ZcruweN Skrivet 19 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2011 ganska lätt princip, gäller bara att tajma rätt (använd typ tre delays i klockan är mitt råd så du kan justera) Sedärja, tackar! Bara till att börja bygga för mig då Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 19 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2011 ää, läste på hans twitter att höjden inte kommer att ändras. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 19 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2011 Sedärja, tackar! Bara till att börja bygga för mig då 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 19 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2011 Hmm jag har suttit ett tag nu och byggt ihop en liten generator, men problemet är att jag kan inte få min andra piston att krossa något block :S Jag är rätt ny när det gäller pistons helt och hållet, så hur får man dom att krossa block? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 19 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2011 (redigerad) I beta 1.7.3 så kan inte pistons knuffa om Obsidian står i vägen, mycket möjligt att MP servern PC spelar på (om det är MP) fortfarande kör 1.7.2 eftersom Bukkit inte finns till 1.7.3 än. EDIT: Bukkit 1.7.3 finns visst, släpptes för nån dag sen, derp. Redigerad 19 juli, 2011 av Flaskan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 19 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2011 Hmm jag har suttit ett tag nu och byggt ihop en liten generator, men problemet är att jag kan inte få min andra piston att krossa något block :S Jag är rätt ny när det gäller pistons helt och hållet, så hur får man dom att krossa block? Se till att den andra pistonen är powerad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 19 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2011 Se till att den andra pistonen är powerad. Det är den, och det funkar inte :S Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 19 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2011 (redigerad) Det är den, och det funkar inte :S http://www.minecraftwiki.net/wiki/Piston "Blocks can no longer be 'Crushed' between two pistons. " Går inte att göra i 1.7.3 alltså Redigerad 19 juli, 2011 av Flaskan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 20 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2011 http://www.minecraftwiki.net/wiki/Piston "Blocks can no longer be 'Crushed' between two pistons. " Går inte att göra i 1.7.3 alltså Jag har 1.7.3 och för mig funkar det. Står heller inget i changelogen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 20 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2011 Jag har 1.7.3 och för mig funkar det. Står heller inget i changelogen. Är det en multiplayer server? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 20 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2011 Är det en multiplayer server? Aa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 31 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2011 http://www.minecraftwiki.net/wiki/Enderman I don't wanna minecraft anymore! :< Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 31 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2011 http://www.minecraft...t/wiki/Enderman I don't wanna minecraft anymore! :< Gillar inte. Känns som Minecraft bara går utför och att det är moddarna som räddar det från sin undergång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 1 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2011 Gillar inte. Känns som Minecraft bara går utför och att det är moddarna som räddar det från sin undergång. They are generally peaceful. If you look at them, by placing your crosshair directly over them, they freeze, stare back at you, and become hostile. They stay frozen as long as you keep looking at them. When you look away, they will quickly run towards you; if they are a long distance away, they will teleport several times until close enough to reach you. Endermen can teleport about once per second. Känns bara fucked up med dom här, varför ska dom lägga in en panik mob i spelet för?... Eller rättare sagt, en ännu större panikmob än creepers! För liksom, creepers kan man ju outrunna medans dom här kommer man inte kunna göra det med? :< Mja, känns bara konstigt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 1 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2011 (redigerad) They are generally peaceful. If you look at them, by placing your crosshair directly over them, they freeze, stare back at you, and become hostile. They stay frozen as long as you keep looking at them. When you look away, they will quickly run towards you; if they are a long distance away, they will teleport several times until close enough to reach you. Endermen can teleport about once per second. Känns bara fucked up med dom här, varför ska dom lägga in en panik mob i spelet för?... Eller rättare sagt, en ännu större panikmob än creepers! För liksom, creepers kan man ju outrunna medans dom här kommer man inte kunna göra det med? :< Mja, känns bara konstigt Isf borde man kunna ställa in i options om man vill ha såna öht. Till exempel nivå, från Peaceful (inga farliga mobs) till Hardcore (alla, även de nya). Redigerad 1 augusti, 2011 av Wu Zi Mu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 1 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2011 Isf borde man kunna ställa in i options om man vill ha såna öht. Till exempel nivå, från Peaceful (inga farliga mobs) till Hardcore (alla, även de nya). Kan man inte det redan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 1 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2011 (redigerad) Kan man inte det redan? Jag tänkte att man fortfarande kan köra med spiders, creepers, zombies osv men slippa Endermen (hard). Och om man sen vill ha alla mobs, så utökar dem med en "Hardcore"-nivå som lägger till dessa underliga mobs som kommer till 1.8 Redigerad 1 augusti, 2011 av Wu Zi Mu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 5 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2011 (redigerad) Bethesda stämmer Mojang.. Redigerad 5 augusti, 2011 av Wu Zi Mu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 6 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2011 Bethesda stämmer Mojang.. Det där är det töntigaste jag någonsin har läst! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 6 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2011 Här har ni även Notch's reaktion I still <3 Bethesda. This is hopefully just lawyers being lawyers. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts