SimonJ Skrivet 23 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2010 Hej! Jag planerar att beställa en sak från USA, men det skulle även vara bra att veta detta i framtiden också: Hur är det när man beställer från utlandet? Åker man på 1000 kronor i tullavgift och frakt? Hur lång tid tar det innan paketet kommer? Kan paketet komma bort? Finns det något annat man bör tänka på innan man beställer? Hoppas att någon här har svar på mina frågor... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 23 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2010 En polare har beställt grejer till sitt DS från utlandet och då betala han inte tull. Han betalade inte ens frakt från sidan han beställde på. Jag tror det här med tullavgifter har med vad du beställer att göra, såsom alkohol och dylikt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 23 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2010 Creds för att du skapade ny tråd! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 23 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2010 Beror väll på vad du beställer, hur mycket det väger också med, eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 23 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2010 Creds för att du skapade ny tråd! Han hade dock redan ställt frågan i TROMS. --- Som jag skrev i TROMS, får Tullen tag på det åker du på moms och tullavgifter. Vad jag läst på annat håll är att Tullen blivit extra rabiata senaste tiden och tullar allt. Jag lämnar inga garantier för att det stämmer - är något jag har i bakhuvudet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 23 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2010 Han hade dock redan ställt frågan i TROMS. Haha, se där ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 23 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2010 Senaste grejjen jag beställde från USA var en kalender, ingen tull eller så på den iaf, woho ;3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 23 februari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2010 Creds för att du skapade ny tråd! Haha, tack! Tyckte inte att jag fick något bra svar i TROMS... Jag vill vara 100% säker på hur det är innan jag beställer, hur lång är leveranstiden från ett annat land då? Känns onödigt att beställa idag och få det i april eller maj. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 23 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2010 Haha, tack! Tyckte inte att jag fick något bra svar i TROMS... Jag vill vara 100% säker på hur det är innan jag beställer, hur lång är leveranstiden från ett annat land då? Känns onödigt att beställa idag och få det i april eller maj. Farsan har beställt allt från ljudanläggningar till golfutrustning och mc prylar och det har alltid gått smidigt. Däremot har det oftast vart från England, så jag vet inte hur/om det varierar från staterna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 23 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2010 Oh right, fick ett paket från tyskland, ingen tull eller så på den heller :3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 23 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2010 Min mamma har beställt parfymer från USA flera gånger, och de var så snälla att de kryssade i "gift" och på det sättet såg till att vi slapp betala tullavgift. Jag kan fråga mamma mer ingående om detta när hon kommer hem Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 23 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2010 Min mamma har beställt parfymer från USA flera gånger, och de var så snälla att de kryssade i "gift" och på det sättet såg till att vi slapp betala tullavgift. Jag kan fråga mamma mer ingående om detta när hon kommer hem Haha! Jag trodde du menade att det var gift i parfymflaskorna så ni slapp tullen, vilket lät ganska motsägelsefullt! http://tampafl.gov/dept_fire_rescue_public_education/information_resources/adults/images/poison.jpg "Oj, det här är ju gift, det är bäst vi inte kollar i lådan då!" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 23 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2010 Haha! Jag trodde du menade att det var gift i parfymflaskorna så ni slapp tullen, vilket lät ganska motsägelsefullt! http://tampafl.gov/dept_fire_rescue_public_education/information_resources/adults/images/poison.jpg "Oj, det här är ju gift, det är bäst vi inte kollar i lådan då!" Hahahaha! Nog fan för att många av parfymproverna hon beställde luktade råttgift, men än har ingen dött Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 23 februari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2010 Min mamma har beställt parfymer från USA flera gånger, och de var så snälla att de kryssade i "gift" och på det sättet såg till att vi slapp betala tullavgift. Jag kan fråga mamma mer ingående om detta när hon kommer hem Tack! Det vore snällt om du gjorde. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 23 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2010 Oh right, fick ett paket från tyskland, ingen tull eller så på den heller :3 Konstigt, EU är tullfritt. --- Är Tullen på dåligt humör öppnar de giftmärkta paket, sedan fastnar paketet i Tullen i någon vecka för att du ska skicka kvitto och sen måste du betala moms och tull ändå. Vi kan ju inte svara på fraktkostnaden, den bestämmer säljaren och fraktföretaget. Expressfrakt (flyg) tar väl ett par-tre dagar som snabbast, sjöfrakt kan ta flera veckor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 23 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2010 Får jag bara fråga, vad är det du ska beställa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 23 februari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2010 Får jag bara fråga, vad är det du ska beställa? En mask som jag ska använda i en film, tyvärr så finns den inte i Sverige. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 23 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2010 Be dem skicka det "as a gift" så slipper du tax. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 25 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2010 Åkte på 200 spänn i tullavgifter när jag köpte sprayburkar från Kanada, trots att den var skickad som gift. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 26 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2010 Be dem skicka det "as a gift" så slipper du tax. Åkte på 200 spänn i tullavgifter när jag köpte sprayburkar från Kanada, trots att den var skickad som gift. Det är för att "gift" inte fungerar till Sverige om det inte är skickat ifrån privatpersoner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts