kvittar i Blops för att du teleporterar dig framåt med kniven och instant-dödar folk höger och vänster.

Men mina 50 cent är inte lika mycket värda som 50 Cents 50 cent, men mina 50 cent bör iaf betyda lite, kanske inte lika mycket som 50 Cents 50 cent, men ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Missförstå mig inte, Black Ops är ett väldigt stimulerande spel på det viset. Men enligt mig så är det så grymt mycket sämre än BC2 och COD4. Om du inte gillar att det är lite passivt som i BC2, då föreslår jag Blops. Men jag personligen gillar variationen i BC2 och att kniva någon är inte något man gör hela tiden som i Blops.

Kniven är mer eller mindre det som förstörde spelet för mig, jag har inga problem med ballstic knife eller det - det är distansen man knivar från. Nu är ju inte jag någon som kan saker om kulhastigheter och grejor, men sist jag kollade så tror jag nog en kula går snabbare än en man med en kniv. Men det kvittar i Blops för att du teleporterar dig framåt med kniven och instant-dödar folk höger och vänster.

Men mina 50 cent är inte lika mycket värda som 50 Cents 50 cent, men mina 50 cent bör iaf betyda lite, kanske inte lika mycket som 50 Cents 50 cent, men ändå.

Var ju sådan kniv i BC2 också i början :)

Gillar också BC2 mera, är lite lugnare, kräver mer taktik än att bara massakera sig fram som man gör i Blops. Är i min mening 2 spel som inte alls ska jämföras då de har helt olika taktiker.

• Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var full

Var ju sådan kniv i BC2 också i början :)

Tack för svaren, jag själv gillar BC2 väldigt mycket, riktigt bra balans imo. Men tyckte också mycket om Cod4. MW2 var pest, hela kitet. Hur är banorna i jämförelse med Cod4?

Så, det blir väl att testa spelet igen på nya datorn. Sen blir det att se med köpet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för svaren, jag själv gillar BC2 väldigt mycket, riktigt bra balans imo. Men tyckte också mycket om Cod4. MW2 var pest, hela kitet. Hur är banorna i jämförelse med Cod4?

Så, det blir väl att testa spelet igen på nya datorn. Sen blir det att se med köpet.

Är du snäll så kanske du kan låna någons konto och testa :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du får gärna säga åt mig när du vet :)

Hur är nazi zombie i jämförelse med föregångaren?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är du snäll så kanske du kan låna någons konto och testa :shifty:

Snälla, snälla, snälla gizgizgiz?

:wub: :wub: :wub:

Du får gärna säga åt mig när du vet :)

Hur är nazi zombie i jämförelse med föregångaren?

Blir väl antagligen bara combat training jag prövar då.. ;)

Om inte giz är snäll vill säga. :naughty:

Redigerad av Adrian G
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var det väl endå inte? :blink:

Kniven var ju sämst på BC2 förut, 70% av kniv försöken fick jag nån jävla smörkniv som framifrån stack dom i ansiktet eller bakifrån smekte dom tills de vände sig om och knivade mig >_<.

Det du beskriver var efter patchen.

Kviven var i början som i Blops. Ea patchar bort det men förstör samtidigt kniven, 1månad senare fixar dom kniven igen till det som är nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

First Stike Trailer:

(äntligen)

Samt lite info om Ascension:

Set in an "abandoned Soviet cosmodrome," Ascension features the regular cast of Zombies players (Takeo, Nikoli, Dempsey, and Rictoffen), include new enemies, Space Monkeys who steal perks.

New weapons include the Gersch Device or "Black Hole Bomb" and Matryoshka Dolls.

And those damned dirty monkeys will be swiping new perks that include Stamin-Up and PhD Flopper, the benefits of which are not yet known.

Vad tycker jag om det?

FUCK YES! Äntligen nya perks i Zombie-mode. Stamin-Up låter ju som något lightweight-liknande... Någonting jag länge hoppats på. PhD Flopper kan jag inte förstå vad det är dock. Allting låter jävligt nice.

Edit: Infon om Ascension kan vara fake. Det var IGN som postade det dock, så jag trodde att det var garanterat. Men är inte lika säker nu efter att ha läst forumen på Black Ops Communitiyn. Tydligen så hade något troll för någon vecka sedan ljugit om att han spelat banan, och att det där fanns Black Hole Bomb och de där Matryoshka Dolls... Så det kan ju vara så att någon noob-journalist från IGN fått nys om det och trodde att det var sant. Vi får vänta och se, bara.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

VickeX vet inte vad han pratar om, börjar man skjuta redan på första rundan så har man aldrig, tillräckligt med skott för att klara runda tre, det är fakta och inte bara egen erfarenhet. Spelar man två, så kommer det sju zombies första rundan. Ni kommer alltså skjuta minst 20 skott var om ni gör som VickeX säger. Redan på första rundan. Hur ska ni klara er efter det? Hoppas på att slumpen slumpar fram en fakking max ammo? Chansen för att det ska hända är inte speciellt hög. Tro mig, jag har spelat ensam måååååååååååååånga gånger med en AFK-aktiv-handkontroll, och att max ammo kommer fram är högst 50/50. Jag som matematiker skulle till och med ge det lägre odds. Så börja inte skjuta förrän tredje ronden om ni inte vill ha slut på skott redan i den andra.

Vi har aldrig haft några problem med att klara oss vidare.

Även syndicate som är en av de bästa zombie-spelarna säger att man ska skjuta dem ett par gånger först... Det är så man snabbast får mest poäng.

VickeX talar sanning, gör det senare.

Jag menade det sistnämnda. Vi öppnar dörren, vi stannar inte i det första rummet.

VickeX har delvis rätt, men köp Stakeout eller MP40 först, för att vara på den säkra sidan, istället för att låta slumplådan avgöra om ni ska överleva eller inte. Slumplådan ska man bara använda när man har pengar över! Aldrig annars.

Man får alltid någonting som är bättre än den pistolen man har i början. Även om du får en annan pistol, vilket inte är speciellt vanligt, så är den bättre än den du börjar med.

Så jävla snål på lådan måste man inte vara. Visst, man ska köra de vapen som är billiga och man kan klara sig bra med det första rundorna tills man kan köpa Juggernog, men sedan är det bra att köpa lådan, i lagom mängd då. Är viktigt med Speed Cola och Quick Revive också. De 10+ bästa vapnena man kan få på zombies kommer i lådorna. Det finns inget vapen som man kan köpa på väggen som är speciellt bra på de senare rundorna.

Var inte för feg på lådan. ^^

Krypare kallas de. Internationellt, crawlers!

Jag vet. Men krypare låter så dumt. Och crawler känns lite fel också, då man annars pratar svenska. Plus att det är kul att ha ett eget namn för dem. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Även syndicate som är en av de bästa zombie-spelarna säger att man ska skjuta dem ett par gånger först... Det är så man snabbast får mest poäng.

Visst att man får poäng snabbare, men när man sedan har gått vidare och köpt sitt första vapen så är det ju bara att klämma i sina sista kulor från pistolen i någon zombie så är man ju ifatt poängmässigt sett. Vilket borde vara ungefär i början av runda fyra eller fem, och man lider inte direkt av poängbrist innan det.

Jag ser fortfarande inga fördelar med att skjuta på så tidiga rundor. Om man knivar de första rundorna så är chansen för en ammobox precis lika hög, skulle man få den så är det väldigt enkelt att klämma iväg några magasin med kulor i ett par zombies, ta lådan och sedan kan man skjuta hej vilt ända till runda fem nästan.

Så med knivning är man i alla fall garanterad till att klara runda tre, och då är en rätt bra tid att dra vidare till nästa rum och köpa nya vapen om man inte vill stanna i första rummet.

Man får alltid någonting som är bättre än den pistolen man har i början. Även om du får en annan pistol, vilket inte är speciellt vanligt, så är den bättre än den du börjar med.

Så jävla snål på lådan måste man inte vara. Visst, man ska köra de vapen som är billiga och man kan klara sig bra med det första rundorna tills man kan köpa Juggernog, men sedan är det bra att köpa lådan, i lagom mängd då. Är viktigt med Speed Cola och Quick Revive också. De 10+ bästa vapnena man kan få på zombies kommer i lådorna. Det finns inget vapen som man kan köpa på väggen som är speciellt bra på de senare rundorna.

Var inte för feg på lådan. ^^

Det jag menade var att om man känner att man måste välja antingen eller, ett vapen från väggen eller en slumpning i lådan så ska man välja vapnet på väggen. När man känner att man har bra grundvapen så är det ju bara att slumpa på tills man får fram raygun och vilket av de andra undervapnena man känner sig mest bekväm med.

Det jag menar är alltså.. Tänk dig att du kommer in i MP40-Stakeout-rummet och så finns lådan där. Du sitter med 1600 poäng, vilket blir antingen en slumpning. Eller en MP40/stakeout. Väljer man lådan så finns ju risken att man får ballistic knife till exempel, då kommer man få ett helvete att överleva. Den är visserligen one shot kill, men det är ju bara.. Vad.. 10 skott i den? Sedan måste man leva på granater och kniv vilket är rätt svårt på runda 4 - 5, även fast ballistic höjer knivhastigheten.

Edit: Jag insåg just att jag försöker mana kobbe till säkrare beslut som ger honom större chanser att överleva fram till högre rundor nu när han inte är så jättebra. När man sedan känner sig säker, och vet med sig att man är skickligare så är det klart att man kan ta mer risker. Syndicate är ju inte direkt en sådan som tittar på handkontrollen när han spelar och givetvis tar han mer risker i början. Dels för att om allt går bra så gynnar det en, och dels för att han förmodligen snabbt vill bli av med de tråkiga första rundorna.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Edit: Jag insåg just att jag försöker mana kobbe till säkrare beslut som ger honom större chanser att överleva fram till högre rundor nu när han inte är så jättebra. När man sedan känner sig säker, och vet med sig att man är skickligare så är det klart att man kan ta mer risker. Syndicate är ju inte direkt en sådan som tittar på handkontrollen när han spelar och givetvis tar han mer risker i början. Dels för att om allt går bra så gynnar det en, och dels för att han förmodligen snabbt vill bli av med de tråkiga första rundorna.

True. Jag och min polare som spelat sedan Nacht Der Untoten i WaW har ju grunden nere och känner till hur man spelar, och när man kan det och lärt sig banorna så kan man väl ta lite mer risker. Så sant.

Klarade precis ut det, storyn var bra! Passade mig bättre än Modern Warfare som jag knappt kunde ta mig igenom, förstår inte varför egentligen..

Storyn i MW2 var kul enligt mig, men uppdragen hade inget replay-värde imo... Det fanns i princip bara ett eller två uppdrag som jag kommer ihåg och tycker om från MW2... Sedan att det var välgjort och häftigt annars var en annan sak.

Jag föredrar också storyn i Black Ops över MW2.

Har du kört multiplayer och/eller zombies ännu då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor