Mordos Skrivet 24 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2010 Okej, så, jag har nu fått min dator. Whoopie-doo. MEN, nu är det som så att jag kan inte få bild på fanstyget (TVn) genom HDMI. Det finns inget på datorn, inget windows eller något sådant. Sooo, hur i helvete får jag bild på datorfan utan operativsystem? Jag har prövat alla HDMI-portarna på TVn, nada. Jag har ingen datorskärm eller VGA-kabel så det fungerar inte heller. Kan någon hjälpa denna inkompetenta man snabbt som attans innan jag "suttar ut skiten genom fönstret"? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 24 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2010 Jag sätter 10 kr på att du inte kopplat i strömsladden längst upp till vänster på moderkortet, bredvid processorn. Om du har gjort det: Du har två grafikkort i din dator, det diskreta (fult uttryck för separat) och moderkortets integrerade. Byt från där du har i nu till det andra och testa. Om du inte får ut bild ur det integrerade, ta ut det separata och testa igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 24 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2010 @Curly Hur menar du nu? Hur byter man till det inbyggda grafikkortet? Tv:n är inställd på rätt "kanal" då? ex AV1, AV2, analog, digital. Ja finns ju massor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 24 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2010 Genom att stoppa i kontakten i det i det här fallet hade jag tänkt. Har man bild och vill byta till det integrerade gör man det via BIOS. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 24 mars, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2010 nufunkerä. Iaf på en skärm, har inte prövat TV än. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts