Jacker Skrivet 23 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2010 (redigerad) Är sugen på ny datorskärm. Har inga direkta krav, bara HDMI-stöd (för PS3an) och ett pris som är hyffsat snällt mot plånboken. Tips, råd, plastbestick? Redigerad 23 februari, 2010 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 23 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2010 (redigerad) *EDIT* Samsung P2450H http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=447709 Redigerad 23 februari, 2010 av Boomer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 23 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2010 Om du har kvar samma grafikkort så kan nya spel bli tungdrivna i Full HD. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 23 februari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2010 Planerar inte att köra mina PC-spel i HD/via HDMI (om det är de du pratar om), det är bara för PS3an. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 24 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2010 (redigerad) Jag rekommenderar den här starkt! Philips 244E Jag köpte den på mellandagsrean och är grymt nöjd. Inbyggda högtalare: Japp 24'' Full HD: Japp. HDMI: Japp. (Så det så GiZmo) Dvi: Japp VGA: Japp. Och du kan switcha över vilken av dem du vill köra just för tillfället med hjälp av "menyn" i skärmen. Knapparna (volym, power, menu osv) är i touch och får skärmen att kännas lite extra lyxig, dessutom tonas dem ut så dem inte lyser i ögonen på en när man inte manövrerar på skärmens meny. Redigerad 24 februari, 2010 av Wu Zi Mu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 24 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2010 (redigerad) Planerar inte att köra mina PC-spel i HD/via HDMI (om det är de du pratar om), det är bara för PS3an. Hmm? Plattskärmar är gjorda för en upplösning, alla andra är oskarpa och jävliga. Skärmen har upplösningen 1920x1080, även kallat Full HD, och det kan bli trist (tungdrivet) med nya spel i den upplösningen på din dator. Redigerad 24 februari, 2010 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 26 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2010 Jävla... Varför var det inte såhär vanligt/billigt med 24" för 1½ år sedan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 26 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2010 Hmm? Plattskärmar är gjorda för en upplösning, alla andra är oskarpa och jävliga. Skärmen har upplösningen 1920x1080, även kallat Full HD, och det kan bli trist (tungdrivet) med nya spel i den upplösningen på din dator. Skulle du kunna rekomendera något bra grafikkort som inte kostar för mycket som klarar av Full HD? Funderar på att sätta ihop något lite senare under våren o kan ju vara bra att uppdatera sig lite Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 26 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2010 Skulle du kunna rekomendera något bra grafikkort som inte kostar för mycket som klarar av Full HD? Funderar på att sätta ihop något lite senare under våren o kan ju vara bra att uppdatera sig lite Jag antar att du menar tunga spel i fullhd? HD-filmuppspelning klarar vilket modernt grafikkort med hårdvaruaccelerering i samarbete med en någorlunda modern processor. Det är väl bäst att göra en tråd om det när det är dags så att det blir bäst bang for the buck just då. ;> Förresten, är det verkligen ett stort problem att köra i mindre upplösning på lcd/tnt-skärmar? Jag har hört att det är bäst att köra de i nativeupplösning men för vissa tungdrivna spel kan man tycka att det inte ska vara någon fara att dra ner lite på den för att optimera till önskad prestanda. I dunno. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 27 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2010 Skulle du kunna rekomendera något bra grafikkort som inte kostar för mycket som klarar av Full HD? Funderar på att sätta ihop något lite senare under våren o kan ju vara bra att uppdatera sig lite Minst HD5850 om man vill spela nya och kommande spel i Full HD. Kostar i dagsläget cirka 2 700 kr, men det kommer förändras när Nvidia slutar klanta och lanserar sin nya generation. Räkna med att prissänkningarna implementeras sent i vår eller tidigt i sommar. Förresten, är det verkligen ett stort problem att köra i mindre upplösning på lcd/tnt-skärmar? Jag har hört att det är bäst att köra de i nativeupplösning men för vissa tungdrivna spel kan man tycka att det inte ska vara någon fara att dra ner lite på den för att optimera till önskad prestanda. I dunno. Köper jag en skärm för 2 000-3 000 kr vill jag lira i native. Sänkte till 1280x800 (16:10, precis som mitt native), det blev inte vidare snyggt, men har man inget annat val för att göra det spelbart så går det väl. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 28 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2010 Hmm? Plattskärmar är gjorda för en upplösning, alla andra är oskarpa och jävliga. Skärmen har upplösningen 1920x1080, även kallat Full HD, och det kan bli trist (tungdrivet) med nya spel i den upplösningen på din dator. OUT OF NOWHERE! Dom mesta skärmar har en funktion som låter bilden visas ENBART i sin aktulla upplösning. Jag har en Full HD skärm, men ifall jag startar ett spel i 640*480 så kommerm enbart dessa pixlar används och INTE dra ut bilden. Sedan kan man ju dra upp AA för att fixa pixligheten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 28 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2010 Hmm? Plattskärmar är gjorda för en upplösning, alla andra är oskarpa och jävliga. Skärmen har upplösningen 1920x1080, även kallat Full HD, och det kan bli trist (tungdrivet) med nya spel i den upplösningen på din dator. Jag kör med upplösningen 1920x1080 och jag har då inte märkt någonting dåligt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 28 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2010 OUT OF NOWHERE! Dom mesta skärmar har en funktion som låter bilden visas ENBART i sin aktulla upplösning. Jag har en Full HD skärm, men ifall jag startar ett spel i 640*480 så kommerm enbart dessa pixlar används och INTE dra ut bilden. Sedan kan man ju dra upp AA för att fixa pixligheten. Vem fan vill spela med letter/pillarbox? Jag kör med upplösningen 1920x1080 och jag har då inte märkt någonting dåligt? Varför skulle du, du har väl helt enkelt en dator som klarar att driva spel i 1920x1080? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 28 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2010 Jag köpte en ny innan jul, AOC 22". Spelade mycket ps3 på den innan jag köpte TV och det fungerade hur bra som helst. Vet inte riktigt vart du få tag på denna mer än på elgiganten i Katrineholm då de är inköpta separat och inte via elgigantens lager. Priset ligger runt 2200:- kan slänga upp bil senare idag, är ej hemma nu nämligen . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 28 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2010 Vem fan vill spela med letter/pillarbox? När det gäller gammla 98 spel även simlatorer för äldre spel så KAN man inte välja högra upplösning utan krash. Just sayin... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 28 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2010 Vad jag vet spelar Jacker nyare FPS-spel mer än han spelar Worms och Sim City 2000. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 28 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2010 Vad jag vet spelar Jacker nyare FPS-spel mer än han spelar Worms och Sim City 2000. NEJ, DU HAR FEL! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 28 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2010 Detta kommer vara världens fetaste +1 någonsin. Alle, du failade ganska så hårt där. Vill du testa en gång till? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 3 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2010 Detta kommer vara världens fetaste +1 någonsin. Alle, du failade ganska så hårt där. Vill du testa en gång till? Förlåt att jag svarar en fråga med en fråga... Men vem är du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts