Bebben Skrivet 13 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2010 (redigerad) Eftersom jag inte sett någon tråd om Bioshock 2 tänkte jag att jag kunde skapa en, och finns det redan en så excuse me. Har lite frågor om spelet: Är det bra? Vilken/vilka genrer lutar det mest åt? Kommer det någon demo till spelet? Måste man ha spelat Bioshock för att förstå vad som händer? Kan lägga in en film på köpet: Redigerad 13 februari, 2010 av Bebben Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 13 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2010 Mitt kommer på måndag. 400 inkl frakt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 14 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2010 Älskade verkligen ettan, ett av dom roligaste FPS-spelen jag spelat. Så när tvåan kom i veckan började jag spela direkt och det är kul! Dock tycker jag inte spelet blir lika bra som ettan, främst för att man som "har sett det förut". Rapture känns inte lika häftigt en andra gång, i ettan tyckte jag hela atmosfären gjorde halva spelupplevelsen. Man njuter såklart av miljöerna och uppbyggnaden i alla fall. Fortfarande ett grymt bra spel med väldigt intensiva och roliga fighter. Det är ju i det närmaste ett kill 'em all-FPS, men samtidigt tycker jag att storyn (i både ettan och tvåan) är väldigt bra och gör det till mer än en klyschig shooter. Fighterna kan varieras sjukt mycket med plasmids och olika vapen, och fienderna utvecklas eftersom ens karaktär utvecklas. Någon demo har jag inte koll på, skulle inte tro att det kommer någon om det inte finns någon nu? Jag tror du kan ha riktigt kul med Bioshock 2 utan att ha spelat det första spelet, men du förstår mycket mer av vad som sägs om du har spelat det. Dessutom missar du en, i mina ögon, oerhört grym spelupplevelse om du inte spelar ettan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bebben Skrivet 14 februari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2010 Älskade verkligen ettan, ett av dom roligaste FPS-spelen jag spelat. Så när tvåan kom i veckan började jag spela direkt och det är kul! Dock tycker jag inte spelet blir lika bra som ettan, främst för att man som "har sett det förut". Rapture känns inte lika häftigt en andra gång, i ettan tyckte jag hela atmosfären gjorde halva spelupplevelsen. Man njuter såklart av miljöerna och uppbyggnaden i alla fall. Fortfarande ett grymt bra spel med väldigt intensiva och roliga fighter. Det är ju i det närmaste ett kill 'em all-FPS, men samtidigt tycker jag att storyn (i både ettan och tvåan) är väldigt bra och gör det till mer än en klyschig shooter. Fighterna kan varieras sjukt mycket med plasmids och olika vapen, och fienderna utvecklas eftersom ens karaktär utvecklas. Någon demo har jag inte koll på, skulle inte tro att det kommer någon om det inte finns någon nu? Jag tror du kan ha riktigt kul med Bioshock 2 utan att ha spelat det första spelet, men du förstår mycket mer av vad som sägs om du har spelat det. Dessutom missar du en, i mina ögon, oerhört grym spelupplevelse om du inte spelar ettan. Ah tack för det. Såg nog Bioshock för typ 99:- i någon affär, ska nog köpa det och köra igenom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 14 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2010 Får nog ta och beställa det här någon dag! Var det nå multiplayer eller liknande, eller är det bara singleplayer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 14 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2010 Får nog ta och beställa det här någon dag! Var det nå multiplayer eller liknande, eller är det bara singleplayer? Multiplayer finns. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 15 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2010 Kvaddadpadda, har du testat multiplayer något? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 15 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2010 Kvaddadpadda, har du testat multiplayer något? Nej, det har jag inte. Har dock hört mycket gott om det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 20 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2010 Fasen så mycket bättre spel detta är. Jag kom på mig själv med att vara mycket mer inne i spelet än jag trodde. Miljöerna är mycket bättre, mer spännande. Mer att upptäcka. Storyn mycket bättre. Hela spelet känns mer genomtänkt liksom. Sen älskar jag att det är mycket lättare att få tag i plasmids och att man kan ha så många samtidigt. Nya tuffa vapen etc Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 20 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2010 Klarade ut spelet igår efter att inte ha kunnat spela på hela veckan. Gameplay-mässigt lika roligt som ettan, men storyn når inte upp i samma klass. Hur Raptures historia utvecklades via dagböcker i ettan (tänker främst på kampen mellan Andrew Ryan och Frank Fontaine och slutet) är bra mycket intressantare än tvåans motsvarighet, tycker jag. Slutet imponerade inte i tvåan, ingen riktig sista boss-fight? Men det är väldigt bra och jag skulle nog ge det 8/10 (ettan 9/10). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 20 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2010 Klarade ut spelet igår efter att inte ha kunnat spela på hela veckan. Gameplay-mässigt lika roligt som ettan, men storyn når inte upp i samma klass. Hur Raptures historia utvecklades via dagböcker i ettan (tänker främst på kampen mellan Andrew Ryan och Frank Fontaine och slutet) är bra mycket intressantare än tvåans motsvarighet, tycker jag. Slutet imponerade inte i tvåan, ingen riktig sista boss-fight? Men det är väldigt bra och jag skulle nog ge det 8/10 (ettan 9/10). Vad körde du på? Jag kör på hard, hur svår är slutfighten jämfört med första spelet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 20 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2010 Vad körde du på? Jag kör på hard, hur svår är slutfighten jämfört med första spelet? Hard jag med. Jag tycker slutfighten var svårare i ettan, men framförallt var den roligare. I tvåan blir sista fighten lite tråkig eftersom man har assistans. (Spoilern säger inget om storyn eller så, bara en faktor som spelar in i fighten) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 21 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2010 (redigerad) Hard jag med. Jag tycker slutfighten var svårare i ettan, men framförallt var den roligare. I tvåan blir sista fighten lite tråkig eftersom man har assistans. (Spoilern säger inget om storyn eller så, bara en faktor som spelar in i fighten) Fick precis den där hjälpen. Det är ju helt underbart fett! Muahahhaha. Men slut fighten, är den svår på hard? ettans fight var alltså lättare, det innebär att denna är ganska lätt. Ettans var ju lätt som en plätt även på survivor. Det var själva spelet som var det svåra. Älskar när det är så. Hatar bossar mm. Skall du försöka dig på platinum? Har svårt med en trofe. Man skall döda 30 fiender med enbart fällor. Men fan, man har bara de där ljusen man kan skjuta på väggarna med och det dör ingen av på hard. Dessutom funkar de knappt på någon. Inte big daddys eller de där spindelfolket som klättrar i taket. =/ Sen filmingen är svår. Hur fasen skall man kunna hinna starta kameran när big sister kommer!? =/ Redigerad 21 februari, 2010 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 21 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2010 Har svårt med en trofe. Man skall döda 30 fiender med enbart fällor. Men fan, man har bara de där ljusen man kan skjuta på väggarna med och det dör ingen av på hard. Dessutom funkar de knappt på någon. Inte big daddys eller de där spindelfolket som klättrar i taket. =/ Sen filmingen är svår. Hur fasen skall man kunna hinna starta kameran när big sister kommer!? =/ Decoy Trap: Requires Decoy. This Plasmid Trap, in addition to its standard effects, attracts any nearby enemies towards itElectric Trap: Requires Electro Bolt. This Plasmid Trap, in addition to its standard effects, shocks the victimFire Trap: Requires Incinerate!. This Plasmid Trap, in addition to its standard effects, ignites the victimIce Trap: Requires Winter Blast. This Plasmid Trap, in addition to its standard effects, freezes the victimInsect Trap: Requires Insect Swarm. This Plasmid Trap, in addition to its standard effects, sets a hive of live hornets onto the victimSecurity Trap: Requires Security Command. This Plasmid Trap, in addition to its standard effects, sets every Security Device in the area on the victimTelekinetic Trap: Requires Telekinesis. This Plasmid Trap, in addition to its standard effects, will throw the enemy into the air with much more force, thus dealing more damage Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 21 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2010 Decoy Trap: Requires Decoy. This Plasmid Trap, in addition to its standard effects, attracts any nearby enemies towards itElectric Trap: Requires Electro Bolt. This Plasmid Trap, in addition to its standard effects, shocks the victimFire Trap: Requires Incinerate!. This Plasmid Trap, in addition to its standard effects, ignites the victimIce Trap: Requires Winter Blast. This Plasmid Trap, in addition to its standard effects, freezes the victimInsect Trap: Requires Insect Swarm. This Plasmid Trap, in addition to its standard effects, sets a hive of live hornets onto the victimSecurity Trap: Requires Security Command. This Plasmid Trap, in addition to its standard effects, sets every Security Device in the area on the victimTelekinetic Trap: Requires Telekinesis. This Plasmid Trap, in addition to its standard effects, will throw the enemy into the air with much more force, thus dealing more damage Fan vad fult. Så de räknas som fällor? Att göra vatten strömförande?! Visste jag inte. Tack, får se om jag hinner fixa det innan spelet tar slut, annars får jag ta det andra omgången. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 21 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2010 Fan vad fult. Så de räknas som fällor? Att göra vatten strömförande?! Visste jag inte. Tack, får se om jag hinner fixa det innan spelet tar slut, annars får jag ta det andra omgången. Nej. Kombinera Cyclone Trap med valfri plasmid så blir det en extra stark trap. exempel; Electric trap Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 21 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2010 Nej. Kombinera Cyclone Trap med valfri plasmid så blir det en extra stark trap. exempel; Electric trap Jag visste inte man kunde det! Det nämmns inte vad jag vet i spelet. Måste testa det idag. Tusen tack för hjälpen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 21 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2010 Jag visste inte man kunde det! Det nämmns inte vad jag vet i spelet. Måste testa det idag. Tusen tack för hjälpen Ingen orsak. Har dock ingen koll på vilken trap som ger bästa resultat, men testa dig fram så ska nog 30 kills inte bli så svårt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 22 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2010 Har spelat ett litet tag och det verkar lovande, synd bara att jag var tvungen att köra om första banan då spelet hakade upp sig vid laddningen av nästa (den hann inte göra autosave ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bebben Skrivet 22 februari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2010 Har beställt Bioshock, får det nog imorgon eller på onsdag. Ska bli kul att lira. Tänkte lira igenom ettan först innan jag kör 2:an. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts