Boomer Skrivet 26 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2010 Så, jag har ju då en dator och en PS3 och jag undrar då om det går att streama något live från just datorn till PS3;an? Om nu det är så, vilket / vilka program? Tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 26 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2010 Så, jag har ju då en dator och en PS3 och jag undrar då om det går att streama något live från just datorn till PS3;an? Om nu det är så, vilket / vilka program? Tack. oj. Beror helt på hur du menar. Du kan ju streama dina filer ganska enkelt via WMP eller PMS eller liknande. Streama nåt annat vet jag icke. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 26 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2010 (redigerad) det jag skrev innan edit var visst från 2007, men de kanske funkar fortfarande? dunno http://www.sweclockers.com/forum/showthrea...threadid=683999 ^^^^^^^^ länk istället då jag inte vill förpesta forumet med utdaterad info D: Redigerad 26 februari, 2010 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 27 februari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2010 Nej, nej. Jag vill inte streama film och sådant, utan mer streama mitt skrivbord - live. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 27 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2010 Tydligen kan man använda VLC för att streama sitt skrivbord, sen använder man ett annat program för att visa den streamen på PS3'an. Verkar dock som att ljudet inte följer med, utan bara bilden. Nu är jag för trött och orkar inte googla mer, gonatt D: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 27 februari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2010 Tydligen kan man använda VLC för att streama sitt skrivbord, sen använder man ett annat program för att visa den streamen på PS3'an. Verkar dock som att ljudet inte följer med, utan bara bilden. Nu är jag för trött och orkar inte googla mer, gonatt D: Det är exakt vad jag behöver! Tack Gizgiz. Här får du ett hundkex. http://img69.imageshack.us/img69/3665/dogbone.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 27 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2010 Får man fråga varför du gör på det viset när PS3:an i sig är en väloljad mediemaskin? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts