Henkibojj Skrivet 8 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2010 Tjo. Jag brukar alltid lägga in ett helt album i winamps playlist, jag är inte en sån som brukar strölyssna på låtar utan hellre tar ett helt album i taget. Kan jag på nåt sätt högerklicka/shiftEnter-klicka på mappens filer för att automatiskt sortera playlist efter "Path and filename" eller måste jag hela tiden göra detta manuellt i Winamp? Att göra en egen spellista för varje mapp och album är uteslutet, det skulle ta för lång tid. Tackar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 8 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2010 (redigerad) Såhär! =) nu när jag tänker efter kanske det är just såhär du gör? Annars brukar albumen lägga sig i ordning så länge dom ligger i ordning i album mappen Redigerad 8 mars, 2010 av ZcruweN Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 8 mars, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2010 Jo, så brukar jag göra när jag märker att det är i oordning, men jag tänkte slippa den detaljen och istället få det i ordning automatiskt. Vilket det faktiskt verkar göra när jag markerar alla och helt enkelt trycker Enter. Det verkar däremot inte funka att göra så med ett album först, och sen markera några andra och ta shiftEnter vilket lägger i kö. Då blir bara det första albumet i ordning och resten huller om buller så jag måste klicka Sort by path and filename ändå. Jag antar att jag letar efter nån flik i Winamp-inställningarna där playlist alltid ska autosortera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 8 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2010 Lägg till all musik i mediabiblioteket så kan du bläddra bland artist och album däri. Om du inte tycker att det är för jobbigt. Då, om låtarna har låtnummer taggade, hamnar dom i rätt ordning i biblioteket. Om inte musiken är taggad så är det ju inte så jättejobbigt att göra det, du behöver ju bara göra det en gång - första gången du ska lyssna på albumet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 11 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2010 Håller med Maimstream. Jag har lagt in all musik i mitt Winamp-bibliotek och det är hur praktiskt som helst! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 12 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2010 Håller med Maimstream. Jag har lagt in all musik i mitt Winamp-bibliotek och det är hur praktiskt som helst! Eeew, äckliga orginalskin (såvida du inte har OOOOLD Winamp). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 15 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2010 Eeew, äckliga orginalskin (såvida du inte har OOOOLD Winamp). Tänkte att det skulle dra mindre prestanda, men jag märkte att det funkade lika bra med Bento. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts