SilentViper Skrivet 22 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2010 Hejsan en gammal polare till mig söker ett gammalt strategi spel hans morsas kille satt och spelade för väldans länge sen årtalet måste ha vart nånstans mellan 99-03 han har funderat skit länge på vad spelet heter spelet hade kommit ut runt 90 talet. Men han såg sin morsas kille spela det hemma hos dem runt 99-03 eller nåt. Men detta är vad jag fick fram från han: Skärmen kan skifta mellan grön o lite mörkare färg beroende på vilket lag man är aliens kan bygga ut nå tefat med ben. Sen så människor har nå artillery saker som de kan bygga ut osv sen så pansarvagnar o soldater om jag minns rätt. Men nu bor han inte hos dem längre och skulle uppskatta er att ni kunde lista ut vad det är för spel. Vi har kommit fram till att det inte är KKND Crossfire eller StarCraft. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 22 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2010 Total Annihilation? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 22 mars, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2010 Total Annihilation? Tack ska fråga han imorn om det är spelet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 24 mars, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2010 Nix umberto det var inte rätt spel. Tror du kan försöka hitta ett liknande till? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 24 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2010 Dessa är förmodligen båda fel, men... X-COM eller Homeworld? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 24 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2010 Det är inte helt lätt att gissa utgående från den där beskrivningen. "Tefat med ben" får mig att tänka på någon typ av mechs eller war-of-the-worlds-maskiner men jag kan inte komma på något annat 90tals-strategispel än Total Annihilation där sådana var med... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 24 mars, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2010 Det är inte helt lätt att gissa utgående från den där beskrivningen. "Tefat med ben" får mig att tänka på någon typ av mechs eller war-of-the-worlds-maskiner men jag kan inte komma på något annat 90tals-strategispel än Total Annihilation där sådana var med... Synd försökte även få ut mera information från han men han får inte ut mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 24 mars, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2010 Fått ny information av spelet: innan varje mission så ser man en karta som man sedan typ sticker ner en nål i för varje "område" man vart i om man säger så. Det fick jag fram av han nu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 24 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2010 Dark Colony? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 25 mars, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2010 Dark Colony? Tydligen så var det inte heller. Finns det nån sida med massa gamla speln från 90-03 med strategi spel så kanske han kan leta fram där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 25 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2010 Säg till honom att sluta bitcha och komma på med mer konkreta grejor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 26 mars, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2010 Säg till honom att sluta bitcha och komma på med mer konkreta grejor. Haha så om jag inte har försökt han kommer inte på mer än det han har sagt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Korven Skrivet 26 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2010 något av Dune spelen kanske? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 9 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2010 (redigerad) Det här Earth 2140 eller vad det nu heter? Redigerad 9 april, 2010 av Valle-Ball Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Logiken Skrivet 9 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2010 ....Men nu bor han inte hos dem längre och skulle uppskatta er att ni kunde lista ut vad det är för spel. Vi har kommit fram till att det inte är KKND Crossfire eller StarCraft. Lite mer info skulle nog inte skada. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 9 april, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 april, 2010 Lite mer info skulle nog inte skada. Om du nu hade läst allt jag hade skrivit så kan han inte komma på mera information spelar inge roll hur jag än gör. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts