Martin-123 Skrivet 17 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2010 (redigerad) Ehm, ja. Nu ska jag försöka starta en tråd här. Ser ni på onsdagen som "Lillördag"? Om ja, svara gärna varför och vad ni isåfall gör! Själv har jag aldrig fattat idéen, men blir hela tiden frågad om jag ska med och supa. . . På en onsdag? Redigerad 17 februari, 2010 av Martin-123 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 17 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2010 Vote nej. Tänker bara att "Lillördag" är ett ord som fjortisar använder för att ha en ursäkt till att dricka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 17 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2010 Näpp, har inte anammat begreppet. Det räcker gott och väl för mig att lattja någon fredag eller lördag då och då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Benvit Skrivet 17 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2010 Vote: Ja När man är arbetslös så är varje dag lillördag. Måndag - Torsdag = Lillördag = Rättfärdiga intagandet av alkoholhaltiga drycker en vardag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 17 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2010 (redigerad) Varför just onsdag? Mitt i veckan? Hellre fredag när man är ledig på lördagen och söndagen efteråt! Fest tre dagar i rad! Redigerad 17 februari, 2010 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 17 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2010 När man är arbetslös så är varje dag lillördag. Måndag - Torsdag = Lillördag = Rättfärdiga intagandet av alkoholhaltiga drycker en vardag. Jag håller förvisso med, men jag voterade nej i och med att det fråntar Oden sin rätt i veckodags-hierarkin att anamma begreppet "lill-lördag". Det är inte skamfullt att intaga alkoholhaltig dryck under onsdagskvällen men det är skandalöst att benämna dagen i fråga som "lill-lördag". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Benvit Skrivet 17 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2010 Jag håller förvisso med, men jag voterade nej i och med att det fråntar Oden sin rätt i veckodags-hierarkin att anamma begreppet "lill-lördag". Det är inte skamfullt att intaga alkoholhaltig dryck under onsdagskvällen men det är skandalöst att benämna dagen i fråga som "lill-lördag". Jag gillar benämningen lill-lördag, det är gulligt. Gulligt är bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 17 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2010 Vote: nej! ser det som en vanlig vardag och ingenting annat. Ända som är bra är "imorgon är det bara en dag till fredag". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 17 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2010 För ett par veckor sen så satt jag hemma en onsdagkväll och slösurfade och plötsligt så skriver en tjejkompis på MSN och frågar om jag ska med till krogen. Neeej... Fattar verkligen inte grejen med "Lillördag"... Hur kan man ens vara sugen på krogen en onsdag kväll? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 17 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2010 Det blir krogen minst en vardag i veckan, och den dagen blir lillördag för mig. Ingen fast dag, alltså. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Complex Skrivet 17 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2010 Nej jag är arbetslös och ser varje dag som helg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 17 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2010 (redigerad) Vote: Ja När man är arbetslös så är varje dag lillördag. Måndag - Torsdag = Lillördag = Rättfärdiga intagandet av alkoholhaltiga drycker en vardag. Välkommen tillbaka Benvit --- Jag tog lillördag idag! Har lagat massvis med kroppkakor till Kroppbar som ska äga rum på ett café på Söder på fredag. Its gonna be legendaaary! Under matlagningen passade vi på att konsumera några Brooklyn Lager och tjuvstartade på en flaska Renat Brännvin. Annars är ju onsdagar ofta lite roligare att festa på eftersom det känns lite mer förbjudet, och det finns en charm att kommat till skolan alldeles bakis. Redigerad 17 februari, 2010 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 18 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2010 Tog tillfället i akt och använde mitt lillördagskort idag. Jag kom nyss hem från Växjö och L kom just hem från Stockholm, så vi drack öl på Kelly's till stängning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jultomten Skrivet 18 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2010 Nej, fredag är däremot lillördag enligt mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 18 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2010 Jag använder inte begreppet lillördag men går ofta ut på onsdagar, även om jag blivit rätt osugen på det på sistone. Brukar bli att man hänger hemma hos någon, lagar mat tillsammans och dricker öl. Sen puben och ibland (i princip aldrig för mig), om man blivit tillräckligt full, skabbig nattklubb. Varför just onsdag? Mitt i veckan? Hellre fredag när man är ledig på lördagen och söndagen efteråt! Fest tre dagar i rad! Man måste ju inte välja. Kan dock tänka mig att du brukar supa tre dagar i rad.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 18 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2010 Det uttrycket användes rätt frekvent när jag tjänstgjorde i marinen eftersom onsdagar då var synonymt med längre kvällsledigheter. Nuförtiden använder jag det emellertid aldrig. Det känns mest som något som arbetarklassen har hittat på för att göra vistelsen på fabriksgolv och vid löpande band mer uthärdlig. Därtill hör det ju inte till vanligheterna att jag, som belevad gentleman, intar rusdryck i veckorna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 19 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2010 Lill-lördag är najs, för det brukar alltid vara billigare i baren. Har dock bara varit ute mitt i veckan vid ett fåtal tillfällen, ångrar nu att jag inte gjorde det oftare på gymnasiet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 20 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2010 Ja! Fast när jag och mina klasskamrater gick ut i Linköping på en onsdag fick vi veta att lillördag där är på torsdagar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 20 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2010 (redigerad) Ja! Fast när jag och mina klasskamrater gick ut i Linköping på en onsdag fick vi veta att lillördag där är på torsdagar Från Herr Martin-123s Wikipedialänk: Den vanligaste dagen för lillördagen att infalla på är onsdagen men även tisdagen och torsdagen förekommer. Redigerad 20 februari, 2010 av dibel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 20 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2010 Från Herr Martin-123s Wikipedialänk: Har läst det. Men då var det (och Linköping står inte listat på Wikipedia-sidan.) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts