SilentViper Skrivet 12 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2010 Sitter fortfarande kvar på Windows 98 Second Edition (haha, en vote på äldre windows ). Har skrivit så många gånger att jag ska skaffa nytt nångång i sånna här trådar så den här gången tänker jag inte skriva det. Windows 98 har man massa gamla minnen ifrån Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 12 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2010 Själv kör jag Vista. Det går ganska segt, har en ganska liten acer 13-tummare.. smidigt och så, men den är inte speciellt stark. Därför skulle jag vilja uppgradera till windows 7, men jag vet inte hur. Har ingen dvd-läsare. Har du installations filen är det bara att mounta i typ daemon tools och köra en install direkt i windows. Du kan välja att skriva över gamla windows som läggs i en mapp som heter "windows.old" som inte kommer gå att användas! Filer osv som ligger i mappen går att öppna, men det gamla operativsystemet blir värdelöst! Tips för att installera OS på laptops utan cdläsare, om man har en extern hårddisk dvs, är att öppna upp den externa, ta bort hårddisken, ta en cdläsare från random dator och plugga in den istället, tada! extern cdläsare Installera från USB-minne är absolut bäst i min mening, gott folk. http://www.intowindows.com/how-to-install-...-working-guide/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 15 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2010 Sen är ju Windows 98 det bästa operativsystem Windows har haft också Hehe, vem har sagt det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 15 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2010 Installera från USB-minne är absolut bäst i min mening, gott folk. http://www.intowindows.com/how-to-install-...-working-guide/ Inte funkat på två av mina laptops =( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 15 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2010 Fungerar det verkligen att boota genom USB med filsystemet NTFS? FAT eller FAT32 har jag använt för att boota linux-installationer då men modernare moderkort känner kanske igen NTFS? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 15 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2010 Windows 7 Ultimate. Funderar på att göra en XP partition, trots ultimate's XP emulering brukar jag ändå få en crash i somliga äldre spel för att det är för många vertex i bild fastän det finns många fler i något annat spel som är mer kompatibelt med W7. Annars är jag mycket nöjd med W7 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 15 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2010 Inte funkat på två av mina laptops =( Fungerar det verkligen att boota genom USB med filsystemet NTFS? FAT eller FAT32 har jag använt för att boota linux-installationer då men modernare moderkort känner kanske igen NTFS? Guiden jag länkade (NTFS) fungerade i alla fall fint på min tre år gamla IBM R52. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 15 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2010 Guiden jag länkade (NTFS) fungerade i alla fall fint på min tre år gamla IBM R52. Okej, jo jag läste lite om det och det ska fungera med NTFS. Tyvärr för GiZmos del är han väl en av de få det inte vill sig för. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 16 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2010 Kör Windows 7 på datorn här hemma och Mac OSX samt W7 på skoldatorn. (Kör windows 7 med parallels) Inte speciellt nöjd med OSX, inte så att det inte går att få tag på de flesta spelen/programmen, men gillar inte riktigt GUI't osv. Känns bara obekvämt när man användt windows så länge. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 29 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2010 XP. Jag planerar att byta till Win7 snarast. Bytte idag till Windows 7 (x64). Känns bra, men eftersom allt är nytt lär det ta några dagar innan man lär sig allt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 29 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2010 (redigerad) Mac OSX här. Varför? Donno, det är bara väldigt driftsäkert och fyller mina önskemål. Redigerad 29 maj, 2010 av aikjonas12 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 29 maj, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2010 Mac OSX här. Varför? Donno, det är bara väldigt driftsäkert och fyller mina önskemål. Nu har jag iof redan röstat, men jag kör också OSX nu. Det har sina fördelar, men även sina nackdelar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Omikron Skrivet 30 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2010 Jag använder windows 7 och jag har aldrig upplevt några problem med det. Och så länge det inte kraschar ser jag ingen anledning till att byta eller klaga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 30 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2010 Tidigare XP användare hereby declare att jag bytt till 7 istället Appropå OS så upptäckte jag en rolig sak igår när en kompis skulle uppgradera Java. I listan över OS som krävs står det: Windows 7 Vista Windows XP osv osv.. Heter det inte Windows Vista? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 6 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2010 Windows 7, känns väldigt stabilt! XP är inget i jämförelse. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts