Mark Skrivet 29 april, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 april, 2010 Fett! Grymt tack ska du ha Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 29 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2010 Synd att SSD har gått upp i pris nu när folk har fått humm om dom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 29 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2010 Rent spontant håller jag inte med dig om att de ökat i pris, men har du något exempel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 29 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2010 Jag köpte min 128GB för drygt 400:- billigare än vad samma modell kostar idag. Tråkigt när marknaden går åt fel håll när en produkt blir populär. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 1 september, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 september, 2010 Hejlol. Nu, efter ett par månader, har jag ÄNTLIGEN lite pengar att göra av med. Så, jag kommer kunna spendera 8000:- på en hyffsat bra speldator (spelar egentligen bara SC2, men jag vill kunna spela lite andra modernare spel som t.ex Bad Company 2). Jag KANSKE behöver en skärm också, och den behöver inte vara den största och dyraste. Operativsystem behöver jag också, XP eller Windows 7 helst. Mus och tangentbord är inga problem. Så Curly, vad kan du fiffla ihop för runt 8000:-? Kanske kan lägga ut en extra tusenlapp om det skulle behövas, men jag undviker helst det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 1 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2010 Kanske skärm? Den dryga tusenlappen gör ENORM skillnad i denna prisklass. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 1 september, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 september, 2010 Ser fint ut! Okej, jag kan säkert sno en skärm. Lite klen hårddisk dock, sen vill jag gärna att de monterar skiten. Får väl punga ut lite mer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 2 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2010 Bantat bort den bättre processorkylaren ( = varmt och högljutt) och snålat in en hundring på processorn. 1TB, montering. Marginellt billigare grafikkort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 2 september, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 september, 2010 Bantat bort den bättre processorkylaren ( = varmt och högljutt) och snålat in en hundring på processorn. 1TB, montering. Marginellt billigare grafikkort. Awesome! Det är från Inet eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 2 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2010 Inet, jappsi. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 9 september, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 september, 2010 Håller just på att fixa till beställningen. Verkar dock som att processorn du valde inte finns kvar. Help plx! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 9 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2010 Nä, den utgick. Byt till X4 955. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 9 september, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 september, 2010 Nä, den utgick. Byt till X4 955. Okej, tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 28 september, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 september, 2010 Såja, nu är datorn äntligen på väg! Tack för all hjälp, Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 22 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2010 (redigerad) nvmmmmm Redigerad 22 oktober, 2010 av Xazzi Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 22 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2010 (redigerad) nvmmmmm Inget fel på den egentligen, men finner nedan lite mer attraktivt. Främst för att 1) Slippa Zotacs katastrofkylare (varmt och högljutt) 2) Slippa Intels boxkylare 3) Slippa Kompletts mongofrakt (om du nu inte bor på avhämtningsort) 4) Corsair framför Chieftec alla dagar i veckan, dock kanske du vill ha modulärt 5) 1TB, the more the merrier. HD6850 presterar lite bättre än GTX460 1GB. Detta angående Gigabytes kylare från pureoverclock.com: Keep in mind this was recorded with the fan set to Auto speed, and even when pushed to the limit in FurMark, the dual fans ran very quiet. Gigabyte has really nailed down an excellent balance of low noise levels and top cooling performance with the 6850. Vill du hellre köra med GTX460 kan du göra det, fortfarande mycket prisvärt trots att HD6850 är liite bättre. Edit: Men du kan ju inte editera medan jag skriver..........! Redigerad 22 oktober, 2010 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 4 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2010 Jag lånar tråden! Har bara en fråga om processor, har lust att byta eftersom den jag har nu är lite för dålig. Vad kostar en bra ny processor idag och vad passar i min dator? Så här ser delarna ut. http://img443.imageshack.us/img443/4357/datorct3.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 4 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2010 (redigerad) Jag lånar tråden! Har bara en fråga om processor, har lust att byta eftersom den jag har nu är lite för dålig. Vad kostar en bra ny processor idag och vad passar i min dator? Så här ser delarna ut. http://img443.imageshack.us/img443/4357/datorct3.jpg VART FAN HAR DU HITTAT DET DÄR?!? Är ju en stenåldersdator du byggt! Är sjuka överpriser så det inte är sant både på processor och grafikkort! Du får tex 2x 5770 för 2200 kr istället för 2x4870 och dom presterar lika!!! (Men köp hellre enkelkort!) Processorn är också sjukt gammal! Köp en i3 eller i5 så presterar dom mycket bättre! Du får tex en i3 för 1000kr som är bättre! Ska du klocka?!? Eftersom dina ram-minnen är enbart för klockning! Redigerad 4 november, 2010 av kobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 4 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2010 (redigerad) VART FAN HAR DU HITTAT DET DÄR?!? Är ju en stenåldersdator du byggt! Är sjuka överpriser så det inte är sant både på processor och grafikkort! Du får tex 2x 5770 för 2200 kr istället för 2x4870 och dom presterar lika!!! (Men köp hellre enkelkort!) Processorn är också sjukt gammal! Köp en i3 eller i5 så presterar dom mycket bättre! Du får tex en i3 för 1000kr som är bättre! Ska du klocka?!? Eftersom dina ram-minnen är enbart för klockning! Gammal dator, tog från min gamla tråd om dator köp. Nej har inte tänkt klocka heller, så skillad är jag inte Redigerad 4 november, 2010 av VaXXoR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 4 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2010 Låt bli att uppgradera S775, du får en Q9550 för drygt 2 500 kr som inte gör sååå mycket nytta i spel jämfört med E8500. Spara pengar och vänta på Sandy Bridge S1155/S2011, Intels kommande plattformar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts