spajdermän Skrivet 22 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2010 Som trådnamnet lyder, hur ser jag vilken sorts processor jag har? Samt, är det någon märkbar skillnad ifall man skulle köra ett 32bitars OS med en 64bitars processor? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 22 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2010 (redigerad) Vill du se vad du har för processor och allmän systeminformation så använd Kör --> dxdiag. Redigerad 22 mars, 2010 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 22 mars, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2010 Jo, kollade det men det stod inte. Löste det dock ganska lätt genom att googla på processornamnet. Sista frågan kvarstår dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 22 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2010 Det spelar ingen roll då det är samma instruktioner på en 64 bit-processor (x86 = 32 bit, AMD64 = x86-64 = 64 bit) som på en 32 bit-processor. Detta gäller CPU avsedda för den vanliga användaren (Intel, AMD). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 22 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2010 Kan någon förklara den där parantesen närmre för mig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 22 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2010 Kan någon förklara den där parantesen närmre för mig? L'Wikipööd? x86 unt x86-64. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 22 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2010 Har du 64bitars prolle så kör 64,det är en viss prestandaökning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 22 mars, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2010 Najsbajs, tack för svar. Jag glömde säga att jag har 64-bitars men vi får se hur jag gör med OS:et eftersom det tydligen varit kompatabilitetsproblem med den jag ska ha. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts