Pixiegnom Skrivet 14 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2010 Saknar ni servern? Den kommer upp ikväll runt 23.00 tiden kanske, eller så väntar jag tills imorn med att slå upp den igen! Nu i veckan ska jag också leta på nätverkskabel så jag kan slå igång min server dator också! =) En snabb fråga också, vilket OS borde jag köra för att ha servern igång på? Kollade in Linux Ubuntu lite snabbt, tror ni det duger för att ha servern på? Specs för serverdatorn kommer upp senare ikväll också tror jag nog, måste ta reda på vad datorn ligger på också Ja, Ubuntu är rätt populärt när det gäller servrar. Ubuntu Server Edition kan ladda ner här: http://www.ubuntu.com/server Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 14 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2010 Får vi nån server idag? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 14 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2010 Får vi nån server idag? Klockan är inte 23.00 än. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 14 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2010 Klockan är inte 23.00 än. Sa jag det? Va va va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 14 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2010 Sa jag det? Va va va? Du sa... och... men... det är ju... FFFFFUUUUUUUUUUU- Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 14 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2010 Du sa... och... men... det är ju... FFFFFUUUUUUUUUUU- Puss puss. Får väl titta lite HIMYM så länge! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 14 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2010 Tråkigaste forumfighten ever! Nu är klockan 23!!! Jag ska gå och lägga mig, så jag hinner inte spela idag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 14 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2010 Tråkigaste forumfighten ever! Nu är klockan 23!!! Jag ska gå och lägga mig, så jag hinner inte spela idag. Ska du säga som är så feg att du går och lägger dig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 14 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2010 Sluta bråka, börja crafta! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 14 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2010 Ska du säga som är så feg att du går och lägger dig! Ah men durå! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 14 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2010 (redigerad) Ah men durå! Nu räcker det, tycker inte du också det? Edit: Men vad är det för motherfucker som har förstört min fina hamn? Lackar. Redigerad 14 november, 2010 av Lajnux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 15 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2010 Hihi, in your face. Så går det när du bråkar med mig i Minecrafttråden. Är det du som förstört min fina hamn som hämnd? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 15 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2010 Är det du som förstört min fina hamn som hämnd? Nej, igår gick jag och lade mig innan servern kommit upp och idag är jag fortfarande kvar i skolan. Jag har dessutom, fortfarande ingen mus hemma så jag spelar inte för tillfället. Nu räcker det, tycker inte du också det? Jo, det tycker jag. Jag hjälper dig att bygga upp hamnen som förlåt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 15 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2010 Jag är i behov av teleport. Råkade åka båt ut i världens ände, laggat fast typ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 15 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2010 Jag är i behov av teleport. Råkade åka båt ut i världens ände, laggat fast typ /home? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 15 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2010 Jag ska reboota datorn för att det är nånting som ligger och käkar minne och nånting som gör att min ping är 500 på exakt alla jävla spel jag kör! Ska även byta server klient, skriver här när servern åker upp igen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 16 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2010 Jag ska reboota datorn för att det är nånting som ligger och käkar minne och nånting som gör att min ping är 500 på exakt alla jävla spel jag kör! Ska även byta server klient, skriver här när servern åker upp igen! I'm waaaaiting Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 16 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2010 It's online! Oh också, läs det här innan ni går in den här gången, det kommer hjälpa mig och min dator oerhört mycket! One of the biggest issues being a server admin like my self lol.... Is well people over exploring the world and not doing enough localized building. Why is it important to have localized building? Well several reasons but I can give you 2 main reasons well lets make it 3. Actually 4 reasons. And edit again 5 reasons. 1) CPU Usage from generating new terrain. 2) Terrain size on devices like ramdrives (aka RAM as Storage) 3) Bandwidth people just aimlessly explores without standing still as much 4) I/O Usage from everyone spread out causing more terrain to be saved and opened 5) Way WAY more ram usage as Notch has stated himself if 1 person was in one area and lets say it takes 500mb of ram for the terrain data. Then 49 more people are in the same spot that only ram will be generated for the actual characters not for the terrain. Så försök att inte gå allt för långt bort ifrån där ni är ok? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 16 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2010 Fy på dig Flaskan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 17 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2010 Jag blir galen.. Kan inte använda mitt tåg från huset till spawnpoint för jag åker snabbare än vad som hinner laddas. Allt som händer är att jag kommer till "änden" av kartan, fastnar och får sedan upp "Connection lost, End of stream". Sket sköj! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts