Skotten_31 Skrivet 15 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2010 Hej! Tänkte köpa en laserpekare med 30mW till min bror som en födelsedags present, undrar ifall det är olagligt att ha sådana i Sverige. Kommer naturligtvis inte användas i dåligt syfte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 15 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2010 Allt över 5mw är tyvärr olagligt att inneha/använda på allmän plats Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 15 februari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2010 Allt över 5mw är tyvärr olagligt att inneha/använda på allmän plats Ok, tack för svar! Vet du något om man får ha laser över 5mw och bara använda inomhus? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 15 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2010 (redigerad) Var kan man köpa 30mw pekare? Redigerad 15 februari, 2010 av Wu Zi Mu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 16 februari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2010 (redigerad) Var kan man köpa 30mw pekare? http://www.dealextreme.com Sedan har några vänner rekommenderat O-Like och RayFoss Dealextreme kör visst med free shipping på de flesta varorna, är dock inte säker på kvalitén. Men det finns reviews på sidan, Redigerad 16 februari, 2010 av Skotten_31 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 16 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2010 Jag har en 150mw från DX, inte bästa kvaliten men helt klart värt priset ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 16 februari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2010 (redigerad) Jag har en 150mw från DX, inte bästa kvaliten men helt klart värt priset ^^ Nice! Har du testat att spränga ballonger med den? btw, hur mycket kosta den? Tänkte beställa en 30mw nu för 18$ från dx Redigerad 16 februari, 2010 av Skotten_31 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 16 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2010 (redigerad) Nice! Har du testat att spränga ballonger med den? btw, hur mycket kosta den? Tänkte beställa en 30mw nu för 18$ från dx http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.1998 ~282kr ^^ Inte testat spränga ballonger, får göra de nån dag, måste vara svarta Edit: Nått man får tänka på är att vara jävligt försiktig med lasrar, speciellt dom över 5mw, lys nån i ansiktet och risken för skador på synen är läskigt hög.. så.. ja, se till att din bror är _FÖRSIKTIG_ med den Att stirra på punkten den ger på väggen är också farligt, btw. Redigerad 16 februari, 2010 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 16 februari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2010 http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.1998 ~282kr ^^ Inte testat spränga ballonger, får göra de nån dag, måste vara svarta Då blire o beställa den , verkar ha fått bra reviews också Röda ballonger funkar , bara man ritar en svart punkt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 16 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2010 Jag har en 150mw från DX, inte bästa kvaliten men helt klart värt priset ^^ Naaajs, vad är det för batterier den drivs på? Svåra att få tag i? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 16 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2010 Naaajs, vad är det för batterier den drivs på? Svåra att få tag i? Två vanliga AAA batterier, ett tips är att skaffa några av bättre kvalite, t.ex. Energizer Lithium, gör lasern grymt starkare och håller skitlänge jämnfört med vanliga alkaliska batterier Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 16 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2010 Två vanliga AAA batterier, ett tips är att skaffa några av bättre kvalite, t.ex. Energizer Lithium, gör lasern grymt starkare och håller skitlänge jämnfört med vanliga alkaliska batterier Ok. Men det säljs inte 150 mw pekare i Sverige då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 16 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2010 Ok. Men det säljs inte 150 mw pekare i Sverige då? Olagligt att sälja, finns vissa som säljer ändå, men till grovt överpris, köp från DX, billigare blir de inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 16 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2010 Olagligt att sälja, finns vissa som säljer ändå, men till grovt överpris, köp från DX, billigare blir de inte Jag kan inte köpa via Internet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 16 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2010 Jag kan inte köpa via Internet. Sätt in pengar på mitt konto så köper jag åt dig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 20 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2010 Vad är det för säkerhetsklass på en 150mw-laser? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 20 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2010 Vad är det för säkerhetsklass på en 150mw-laser? Lasrar mellan 5-500mw är Klass 3B Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 20 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2010 Ojdå! Bäst ni tar det försiktigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dusse Skrivet 20 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2010 (redigerad) .. Redigerad 8 juli, 2020 av Dusse Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jultomten Skrivet 20 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2010 Är det inte bara idioter som köper sådana här? Tror bestämt det. Men jag vet att det inte är så Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts