Joe Dirt Skrivet 8 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2010 (redigerad) Så, hej allihopa! Nu är det så att jag skulle vilja att någon förklarar hur man skickar ett brev till t.ex. Tyskland. Vad behöver jag för frimärken, hur många? Sedan vad ska jag skriva på baksidan? Kan jag lägga det i en vanlig gul-låda? Tack i förhand! Redigerad 8 februari, 2010 av Joe Dirt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 8 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2010 Portotabell för brev till Europa Du kan lägga brevet i en vanlig gul låda (inte den blå). Du behöver inte skriva nåt på baksidan. Det räcker med att skriva namn, adress och land på mottagaren. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 8 februari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2010 Portotabell för brev till Europa Du kan lägga brevet i en vanlig gul låda (inte den blå). Du behöver inte skriva nåt på baksidan. Det räcker med att skriva namn, adress och land på mottagaren. Du är GULD värd Tack så mycket för det snabba svaret! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 8 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2010 Jag skriver dock alltid avsändare på baksidan, vare sig det är bank-/försäkringsbrev eller att jag skickar paket. Bra med ny tråd istf TROMS, btw Är det nån här som fortfarande sysslar med brev? Jag påträffar bara brevkontakt när jag fyller år, då jag får brev från min faster. Jag hade gärna haft nån att brevväxla med, eller åtminstone någon att skicka ett brev till även om det bara vore en engångsföreteelse. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 8 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2010 Jag skriver dock alltid avsändare på baksidan, vare sig det är bank-/försäkringsbrev eller att jag skickar paket. Bra med ny tråd istf TROMS, btw Är det nån här som fortfarande sysslar med brev? Jag påträffar bara brevkontakt när jag fyller år, då jag får brev från min faster. Jag hade gärna haft nån att brevväxla med, eller åtminstone någon att skicka ett brev till även om det bara vore en engångsföreteelse. Du kan få skicka till mig om du vill. Jag får nämligen väldigt sällan någon annan post än räkningar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 8 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2010 Jag skriver dock alltid avsändare på baksidan, vare sig det är bank-/försäkringsbrev eller att jag skickar paket. Bra med ny tråd istf TROMS, btw Är det nån här som fortfarande sysslar med brev? Jag påträffar bara brevkontakt när jag fyller år, då jag får brev från min faster. Jag hade gärna haft nån att brevväxla med, eller åtminstone någon att skicka ett brev till även om det bara vore en engångsföreteelse. Jag ställer också upp, jag lovar att svara dessutom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 8 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2010 Jag skriver dock alltid avsändare på baksidan, vare sig det är bank-/försäkringsbrev eller att jag skickar paket. Bra med ny tråd istf TROMS, btw Är det nån här som fortfarande sysslar med brev? Jag påträffar bara brevkontakt när jag fyller år, då jag får brev från min faster. Jag hade gärna haft nån att brevväxla med, eller åtminstone någon att skicka ett brev till även om det bara vore en engångsföreteelse. Du kan få skicka till mig om du vill. Jag får nämligen väldigt sällan någon annan post än räkningar Jag ställer också upp, jag lovar att svara dessutom. Hm, det här låter kul! Skulle nästan kunna fungera som ett forum-projekt. Typ.. Man ska skicka runt till olika forumiter och varje forumit ska rita/göra något på papperet/det man skickar runt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 8 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2010 Hm, det här låter kul! Skulle nästan kunna fungera som ett forum-projekt. Typ.. Man ska skicka runt till olika forumiter och varje forumit ska rita/göra något på papperet/det man skickar runt. EPYC i brevform? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 8 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2010 EPYC i brevform? Haha, typ! Så får forumiterna visa sina "IRL-tecknarskills"! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 8 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2010 Jag skickade brev till Lajnux en gång. Jag ritade en snopp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 8 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2010 Jag skickade brev till Lajnux en gång. Jag ritade en snopp. ! Hans reaktion? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 8 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2010 ! Hans reaktion? Han lade upp en bild på det någonstans. Han gav en tumme upp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 8 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2010 Fick nyss ett brev av Mordos med en Stormtrooper och en fin liten lapp! http://img360.imageshack.us/img360/558/lejanuxcopyaw4.png Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 8 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2010 VILKEN FETT GRYM IDÉ! Vi kör en EPYC i brevform.. vem vill hålla i det? Jag kan ställa upp men ja.. Jag har inte nån bra kamera vad jag vet :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 8 februari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2010 Kanske borde byta namn på tråden till "Post-tråden" Kan ändra första posten till något mer åt "Diskutera post/brev här" och "Skaffa brevvänner här" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 12 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2010 Jag och Tweak har utväxlat brev/paket en gång. Jag har även fått brev från Rönnby Radio (elizaar) innehållandes en fräck knapp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 30 mars, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2010 Bump... Ska skicka ett paket till Amerika, vad ska jag skriva på det? United States of America eller enbart America? Eller till och med U.S.A kanske? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 30 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2010 Bump... Ska skicka ett paket till Amerika, vad ska jag skriva på det? United States of America eller enbart America? Eller till och med U.S.A kanske? Får man fråga vad det är för brev? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 30 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2010 (redigerad) Bump... Ska skicka ett paket till Amerika, vad ska jag skriva på det? United States of America eller enbart America? Eller till och med U.S.A kanske? Skriv United States of America och dekorera hela brevet med en enda stor nationalflagga. Edit: Eller rita bara flaggan och se om postsorterarna kan räkna ut vart det ska. Redigerad 30 mars, 2010 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 30 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2010 Jag och Tweak har utväxlat brev/paket en gång. Jag har även fått brev från Rönnby Radio (elizaar) innehållandes en fräck knapp. Jag har med fått brev ifrån RR! Jag fick en teckning och en tom påse Beef Jerky. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts