Wu Zi Mu Skrivet 14 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2010 (redigerad) Efter att ha surfat runt lite på youtube klipp var civilpersoner har filmat när folk hamnar i bråk med poliser, först blev jag bara irriterad på ungarna som ska bråka med snuten. Men sen bestämde jag mig för att se det från den andra sidan. Och fy fan så illa det känns, här finns några alternativ, läs igenom och beskåda vad som händer på Sveriges gator: Polisen som mitt i tunnelbanan står och Aftonbladet TV: Poliser utpressade Jesper att radera filmen i mobilenJohans död utreds igenPolisen som vägrade tigaPolisen tog fel.Polisen använder pepparsprej för lättvindigt Aftonbladet kan mycket väl överdriva lite, men filmen på bloggen ljuger inte. Och när Aftonbladet ringer till polisen är ju i stort sett patetisk, han tror så mycket, och försöker slingra sig med svaren. Låter nästan som en politiker. Jag menar inte att man ska göra som folkmassan gör i klippet, men fy fan så lågt att slå honom med batong när han ligger, med fyra man på sig. Se här vad jag menar. Vad tycker ni om polisvåld? Utnyttjar dem makten eller håller ni med dem om att man behöver veva med vita hämnaren och brytakrossa ben på folk för att dem ska följa lagen? Jag vill dessutom säga att varenda snut inte är ett svin. Men det finns på tok för många poliser i vårat samhälle som använder helt fel metoder. Exempel: Köpslå med deras makt, som hände i den första punkten. I en hetsig situation skrika "KOM DÅ!", utmana civilt folk till bråk. Slita ner och misshandla en person som ställde sig på ett räcke för att höras bättre under sången (hockeysupporter, klackledaren). Anledningen till att dem slet ner honom? Man får inte stå på räcket, man kan tydligen ramla och slå sig. Och i många fall blir civilt folk hotade av polisen att gripas för att dem filmar händelsen, kan dem inte Sveriges rikes lagar? Men det finns oerhört bra och snälla poliser också! Redigerad 14 februari, 2010 av Wu Zi Mu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 14 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2010 Poliser har ju ett av de mest otacksammaste jobben, om det nu är rätt ord, så att det går snett ibland kan jag förstå. I mycket av det som filmas så ser man bara vad som händer, och inte hör vad alla säger. Men, självklart betyder inte det att någon ska bli nedklubbad. Men, det är ju så att de civila tar lite för mycket för givet ibland. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 14 februari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2010 (redigerad) Poliser har ju ett av de mest otacksammaste jobben, om det nu är rätt ord, så att det går snett ibland kan jag förstå. I mycket av det som filmas så ser man bara vad som händer, och inte hör vad alla säger. Men, självklart betyder inte det att någon ska bli nedklubbad. Men, det är ju så att de civila tar lite för mycket för givet ibland. Jag är oerhört tacksam till alla poliser som lugnt och sansat frågat mig efter legitimation och vad jag gör ute 2 på natten, eller om jag sett något misstänksamt. Men jag är verkligen inte tacksam till poliserna som slog ner min kompis utan en enda varning, för att det fanns en risk att han kunde trilla och slå sig. Därför ska man inte dra alla poliser över en kam, men får det verkligen förekomma såna grova fel hos en av väldigt få yrkesgrupper som fått så pass stort ansvar att dem får utöva våld mot civila människor? Redigerad 14 februari, 2010 av Wu Zi Mu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 14 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2010 Jag tycker att det är bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 14 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2010 Jag är oerhört tacksam till alla poliser som lugnt och sansat frågat mig efter legitimation och vad jag gör ute 2 på natten, eller om jag sett något misstänksamt. Sen när är det deras business vad du gör ute klockan 2 på natten? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 14 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2010 Sen när är det deras business vad du gör ute klockan 2 på natten? Delvis. De kontrollerar vad det är för folk som är ute, och ser till att samhället mår bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 14 februari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2010 Sen när är det deras business vad du gör ute klockan 2 på natten? Småsnack, dem var skickade från Kalix och undrade i stort sett vad man gör i Pajala mitt i natten förutom att sova då. Alltså inte bara se polisyrket som att jaga bovar, dem bryr sig om annat ockå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 15 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2010 Delvis. De kontrollerar vad det är för folk som är ute, och ser till att samhället mår bra. Jovisst, man skulle kunna kalla det så om det var frivilligt att legitimera sig men eftersom det inte är det så skulle jag kalla det något annat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts