Vice. Skrivet 6 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2010 Hej! Vill öppna portar i min router, frågan är hur jag gör. Ett bra tips på port är en mellan 50000 och 60000. Vilken som helst. Det skall alltså vara en mellan 50000 och 60000. Jag har kommit in i min router vart skall jag göra nu? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 6 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2010 (redigerad) Name: Namnet på spelet eller programmet som ska använda porten, för att du ska känna igen den senare. IP-Adress: Din lokala IP. Start/stop: Skriv en port, verkar ju vara valfritt, så låt oss säga 50000, skriv det på båda. Traffic type: Står det inget om TCP eller UDP där du fått tidigare instruktioner, lämna på any. Redigerad 6 februari, 2010 av Mathias Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 6 februari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2010 (redigerad) Name: Namnet på spelet eller programmet som ska använda porten, för att du ska känna igen den senare. IP-Adress: Din lokala IP. Start/stop: Skriv en port, verkar ju vara valfritt, så låt oss säga 50000, skriv det på båda. Traffic type: Står det inget om TCP eller UDP där du fått tidigare instruktioner, lämna på any. Hur kollar man sitt lokala IP? För det är väl inte samma som man kollar på whatsmyip.com? Skall man bocka i rutan med? Eller bara spara? Redigerad 6 februari, 2010 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 6 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2010 (redigerad) Hur kollar man sitt lokala IP? För det är väl inte samma som man kollar på whatsmyip.com? Nej, det är din globala IP. Öppna kommandotolken och skriv ipconfig och din lokala ip är den som står efter "IPv4-adress:". (kan stå bara "IP-adress" också tror jag) Bocka i rutan. Happy warezing @ Swebits btw Redigerad 6 februari, 2010 av Mathias Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 6 februari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2010 (redigerad) Då skall detta vara rätt? hehe tack. =D Fortfarande stängt. =/ Redigerad 6 februari, 2010 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 6 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2010 Ändra 58270 till 50000, bara onödigt att ha så många portar öppna Har du även angivit port 50000 i utorrent? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 6 februari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2010 (redigerad) Ändra 58270 till 50000, bara onödigt att ha så många portar öppna Har du även angivit port 50000 i utorrent? Ok. Nej? Nu är det gjort i Uttorent med. Skall starta om och se. Nu funkar det. Tusen tack (igen) Gizmo och Mathias! Redigerad 6 februari, 2010 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 6 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2010 Ok. Nej? Nu är det gjort i Uttorent med. Skall starta om och se. Nu funkar det. Tusen tack (igen) Gizmo och Mathias! Du är en sådan som man gärna hjälper Vice.! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts