Boomer Skrivet 11 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2010 (redigerad) Så, jag försökte med denna tråden på FZ men lyckades inget vidare faktiskt. I vilket fall så går leken ut på att en person ritar av ett album i MS Paint, och postar den. Sedan är det upp till forumet att lista ut vilket album det är, och den som får rätt får då i sin tur skapa en ny bild och så får de andra gissa. Vad sägs? Exempel på hur en bild kan se ut: http://pici.se/pictures/OwkhSFSZD.jpg Som sagt, Umberto godkände och då kan vi köra igång. Vi kör med den gamla hederliga hatten, och den som gissar rätt får den. Ni får rita album-, film- och spelfodral, det är bara fantasin som sätter gränserna - och reglerna såklart. Är det ingen som listar ut bilden eller att bildskaparen inte svarar, så blir den automatiskt fri efter 24h. På begär så slänger vi även in "Vill du inte ha hatten så får du inte gissa inom en timma"-regeln. PS: Viktigt att den är ritad i Paint. Så, jag börjar väl då och jag kan avslöja att det är ett album. http://pici.se/pictures/knbaUlTSx.jpg REGLER Den som gissar rätt först får såklart hatten.Ni får rita album-, film- och spelfodral.Är det ingen som listar ut bilden eller att bildskaparen inte svarar, så blir den automatiskt fri efter 24h.Vill du inte ha hatten så får du inte gissa inom tre timmar, helst skiter du i att gissa.Viktigt att den är ritad i Paint. Den som nyligen haft hatten (dvs föregående) får inte gissa på den nya inom två timmar. Redigerad 3 mars, 2010 av Boomer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 11 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2010 Tror det här kommer bli sjukt svårt om man inte börjar med att säga iallafall genre. D: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 11 februari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2010 Nåväl. Lite hints; Pop-rock, gammalt och välkänt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 11 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2010 Paul McCartney - McCartney Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 11 februari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2010 Paul McCartney - McCartney Så rätt, så rätt. Hatten är din. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 11 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2010 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 12 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2010 The Kooks - Konk Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 12 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2010 The Kooks - Konk Rätt. Hatten din är Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 12 februari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2010 Kom igen Stoooopid, tempo! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 12 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2010 Pfft, jag är faktiskt sjuk, då har man inte tid att rita albumcovers i paint! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 12 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2010 (redigerad) Andy Warhol - The Velvet Underground & Nico. Alternativt, "Peel slowly and see". Jag har inte skivan själv så jag kan inte riktigt vara säker på om du syftar på skivan eller boxsetet. Redigerad 12 februari, 2010 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 12 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2010 Andy Warhol - The Velvet Underground & Nico. Korrekt, även fast det är Velvet Undergrounds/Nicos självbetitlade debut och creds kanske inte borde ges till Andy Warhol men whatever. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 12 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2010 Korrekt, även fast det är Velvet Undergrounds/Nicos självbetitlade debut och creds kanske inte borde ges till Andy Warhol men whatever. Ah, men jag antar att det är denna du menade? Jobbar på en bild just nu, btw. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 12 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2010 Sådärja! Oj, tog det två timmar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 12 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2010 Kom igen, SÅ svårt var det väl ändå inte? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 12 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2010 Kom igen, SÅ svårt var det väl ändå inte? Hos mig ringer inte en endaste klocka, även om bilden är fin Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 12 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2010 Svensk grupp. Den här skivan är lite av en "sell-out", inte lika bra som de tidigare. Jag skulle nästan säga att de sålt sig själva rejält. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 12 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2010 Svarar ingen direkt så blir jag JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄVLIGT besviken! Nubz! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 12 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2010 http://img.maniadb.com/images/album/176/176363_1_f.jpg Svarar ingen direkt så blir jag JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄVLIGT besviken! Nubz! You ain?t got the hat! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 13 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2010 You ain?t got the hat! Min gäller ändå, för jag är bättre än er! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts