kristoffernolgren Skrivet 28 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2010 Dags att ta Banverks-problemet i egna händer Ärade användare av internet. Staten har misslyckats. Banverket kan inte längre erbjuda pålitlig och prisvärd infrastruktur till Sveriges invånare. Ingen klagomur är stor nog för att ta emot all den kritik Sj och banverket fått den senaste tiden. Vi kan inte längre stå och se på. Jag och en vän har slitit hårt nästan dygnet runt den senaste tiden och kan nu med stolthet presentera http://resihop.nu, en site för samåkning på internet. Du kan lägga upp och hitta resor mellan olika platser. När vi lyckas uppnå ett kritiskt antal användare, kommer vi aldrig mer behöva oroa oss för Sj:s tillkortakommanden. Vi kan skapa en värld där allt bränsle utnyttjas maximalt och där det alltid finns bekväma och billiga resor dit du vill, där varje resa är en möjlighet att träffa nya vänner. Vill du ha den här världen? Använd resihop! Vi vill inte ha betalt, vi blir bara glada om ni reser ihop. Kristoffer Nolgren info@resihop.nu 070 464 97 97 Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 28 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2010 (redigerad) Kul grej, hoppas det tar sig! Redigerad 28 februari, 2010 av Kebab Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 28 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2010 Jag supportar dig och din organisation till 100%! SJ fungerar inte längre. Bra jobbat! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 28 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2010 Jag stöttar jag med. Oerhört bra idé! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 28 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2010 Grym idé! Problemet med infrastrukturen beror ju dock helt på att partier inte vågar satsa på långsiktiga frågor längre eftersom folk röstar kortsiktigt, så där har vi ju nästan bara oss själva att skylla. Tågen vi har i Sverige idag är inte tänkta att fungera i -20 och snöstorm. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 28 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2010 Tågen vi har i Sverige idag är inte tänkta att fungera i -20 och snöstorm. Precis! De är inköpta från Frankrike tror jag. Lite skillnad på klimat Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 28 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2010 Precis! De är inköpta från Frankrike tror jag. Lite skillnad på klimat X2000 är svenska RC-loken är svenska Reginatågen är svensk-kanadensiska X40 (dubbeldäckarna) är tyska Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 28 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2010 Vad konstigt att tågen i södra Sverige inte tål -20 och snö medans våra tåg fungerar hur bra som helst. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 28 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2010 X2000 är svenska RC-loken är svenska Reginatågen är svensk-kanadensiska X40 (dubbeldäckarna) är tyska Oj, glömde säga att det är tunnelbanetågen i Stockholm jag pratade om Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 28 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2010 Oj, glömde säga att det är tunnelbanetågen i Stockholm jag pratade om Enligt wiki är de kanadensiska. Samma tillverkare som regionaltågen, typ. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 28 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2010 Vad konstigt att tågen i södra Sverige inte tål -20 och snö medans våra tåg fungerar hur bra som helst. Gör dom ju inte, har ju varit grymt många förseningar! Beror inte tågproblemen i södra Sverige mer på snö mer än kyla? Ser för övrigt inget direkt samband med denna sida och SJ:s förseningar, kunde denna sida inte existerat utan? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 28 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2010 Att tåg och bussar är försenade är något vi aldrig kan komma ifrån, men att det kostar skjortan att utnyttja kollektivtrafiken är skandalöst. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 28 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2010 Ser för övrigt inget direkt samband med denna sida och SJ:s förseningar, kunde denna sida inte existerat utan? Klart att den hade kunnat, men det var ett smart drag att introducera den nu, när så många är förbannade på kollektivtrafiken. Sidan kanske har legat uppe sedan länge? Jag har för mig att jag sett något liknande på internet tidigare nämnligen. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 28 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2010 Gör dom ju inte, har ju varit grymt många förseningar! Beror inte tågproblemen i södra Sverige mer på snö mer än kyla? Ser för övrigt inget direkt samband med denna sida och SJ:s förseningar, kunde denna sida inte existerat utan? Som jag sa "-20 och snö". Kölden har gjort att det blivit isbildningar på växlarna och snön har satt totalstopp. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 28 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2010 Och hur många här är beroende av SJ on a daily/weekly basis? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 28 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2010 Ingen ny ide precis, sånna här sidor har funnits i flera år, t.ex. http://www.bilplats.se/ http://www.samakning.se/ http://www.samaka.se/ Gillar dock hur http://resihop.nu/ ser ut, inte massa onödigt innehåll, lätt att se all info.. Blir att skapa en åkning upp till Dreamhack ^^ Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 1 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2010 Precis! De är inköpta från Frankrike tror jag. Lite skillnad på klimat Jag hörde något liknande på nyheterna häromveckan, och de sade att tågen var byggda för att klara ett klimat likt det som finns i Frankrike, inte att själva tågen var konstruerade eller designade i Frankrike. Om jag inte missminner mig. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 1 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2010 Bara jag som tycker att detta är uppenbar reklam för att promote:a en hemsida? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 1 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2010 Smrt! Kan ju bli kanon det där. Håller mina tummar för er. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 1 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2010 Bara jag som tycker att detta är uppenbar reklam för att promote:a en hemsida? http://www.google.se/search?hl=sv&sour...amp;aq=f&oq= Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts