FerkurZ Skrivet 26 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2010 Det är för att "gift" inte fungerar till Sverige om det inte är skickat ifrån privatpersoner. funka fint för mig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 26 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2010 När min morsa beställde parfymer så var det från en privatperson som drev ett eget företag med sina vänner i USA, och därför skickade grejerna som just privatperson, så det var förmodligen därför det funkade att få in grejerna i Sverige taxfree. Hur det funkar när ett företag skickar vågar jag dock inte svara på Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 26 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2010 Relevant länk: http://www.tullverket.se/sokordao/t/tulloc...2cc8000927.html Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 27 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2010 funka fint för mig Mja alltså, det har fungerat för mig med, men bara för det så ska man inte tro att det är 100% säkert. På pappret är det inte tillåtet, sedan betyder det inte att tullen kommer att haffa varenda paket för det. Bara så att SimonJ inte tror att gift = alltid tullfritt och sedan lackar ur på oss när någon dryg snubbe i tullen kontrollerade hans paket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts