Ferno Skrivet 26 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2010 Hej! Jag har laddat ned ett 100% save på gta4 till ps3. Men när jag la in det i ps3:an så hamnade savfilerna i en helt annan mapp, jag kan inte starta spelsaven eller lägga in dem i rätt mapp. Vad ska man göra för att det ska fungera? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 26 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2010 (redigerad) Tanka en save härifrån Tänk på att det måste vara en save från den europeiska versionen av spelet. Redigerad 26 mars, 2010 av Pixiegnom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ferno Skrivet 26 mars, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2010 Tanka en save härifrån Tänk på att det måste vara en save från den europeiska versionen av spelet. tackar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ferno Skrivet 26 mars, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2010 Tanka en save härifrån Tänk på att det måste vara en save från den europeiska versionen av spelet. Det funkar inte ändå!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 26 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2010 PS3-saves fungerar inte längre att tanka och lägga in, just för att blockera troféfusk. Jag har funderat på att ta bort den punkten från FAQen men har låtit den stå kvar. Det du kan göra (om du vill offra möjligheten att spela online) är att gå ut i huvudmenyn XMB, gå till spel -> Verktyg för speldata (OBS! EJ SPARDATA!) och leta upp GTA IV i listan, och välja radera. Koppla sen bort dig från internet, lägg till din sparfil igen och starta spelet. Nu kommer skivan alltså installera spelet på nytt med version 1.00 och inte 1.04 eller vad nu den senaste patchen är. Då kommer troféer inte kollas och din sparfil bör fungera som vanligt. När du vill spela online måste du patcha spelet varpå din sparfil inte kommer fungera igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 28 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2010 PS3-saves fungerar inte längre att tanka och lägga in, just för att blockera troféfusk. Jag har funderat på att ta bort den punkten från FAQen men har låtit den stå kvar. Det du kan göra (om du vill offra möjligheten att spela online) är att gå ut i huvudmenyn XMB, gå till spel -> Verktyg för speldata (OBS! EJ SPARDATA!) och leta upp GTA IV i listan, och välja radera. Koppla sen bort dig från internet, lägg till din sparfil igen och starta spelet. Nu kommer skivan alltså installera spelet på nytt med version 1.00 och inte 1.04 eller vad nu den senaste patchen är. Då kommer troféer inte kollas och din sparfil bör fungera som vanligt. När du vill spela online måste du patcha spelet varpå din sparfil inte kommer fungera igen. Men borde det inte bli så att när du uppdaterar spelet nu (efter allt det där) så kommer sparfilen räknas som din egen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 29 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2010 Men borde det inte bli så att när du uppdaterar spelet nu (efter allt det där) så kommer sparfilen räknas som din egen? Tror jag har testat och nej, de bitchade fortfarande. Fast om man sparar över den importerade filen när man är på 1.00 kanske det funkar även på 1.04? Har aldrig provat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ferno Skrivet 1 april, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 april, 2010 (redigerad) PS3-saves fungerar inte längre att tanka och lägga in, just för att blockera troféfusk. Jag har funderat på att ta bort den punkten från FAQen men har låtit den stå kvar. Det du kan göra (om du vill offra möjligheten att spela online) är att gå ut i huvudmenyn XMB, gå till spel -> Verktyg för speldata (OBS! EJ SPARDATA!) och leta upp GTA IV i listan, och välja radera. Koppla sen bort dig från internet, lägg till din sparfil igen och starta spelet. Nu kommer skivan alltså installera spelet på nytt med version 1.00 och inte 1.04 eller vad nu den senaste patchen är. Då kommer troféer inte kollas och din sparfil bör fungera som vanligt. När du vill spela online måste du patcha spelet varpå din sparfil inte kommer fungera igen. Det fungerade inte alls ... fast jag installerade om skiten. Det enda som kommer är att filerna inte hittas, men när jag provar en fil från exempelvis north america så syns dem, men går ej att använda. Jävla skämt... Redigerad 1 april, 2010 av Ferno Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 6 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2010 Det fungerade inte alls ... fast jag installerade om skiten. Det enda som kommer är att filerna inte hittas, men när jag provar en fil från exempelvis north america så syns dem, men går ej att använda. Jävla skämt... Det är ju för att det är ett annat nummer på skivan. Tanka en EU-sparfil så kommer det funka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ferno Skrivet 7 april, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 april, 2010 Det är ju för att det är ett annat nummer på skivan. Tanka en EU-sparfil så kommer det funka. Det var det jag hade gjort, men dem hittades inte av ps3an via mitt USB-minne, men när jag tankade från andra verisioner så hittade sem. Det var bara ett som fungerade från europa men det var ju mitt i spelet. - Om det finns bättre sidor så tipsa isf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 7 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2010 Det var det jag hade gjort, men dem hittades inte av ps3an via mitt USB-minne, men när jag tankade från andra verisioner så hittade sem. Det var bara ett som fungerade från europa men det var ju mitt i spelet. - Om det finns bättre sidor så tipsa isf. Ifall du lagt dem på USB-minne måste de ligga i X:\PS3\SAVEDATA\SPELKODEN\sparfil.spar Du kan alltså inte lägga dem i rotmappen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ferno Skrivet 8 april, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 april, 2010 Ifall du lagt dem på USB-minne måste de ligga i X:\PS3\SAVEDATA\SPELKODEN\sparfil.spar Du kan alltså inte lägga dem i rotmappen. nu funkiade det, men fick inte alla troféer verkade det som. kanske låst sig bara för att jag fuskade lite på ett annat save eller? annars så fick jag saveet att funka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts