aikjonas12 Skrivet 12 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2010 Hejsan! Jag har funderat lite på hur folk i hjärnan tänker sig ett år. Antingen är det som en tidslinje eller som en cirkel. Kanske finns fler varianter? Jag väljer dock att fokusera på cirkeln. Frågan är om ert år går med- eller moturs? Alt. 1 - Medurs Alt. 2 - Moturs Hoppas ni förstår vad jag menar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 12 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2010 Medurs, alt 1. För då blir det ju som en klocka; klockan 00.00 = nyårsafton = nytt år, på samma sätt som att det blir nytt dygn klockan 00.00. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bebben Skrivet 12 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2010 (redigerad) Jag tänker mig året som om det låg på en tallrik framför mig. Med vinter mot mig och sommaren på andra sidan, hösten på vänster sida och våren på höger. Har nog något med att göra att vi hade en liknande plansch på lågstadiet. EDIT: Närmare bestämt Alt. 1 fast sommaren är kl 12. Redigerad 12 februari, 2010 av Bebben Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 12 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2010 Jag vet inte, har aldrig direkt tänkt på det. Men nu när jag gör det, är det nog inget av alternativen - jag ser snarare något slags vykort, på ett träd och en sjö, som växlar miljö och klimat succesivt (det fade'ar) mellan vår, sommar, höst, och vinter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 12 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2010 Alt. 1, fast sommaren är "klockan 12" Nu råkade jag iofs rösta fel... råkade rösta på "Alt. 2, fast sommaren är "klockan 12"" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 12 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2010 Januari → Februari → Mars ↑---------------------------↓ December ----------------- April ↑---------------------------↓ November ----------------- Maj ↑---------------------------↓ Oktober ------------------- Juni ↑---------------------------↓ September ← Augusti ← Juli Så ser jag året, det börjar på januari och går medurs. Man kan ju inte ha en rund kalender. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 12 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2010 Alternativ 2. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 12 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2010 (redigerad) Jag ser snarare året som en kurva i en graf. Under vintern går den stadigt nedåt för att mot våren börja klättra uppåt och under sommaren har den sin topp, sedan börjar klättringen nedåt igen när det blir höst. Redigerad 12 februari, 2010 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 12 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2010 Alt. 2 - Moturs Hoppas ni förstår vad jag menar. Sådär ser jag den, fast avlång på höjden. Julafton är på den absoluta toppen tillsammans med nyår och sommaren är lång nere i botten och grönfärgad. Jag kanske orkar göra en skiss lite senare. Sedan kan jag även visa hur mina veckor ser ut i huvudet. Även veckorna är ovala fast på bredden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 12 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2010 Alt. 2, moturs är så jag ser det av någon anledning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 12 februari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2010 Skönt att få medhåll från andra som ser den motsols. Trodde jag var ensam om det, lite därför jag startade denna tråd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 12 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2010 Ser det som en klocka, borde vara mest logiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 12 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2010 Det beror på vilket humör jag är på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 12 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2010 Inget av 'et. Själv ser jag ett år som en kringla, som vinglar och vrider sig så man blir helt galen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 12 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2010 December är klockan tolv, givetvis, sen är resten deras respektive månadstal/klockslag. Dessutom är vintern blå, våren grön, sommaren gul och hösten orange. Som denna, fast alla prickar är lika stora och i respektive färger. http://store.saragifts.com/images/105%20Galaxy%20wall%20clock%20blue.JPG Fast, min klocka har ingen månad rakt upp eller ned. Klockan tolv nollnoll är millisekunden mellan december och januari, sen är mitten på varje månad rakt mellan klockan ett och två, två och tre, tre och fyra osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 13 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2010 Hm. Allting är äckligt fram tills slutet av mars, ungefär. Då börjar jag se saker på ett någorlunda bra sätt och börjar leva igen, lite smått. September-mars är en hemsk period och jag önskar verkligen att man kunde hoppa över den. Den perioden är alltså mellan elva på kvällen och sju på morgonen, när man har mardrömmar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
redoid Skrivet 13 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2010 Vi hade en tavla på dagis. På den var allting medsols. Lärde mig hur det ska se ut. Medsols ska det se ut. Inga speciella färger or shit, bara medsols. Min vecka är typ som en avlång rektangel. Måndag längst till höger på den, sedan alla veckodagar till vänster från måndagen. Fast inte fredag, för den är på den vänstra kortsidan och lite av undersidan. Undersidan och den högra kortsidan består av Lördag och Söndag, för att symbolisera deras braighet. Ja, det heter braighet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 13 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2010 Mitt sätt att se året är alldeles för avancerat och konstigt för att jag ens ska kunna förklara det (kan inte ens förklara det för mig själv). Jag är emellertid rätt säker på att jag ser det moturs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 13 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2010 Mitt år är, "Javisstjävar, det är ju snart jul." och "Javisstjävlar, jag fyllar ju snart år." Mer än så är det inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 15 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2010 Januari → Februari → Mars ↑---------------------------↓ December ----------------- April ↑---------------------------↓ November ----------------- Maj ↑---------------------------↓ Oktober ------------------- Juni ↑---------------------------↓ September ← Augusti ← Juli Så ser jag året, det börjar på januari och går medurs. Man kan ju inte ha en rund kalender. Like that. Prettttty dandy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts