Karatemorfar Skrivet 22 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2010 Bor inte du i Stockholm? "Tvärs över sjön" blir ju då, enligt mig, Finland. Whatever floats your boat on Östersjön. Jag kanske missar något som du menar i din text, men jag rättar dig: "Tvärs över sjön" för Stockholm är Västerås. Mälaren är en sjö, Östersjön är ett hav. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 22 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2010 PK känns ovanligt svenskt i dessa tider. Hör många tycka att det är ett av Sveriges största problem, men hur svenskt är det egentligen i förhållande till andra länder? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 22 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2010 Whatever floats your boat on Östersjön. Hah, nice one! Jag kanske missar något Jag tror du gör det - det roliga ligger i att Östersjön inte är en sjö, utan ett hav. Så när man säger att det är en sjö blir det roligt, det är medveten sarkasm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 23 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2010 Hör många tycka att det är ett av Sveriges största problem, men hur svenskt är det egentligen i förhållande till andra länder? Det är ju just det. Från utsidan är vi för PK. Vi reflekterar inte över vårt PK samhälle, medans en turist eller utomstående märker av det i det stora hela. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 23 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2010 Det är ju just det. Från utsidan är vi för PK. Vi reflekterar inte över vårt PK samhälle, medans en turist eller utomstående märker av det i det stora hela. Jag kan tänka mig att Tyskland är värre, men våra medier och tidsskrifter genomsyras definitivt utav Politisk Korrekthet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts