dibel Skrivet 2 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2010 Är det bara ubisoft som har börjat eller var det fler bolag? Skulle inte förvåna mig om det blir samma visa med Splinter Cell Conviction när det kommer ut. Ubisoft utvecklar ju Splinter Cell så det finns en stor risk att det blir likadant där. Det är väl bara Ubisoft som har just denna att du måste vara uppkopplad till internet under spelsessionen men andra kan säkert ta efter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 2 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2010 Ubisoft utvecklar ju Splinter Cell så det finns en stor risk att det blir likadant där. Det är väl bara Ubisoft som har just denna att du måste vara uppkopplad till internet under spelsessionen men andra kan säkert ta efter. Vet det att man måste va uppkopplad men tycker det är tragiskt för de lojala kunderna då medans pirater kan sitta och skratta gått åt de lojala. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 2 mars, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2010 Det är väl bara Ubisoft som har just denna att du måste vara uppkopplad till internet under spelsessionen men andra kan säkert ta efter. Om jag inte har helt fel, så hade Spore (EA) samma sak. Och en av de första patcharna till The Witcher: Extended Edition (BioWare) hade DRM på samma vis också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 2 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2010 (redigerad) Om jag inte har helt fel, så hade Spore (EA) samma sak. Och en av de första patcharna till The Witcher: Extended Edition (BioWare) hade DRM på samma vis också. Och vi vet ju hur svårt det var att få tag i ett piratkopierat Spore... Nåja, sålänge servrarna kommer att vara uppe och man kan spela så länge man själv har uppkoppling tror jag inte att jag kommer att ha några problem med detta. Risken är väl dock att det inte fungerar så bra som det är tänkt. Redigerad 2 mars, 2010 av _ThuuG Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 2 mars, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2010 Och vi vet ju hur svårt det var att få tag i ett piratkopierat Spore... Nåja, sålänge servrarna kommer att vara uppe och man kan spela så länge man själv har uppkoppling tror jag inte att jag kommer att ha några problem med detta. Risken är väl dock att det inte fungerar så bra som det är tänkt. Problemet ligger dock i faktumet att, om du förlorar internet i ens en sekund så försvinner all din osaveade data, och du blir tillbaka skickad till en checkpoint som du hade tidigare, såvida du inte sparade eller något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 2 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2010 (redigerad) Nja, vad jag kan läsa på Wikipedia krävde Spore omaktivering via internet var 10e dag, alltså inte under själva spelsessionen där både spelarens internet samt ubisofts servrar måste fungera för att avnjuta AC2. Även om jag anser att det inte rättfärdigar beteendet. Ja, men det kommer förhoppningsvis vara någon slags timer så att spelet inte stängs av direkt uppkopplingen knasar. Eller så gör det inte det. Redigerad 2 mars, 2010 av dibel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 2 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2010 (redigerad) Det kommer antagligen att finnas en bra autosave-funktion som sparar ofta. Det känns som ett måste om de ska genomföra detta. Redigerad 2 mars, 2010 av _ThuuG Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 2 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2010 Ja, men det kommer förhoppningsvis vara någon slags timer så att spelet inte stängs av direkt uppkopplingen knasar. Eller så gör det inte det. De har inte försökt skymma undan det faktum att om servrarna krånglar, då kommer du inte heller kunna spela förutom korta avbrott. Skillnaden ligger lite i hur långt man skickas tillbaka: "Skyddet kommer fungera lite olika beroende på olika spel; de pausas när uppkopplingen bryts (korta avbrott undantagna) och fortsätter när den går igång igen, antingen från samma ställe (The Settlers 7) eller från den senaste checkpointen (Assassin's Creed II)." Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 2 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2010 Det kommer antagligen att finnas en bra autosave-funktion som sparar ofta. Det känns som ett måste om de ska genomföra detta. I Assassin's Creed 2 kommer man få börja om vid senaste checkpoint om internetanslutningen bryts. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 3 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2010 I Assassin's Creed 2 kommer man få börja om vid senaste checkpoint om internetanslutningen bryts. De får väl lägga checkpointsen tätt på PC-versionen så att man slipper börja om med allt isåfall. Jag tvivlar på att de kommer att göra det, men det blir nog inte så farligt iallafall. Dessutom tror jag inte att servrarna kommer att vara nere speciellt mycket heller, och så länge man har en fast och bra anslutning kommer det nog inte vara något stort problem. Om man inte har det däremot lär det ju bli jobbigt, men det är ju jämförbart med vilket MP-läge som helst. Missuppfatta inte detta, jag tycker också att det är dåligt att de gör detta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 3 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2010 (redigerad) I Assassin's Creed 2 kommer man få börja om vid senaste checkpoint om internetanslutningen bryts. De får väl lägga checkpointsen tätt på PC-versionen så att man slipper börja om med allt isåfall. Jag tvivlar på att de kommer att göra det, men det blir nog inte så farligt iallafall. Dessutom tror jag inte att servrarna kommer att vara nere speciellt mycket heller, och så länge man har en fast och bra anslutning kommer det nog inte vara något stort problem. Om man inte har det däremot lär det ju bli jobbigt, men det är ju jämförbart med vilket MP-läge som helst. Missuppfatta mig inte, jag tycker också att det är dåligt att de gör detta. Redigerad 3 mars, 2010 av _ThuuG Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 3 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2010 AC2 blir ett måste för många människor, även för elit-kodande piraterna som skulle kunna koda om vartenda sträng inom en .exe-fil om dom måste. Det enda jag vet som kan döda pirater är om det inte skulle finnas något att plundra och pirata längre. We should not worry about this, our next task is to let their BIG mistake be noticed, will you join the dark side? Är det någon annan än jag som har tänkt på hur värdelöst elektroniskt material egentligen är? Jag menar, att kopiera något som är elektroniskt går på några klickar, sen får det ett överskattat värde. Systemet borde ändras, imo. Ett total-värde borde räknas ut på den elektroniska produkten, sen divideras på varje skiva. Och värdet kan t.ex. tas ut efter arbetarnas årslön, spelets betyg, efterfrågan, spelets kostnad inom att använda teknologi, och övriga kostnader. Sen multiplicera med någon procent för att få mer garanterad korrekt inkomst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 4 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2010 Och där kom det.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 4 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2010 Och där kom det.. Det gick väldigt snabbt. Kan det ha varit så enkelt att sätta upp typ en virtuell "kopia" av ubisofts server som spelet synkar emot? Eller så var det väl något annat bristande i DRM-tekniken och i sådana fall får vi tacka utvecklarna för det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 4 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2010 Det gick väldigt snabbt. Kan det ha varit så enkelt att sätta upp typ en virtuell "kopia" av ubisofts server som spelet synkar emot? Eller så var det väl något annat bristande i DRM-tekniken och i sådana fall får vi tacka utvecklarna för det. Jag skulle tippa på att dom helt enkelt omdirigerat till en "server" på den egna datorn, vilket gör att du omöjligen kan förlora kontakten med datorn om du spelar (well, tappar du kontakten är det för datorn dog eller hängde sig, och ja.. då hade ditt spelande fått ett arupt slut i vilket fall). Orginal: Spel > DRM-AuthServer > Spel (spara) > DRM-SaveServer Pirate: Spel > Mapp på datorn > Spel (spara) > Savemapp yay! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 4 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2010 Det lönar sig ju inte att vara lojal mot Ubisoft och köpa deras spel nu när de visat precis hur pengakåta de är! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 4 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2010 Jag skulle tippa på att dom helt enkelt omdirigerat till en "server" på den egna datorn, vilket gör att du omöjligen kan förlora kontakten med datorn om du spelar (well, tappar du kontakten är det för datorn dog eller hängde sig, och ja.. då hade ditt spelande fått ett arupt slut i vilket fall). Orginal: Spel > DRM-AuthServer > Spel (spara) > DRM-SaveServer Pirate: Spel > Mapp på datorn > Spel (spara) > Savemapp yay! Yes det var det jag menade men kunde inte formulera mig därav "virtuell" vilket kanske var helt fel ordval. Men ja, det låter troligast att det var så enkelt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 8 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2010 http://pc.ign.com/articles/107/1075124p1.html Men så jävla fail.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 8 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2010 Jag skulle tippa på att dom helt enkelt omdirigerat till en "server" på den egna datorn, vilket gör att du omöjligen kan förlora kontakten med datorn om du spelar (well, tappar du kontakten är det för datorn dog eller hängde sig, och ja.. då hade ditt spelande fått ett arupt slut i vilket fall). Orginal: Spel > DRM-AuthServer > Spel (spara) > DRM-SaveServer Pirate: Spel > Mapp på datorn > Spel (spara) > Savemapp yay! Jag läste faktiskt lite om det och det verkar som att piraterna måste jobba lite till. Ubisoft har nämligen lagrat vissa vitala delar av spelet på sina servrar, och utan dem kan man inte spela hela spelet. Piraterna måste klura ut vilka delar det är som saknas och sedan på något sätt integreara det i spelet/den lokala servern. http://pc.ign.com/articles/107/1075124p1.html Men så jävla fail.. Lawl. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 8 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2010 http://pc.ign.com/articles/107/1075124p1.html Men så jävla fail.. Men Jesus fucking Kristus... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.