Mordos Skrivet 6 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2010 Jag satt och tänkte på det när Sniper nämnde överklasser och underklasser, så då tänkte jag bara fråga er, forumiter, eremiter, hermeliner och Stefan Wallqvistar. Vad spenderar ni mest pengar på i månaden? Det kan vara WoW, det kan vara kläder, det kan vara mat. Då börjar jag med ett väldigt lätt svar: Pepsi. Ett väldigt dåligt beroende, men jag blir grinig om jag inte får mig min pepsi. Och jag köper 1/2 VARJE GÅNG jag är till affären. Oavsett om jag har, för "då har jag så det räcker tills senare" och ändå köper jag fler varje gång jag är till affären. So yeah. Och givetvis, diskussioner är ju alltid kul. Kändes inte som en så värd allmänt-tråd, så loungen får duga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 6 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2010 WoW skulle jag tro. Har lagt ner allt för mycket pengar i det spelet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 6 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2010 Det jag spenderar mest pengar på i månaden är kläder. Efter det är det fika. I ärlighetens namn kommer jag inte ofta ihåg vad jag spenderar pengar på då det ganska ofta blir spontanköp. Jag har någon form av love-hate relation till spel. Så spel spenderar jag inte mycket pengar på varje månad. Sen är det så att jag bor hemma och därför inte spenderar pengar på hus/räkningar och annat som har med hushållet att göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 6 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2010 (redigerad) Typ tjoller, tjaffs och tjidderutt. Dvs spel, godis och film. Redigerad 6 februari, 2010 av Mark Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 6 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2010 Cola, utan tvekan. Kan gå åt sex liter på helgerna och minst en till två burkar per veckodag. Love that shit, och så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 6 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2010 Senaste tiden har det jag spenderat mest på varit whiskey, väl spenderade kronor i mina ögon. Läsk har väl varit "all-star" i mitt spenderarliv, men då en SodaStream-apparatur är införskaffad sedan en tid tillbaka, har kostnaden att uppehålla min konsumtion utav läskedryck sänkts dramatiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 6 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2010 Elektronik. Jag bokför, så jag vet var varenda öre tar vägen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 6 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2010 Mycket ätbart blir det, som godis och skräpmat. Sedan går det till diverse elektronik och spelrelaterat - TV, datordelar, WoW, you name it. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 6 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2010 Cigaretter och alkohol.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 6 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2010 Snus. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 6 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2010 Godis, skräpmat och andra småutgifter. Unnar mig sällan saker av större pengavärde. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 7 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2010 Måste väl vara kläder och alkohol. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 7 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2010 Hmm... Är väldigt sparsam och gör av med max 700 i månaden nu för tiden. Det går till alkohol och godis. För några år sedan lade jag hela studiebidraget på kläder varje månad, men jag tycker faktiskt inte det är roligt längre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 7 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2010 Inget, jag är snål och tvekar alltid när jag ska köpa saker. Om jag står i affären och jag har bestämt mig för att köpa något men det är en lång kö till kassan då brukar jag ofta ändra mig och lägga tillbaka varan eftersom den var för dyr/onödig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 7 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2010 Mestadels impulsköp x.x Försöker spara pengar till i sommar, får se hur de går. Fått dålig vana att anlita artister för att rita min "fursona" 5-15 dollar här och där känns som ingenting, men lägger man ihop det blir det en hel del ändå yiffyiff Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 7 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2010 Aktier/fonder Kläder Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 7 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2010 Efter hyra, uhm... Mat. Ungefär ~1500 i månaden, det är väl min största utgift. Köper sällan nya kläder, så jag skulle gissa att mitt klädkonto ligger på ~200-300 i månaden. Är ingen stor alkoholkonsument heller, så den ligger ungefär på samma nivå som kläderna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 7 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2010 Hyran, lätt. Sen är det mat. Sen är det i det närmaste ingenting. Att köpa kläder tycker jag är så tråkigt så jag gör det bara när jag måste, och då dröjer jag ändå lite väl länge med det. Annars är det väl ett spel var tredje månad (som jag reducerar priset på så långt det går). Det enda vardagslyx jag unnar mig lite då och då är Marabou-chokladkakor och läsk. Orkestern har iofs en hel del evenemang som brukar kosta max 150 kronor och då brukar både mat, alkohol och husrum ingå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 7 februari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2010 Eller ja, om vi inkluderar hyran så är det ju lätt hyran per månad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 7 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2010 Efter hyra kommer tobak. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts