Tweak Skrivet 17 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2010 (redigerad) Är det någon här på forumet som brukar, eller vet hur man gör för att, skapa undertexter? Vilket program använder ni? Hur gör man osv? Vi gör en film i skolan där vi skulle vilja texta vissa partier, någon som vill hjälpa? Jag har börjat pilla lite i Subtitle Workshop och det verkar bra men jag har inte riktigt greppat det. Letar just nu bra tutorials men om någon vill dra en snabbgenomgång är det mer än välkommet. edit igen: Sådär ja, verkar ändå första det jag behöver. Min enda fråga är hur jag sparar allting och sådär, hur får jag in texten på filmklippet permanent? Måste man bränna och ha sig eller är det enkelt? Redigerad 17 mars, 2010 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 17 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2010 Är det någon här på forumet som brukar, eller vet hur man gör för att, skapa undertexter? Vilket program använder ni? Hur gör man osv? Vi gör en film i skolan där vi skulle vilja texta vissa partier, någon som vill hjälpa? Jag har börjat pilla lite i Subtitle Workshop och det verkar bra men jag har inte riktigt greppat det. Letar just nu bra tutorials men om någon vill dra en snabbgenomgång är det mer än välkommet. edit igen: Sådär ja, verkar ändå första det jag behöver. Min enda fråga är hur jag sparar allting och sådär, hur får jag in texten på filmklippet permanent? Måste man bränna och ha sig eller är det enkelt? ... det är otroligt mycket enklare att använda ett vanligt redigeringsprogram i stället, vad är det för fel på typ, Sony Vegas? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 17 mars, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2010 ... det är otroligt mycket enklare att använda ett vanligt redigeringsprogram i stället, vad är det för fel på typ, Sony Vegas? Är det verkligen det? Vi använder Adobe Premier Elements men tyckte det blev lite pilligt, men ja, kanske ska undersöka det vidare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 17 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2010 Windows Movie Maker fungerar utmärkt för permanent textning Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 18 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2010 Jag har ibland funderat på att texta filmer, kanske inte för att jag skulle orka slutföra allt och sedan publicera den men jag är nyfiken på hur det går till och hur väl jag skulle klara av en medelsvår engelsk film. Vilka program använder man? Sitter man i anteckningar och konverterar filen senare eller wooot? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 18 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2010 Jag har ibland funderat på att texta filmer, kanske inte för att jag skulle orka slutföra allt och sedan publicera den men jag är nyfiken på hur det går till och hur väl jag skulle klara av en medelsvår engelsk film. Vilka program använder man? Sitter man i anteckningar och konverterar filen senare eller wooot? Jag vet inte, men här hittade jag två artiklar om det, på DN och SvD. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 18 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2010 Jag vet inte, men här hittade jag två artiklar om det, på DN och SvD. Mycket intressant Känns som en syssla jag inte skulle ha något emot att åtminstone prova på. Dock får det tyvärr bli i framtiden någon gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts