Xersize Skrivet 11 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2010 I en PC För Alla-tidning kom jag över något som verkade praktiskt, nämligen Dropbox Poängen med programmet är att du ska kunna lägga i vissa filer i din Dropbox-max som skapas när du installerar programmet och sen kunna komma åt dom både via internet eller direkt via en annan dator som är direkt uppkopplad till ditt Dropbox-account! Du kan även koppla ihop ditt Dropbox-account med en väns, om båda godkänner, och dela filer med varandra. Man kan så klart sluta dela filer med andra när som helst. Mappen synkas på några få sekunder, och du kan lägga saker i den även när du inte är uppkopplad mot internet så synkas den automatiskt med Dropboxservern så fort du kopplar upp dig Jag som är studerande och har mina två föräldrar i olika städer tycker att detta är riktigt praktiskt och använder mig av det. Det är riktigt praktiskt och man får 2gb utrymme helt gratis, men kan även betala för mer! Man kan även bjuda in andra via mail, och om jag bjuder in en person och den registrerar sig så får både personen i fråga och jag 250mb mer utrymme Så om någon här vill ha en invite så är det bara att säga till. Vill ni ha programmet ändå (det går att installera och registrera sig även utan invite, så klart) så är det bara att gå till hemsidan jag länkade ovan. Ville bara tipsa er om detta underbara sätt att komma åt de filer man vill när och varifrån man vill /Xersan EDIT: Kan lägga till lite snabbt att du kommer inte åt alla filer på din dator, utan enbart de du har lagt i din Dropbox-mapp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 11 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2010 Har länge funderat på att skaffa, så jag tar gärna en invite. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 11 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2010 Jag kör Dropbox med några från klassen. Vi samlar all sorts information om alla kurser vi läser. Väldigt smidigt när man letar efter något eller ska tentaplugga, då många av kurshemsidorna är röriga och innehållsfattiga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 11 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2010 Vad heter hemsidan då? Tar det lång tid att hämta filer ifrån min dropbox mapp? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 11 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2010 Har använt Dropbox till alla grupparbeten de senaste åren, funkar hur smidigt som helst. ivex: https://www.dropbox.com/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 11 mars, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2010 Och om någon av er vill använda invite för att vänligt nog ge både mig och er själva 250mb extra så kan ni göra det här Annars kan ni installera det utan invite om ni vill, upp till er Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 11 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2010 (redigerad) Och om någon av er vill använda invite för att vänligt nog ge både mig och er själva 250mb extra så kan ni göra det här Annars kan ni installera det utan invite om ni vill, upp till er Har reggat mig nu Kan man se nånstans hur mycket plats man har? nvm, hittade Redigerad 11 mars, 2010 av Wu Zi Mu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 11 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2010 (redigerad) Någon får gärna skicka invite, det här låter väldigt bra Såg Xs länk nu. Redigerad 11 mars, 2010 av spajdermän Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 11 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2010 (redigerad) Btw, inte för att vara petig, men borde inte den här vara i Dator och teknik? Redigerad 11 mars, 2010 av Wu Zi Mu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 11 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2010 Vänta... måste man installera programmet på alla datorer man ska använda det på? Om jag vill öppna en fil i skolan som jag har lagt till hemma, måste jag installera programmet på skoldatorn? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 11 mars, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2010 (redigerad) Vänta... måste man installera programmet på alla datorer man ska använda det på? Om jag vill öppna en fil i skolan som jag har lagt till hemma, måste jag installera programmet på skoldatorn? Nej, du kan logga in på ditt Dropbox-konto via dropbox.com och ta hem filerna också, och även ladda upp där igen Så om du sitter i skolan och laddar upp ett arbete via dropbox.com så finns det i din Dropbox-mapp på din hemdator också EDIT: Wu Zi Mu: Det kan du kanske ha rätt i. My bad, ber om ursäkt Och tack alla som reggat sig via min länk, jag har nu gått ifrån 2gb till 3.5gb Redigerad 11 mars, 2010 av Xersize Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 11 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2010 Vänta... måste man installera programmet på alla datorer man ska använda det på? Om jag vill öppna en fil i skolan som jag har lagt till hemma, måste jag installera programmet på skoldatorn? Logga in på deras hemsida. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 11 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2010 Nej, du kan logga in på ditt Dropbox-konto via dropbox.com och ta hem filerna också, och även ladda upp där igen Så om du sitter i skolan och laddar upp ett arbete via dropbox.com så finns det i din Dropbox-mapp på din hemdator också Vad bra, då var det som jag trodde från början alltså. Tack för tipset Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts