GiZmo Skrivet 10 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2010 Tjopp Glömde kvar min laddare till laptopen i skolan och nån passade på att sno den. Då jag inte vill köpa en ny (+1000kr) så letar jag efter nån annan (typ universal-laddare eller liknande) men hittar inte riktigt nån med rätt specs Det jag behöver är en laddare på 19v och 1.58A men dom jag hittar på nätet hoppar mellan 3A till 10A Sooo.. The question? Har antalet ampere nån stor betydelse? Mår datorn/batteriet dåligt av om jag använder för högt ampere-tal? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 10 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2010 Tjopp Glömde kvar min laddare till laptopen i skolan och nån passade på att sno den. Då jag inte vill köpa en ny (+1000kr) så letar jag efter nån annan (typ universal-laddare eller liknande) men hittar inte riktigt nån med rätt specs Det jag behöver är en laddare på 19v och 1.58A men dom jag hittar på nätet hoppar mellan 3A till 10A Sooo.. The question? Har antalet ampere nån stor betydelse? Mår datorn/batteriet dåligt av om jag använder för högt ampere-tal? Sweclockers kanske har svaret, tror inte någon här vet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 10 februari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2010 Sweclockers kanske har svaret, tror inte någon här vet. Frågade där, fick svaret att ampere'n inte hade nån betydelse och att volten var det enda jag behövde oroa mig för ^__^ Najs att lägga ut 300-500 istället för +1000kr yayy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts