Flaskan Skrivet 9 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2010 Var inne förut men jag var ensam, så jag körde lite SP istället och pulade på ett sätt att öppna dörren ifall någon låser en ute med den kretsen som jag använde till att öppna och stänga dörr innan. Så nu kan man inte bli inlåst. Var inne nyss igen med fortfarande ensam, så det blir väl lite mer SP. DEWD, vi kan köra lite fast jag kommer lagga.. Men ändå!!11 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 9 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2010 DEWD, vi kan köra lite fast jag kommer lagga.. Men ändå!!11 Logga in dåe!!11 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 9 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2010 Logga in dåe!!11 Jag var inne sen fick jag mer internetproblem än vad jag redan hade så var tvungen att sticka. Men är inne nu!!11 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 9 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2010 Om ett litet tag åker servern ner en stund. Anledningen är för att installera en "mod" som ger mig mer Admin behörigheter som gör att jag kan ställa in dagtid 24/7. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 9 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2010 Servern är uppe nu igen med daylight 24/7! Jag kan givetvis ändra om detta hur vi än vill ha det i efterhand! Tog ett litet tag att förstå hur jag skulle få tillbaka vår värld igen, men den verkar vara tillbaka som den ska vara! Så in och crafta med er! =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 9 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2010 Är på väg in nu! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 9 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2010 Ops! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 9 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2010 Zcruwen eldar upp halva servern. D: Flaskan: Jag gjorde klart trädgården som ska vara på framsidan av huset, då tog jag mig friheten att sammanfoga min trädgård med din ingång, så när du kommer ned från trädet så finns det en fin stentrappa som leder ned i min trädgård. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 9 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2010 Haha, älska kedjereaktionen när man bara vill bränna ner ett träd! Nu vet jag ju inte om det var så det gick till, men ändå.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 9 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2010 Haha, älska kedjereaktionen när man bara vill bränna ner ett träd! Nu vet jag ju inte om det var så det gick till, men ändå.. Det var precis så det gick till. Stod vid ett träd jag tyckte stod rätt ensamt, tände eld och POFF. Hela kvarteret brinner Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 9 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2010 Bästa sättet att spara in på facklor om inte annat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 10 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2010 Bästa sättet att spara in på facklor om inte annat. Haha vi sa så med. Mitt och Flaskans hus ligger lite längre bort än de andra tre husen, förut var vägen dit helt fylld med träd så vi sprang på träden för att komma fram. Nu har vi en upplyst väg med en massa eviga eldar fram till våra hus, och inte en enda fackla behövde vi slösa för att få den upplysta vägen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 10 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2010 (redigerad) Patch tiemz: Here’s what’s already done for the update: General fixes: * players and mobs in lava or fire no longer spam sound effects * getting hit with a higher damage while recovering from a smaller one now works as intended * lava flows further in the Nether * zombie pigs eventually forgives * added support for custom texture packs * fixed duplicate buttons when resizing screens * zombie pigs and ghasts no longer get hurt by fire or lava * fixed volume sliders now saving properly Multiplayer fixes: * hellworld=true no longer overwrites old save chunks. Player positions will still break if you switch it on a running server, though * boats are now visible to other players * minecarts move nicer * fishing kinda sorta works, but needs more work * sheep and cows look like sheep and cows now * buckets work now * fixed stairs being really difficult to destroy * increased the timeout before “Took too long to log in” * made it possible to ride carts and boats (pigs should work too..) There are a couple of bugs left, like it not being possible to steer the boats yet, and other players not having the riding animation when riding. Fishing also works horribly poorly. Nu börjar det likna något! Edit: Tror servern dog nu Edit2: Nu kom den upp igen Redigerad 10 november, 2010 av JSHC Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 10 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2010 Texturlagg visar allt jag vill se. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 10 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2010 Awesome med att carts funkar nu! Berg-och-dalbana ala GTASajten nu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 10 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2010 Texturlagg visar allt jag vill se. Haha, brukade själv göra så förut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 10 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2010 Haha, brukade själv göra så förut. Kan man tvinga fram det? Hur? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 10 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2010 Server needz update :< Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 10 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2010 Kan man tvinga fram det? Hur? Man kanske måste ha en lika seg dator som jag, men det jag gjorde var att gå från lägsta view distance till max. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 10 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2010 Server needz update :< Iomed att jag använder MCAdmin så säger det till mig att det finns en update att installera genom att starta om programmet! Den nya updaten ska fungera som det ska nu! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts