Vice. Skrivet 7 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2010 (redigerad) Hej! Har en mapp på skrivbordet som absolut inte får försvinna. Ibland händer det att mappar slängs av misstag. Kan man göra så att det inte går att ta bort mappen utan ett lösenord? Alltså, högerklickar jag på mappen och väljer "Ta bort" ---> "Vill du flytta denna mepp till papperskorgen?" Så kall det komma upp ett lösenord. Redigerad 7 februari, 2010 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 7 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2010 Gör den till en RAR-fil, sätt lösenord på rar-arkivet och skrivskydda det är det första jag tänker på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 7 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2010 (redigerad) Gör den till en RAR-fil, sätt lösenord på rar-arkivet och skrivskydda det är det första jag tänker på. Dock så kan man ju fortfarande slänga den, det skyddar bara folk från att kolla i mappen ---------- Döpa mappen till "RADERA INTE DENNA!!! RADERA INTE DENNA!!!" är de bästa tipset jag kan komma med Redigerad 7 februari, 2010 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 7 februari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2010 (redigerad) Gör den till en RAR-fil, sätt lösenord på rar-arkivet och skrivskydda det är det första jag tänker på. Hmm, jag gjorde den till en rarfil. Men hur får du dit ett lösenord? För även om du kryssar i skrivskydda så kan man ta bort den. Behöver inte vara så avancerat. Det är inget hemligt, bara det att den inte får försvinna av misstag. Redigerad 7 februari, 2010 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 7 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2010 Spara på ett säkrare ställe än skrivbordet? Gör en kopia av mappen och lägg på en annan hårddisk/i Mina dokument. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 7 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2010 Hmm, av någon anledning kan jag inte kryptera filer på min dator men testa detta. http://www.tech2check.org/2007/11/make-und...in-windows.html Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 7 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2010 (redigerad) Vice, hittade en lösning, men är för lat för att förklara, logga in på msn så jag kan göra de genom fjärrhjälp Basicly så la jag en fil i en mapp och satte att enbart Administratör är ägaren till den och att ingen annan har några rättigheter. Även om kontot är satt som Admin, så går det inte att radera, utan man måste gå och ändra ägare tillbaka till sitt vanliga konto Redigerad 7 februari, 2010 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 10 februari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2010 (redigerad) Vice, hittade en lösning, men är för lat för att förklara, logga in på msn så jag kan göra de genom fjärrhjälp Basicly så la jag en fil i en mapp och satte att enbart Administratör är ägaren till den och att ingen annan har några rättigheter. Även om kontot är satt som Admin, så går det inte att radera, utan man måste gå och ändra ägare tillbaka till sitt vanliga konto Tack Giz. Men det blir för omständigt. Tänkte att det var lätt fixat. Tusen tack ändå. =) Redigerad 10 februari, 2010 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 10 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2010 På något sätt har jag lyckats för jag har en mapp som inte går att ta bort från skrivbordet. Inte för att jag vill ha den där. Jag vet inte hur den kom till skrivbordet eller hru jag får bort skiten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 10 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2010 ... Går det att göra på en Mac? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 11 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2010 Kopiera den sisådär tio gånger och sprid ut på strategiska ställen på datorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 11 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2010 Skrivskydd? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 11 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2010 Lägg på nåt ställe där man inte tar bort mappar hur som helst, till exempel C:\Program, och så gör du bara en genväg till mappen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 12 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2010 Skrivskydd? ... Har inget med borttagning att göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 12 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2010 ... Har inget med borttagning att göra. Mja, det kommer ju upp "Är du säker på att du vill slänga denna skrivskyddade fil", eller något i den benämningen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 12 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2010 (redigerad) Mja, det kommer ju upp "Är du säker på att du vill slänga denna skrivskyddade fil", eller något i den benämningen. Jag fick inte upp något sådant i Win7 i alla fall. Sedan får du ju alltid upp en bekräftelseförfrågan så det är ju inte mycket säkrare ändå. Om Vice nu lyckas klicka förbi en vanlig bekräftelse så lär han väl klicka förbi en sådan med. Redigerad 12 februari, 2010 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 12 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2010 Är det porrmappen, dårå? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts